Vraag opkweken Bombina Orientalis

Bjorn

Heb net 8 padjes overgezet in een andere kweekbak zonder water, omdat ze alleen maar op het land zaten en omhoog klommen...

Ondanks dat ik rode muggenlarven op vochtig keukenpapier voerde, zag ik meerdere diertjes met stompjes als voorpootjes of met maar 1 voorpoot.... Zijn ze zo agressief naar elkaar?
En groeit dit nog aan? Iemand tips?

Ik had de vraag al gesteld in "Eitjes Bombina Orientalis" maar dit topic is gesloten.

Ik hoop op een antwoord, omdat ik met opkweken weinig ervaring heb en ik het zo goed mogelijk wil doen...

DannyS

Ik heb geen idee of dit nog aangroeit.
Ze hebben zeker in deze periode kalk nodig voor sterke botten, dus dat zal ik ook geven via het voedsel.

Ik heb zelf ook een aantal B. oriƫntalis opgekweekt, maar ik heb nooit onderlinge agressie gezien.

joost.v.wijk

...heb gereageerd in je andere topic, die zag ik nl. eerder... :D

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

joost.v.wijk

Voor de handigheid, hier een kopie van m'n bericht uit het andere topic:

Dat pootje bijten zie je vaker bij Bombina's. Je moet er minder bij elkaar zetten, en flink wat voeren, actievere prooien, als fruitvliegjes en springstaartjes. Daarbij zijn muggelarven en tubifex op een stuk vochtig papier ook prima voer. Je kan daarover ook wat cantaxantine strooien (roodkleurpoeder voor kanaries), dan hebben ze spoedig een rode buik.
Het aangroeien van pootjes is enigzins mogelijk, maar vaak zie je dat ze een niet kwalitatief/volledig pootje ervoor terug krijgen.

H. orientalis
L. laoensis

Bjorn

Bedankt.

Heb net weer een verse lading voer gehaald.
Ik ga meteen rode muggenlarven met kalkpoeder geven.
Dat cantaxantine ga ik morgen halen.

Ik heb er een aantal apart gezet op vochtig keukenpapier, de rest zit nog in een aquarium met ongeveer 5cm water en een gedeelte land van steentjes en 2 grotere stenen.
Wat verdiend de aanbeveling?

joost.v.wijk

Ik hield ze de eerste tijd op grind wat aan een kant opliep, en aan de andere kant tot 2 cm water.

H. orientalis
L. laoensis

Bjorn

Dan kunnen de 8 weer terug naar het grotere aquarium, moet ik alleen het waterpijl een paar centimeter omlaag brengen.