Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Nieuwe aanwinsten!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

joost.v.wijk



C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

sannie

mooi! wel een erg lange omweg maar dan dat maar ^^
nu ff de regenwormen fijnhakken en alles eten geven!

MartinS

Mooie dieren Sannie, en die bak heb je echt netjes ingericht. Daar gaan ze vast gelukkig in zijn.
Ik weet zeker dat je veel plezier aan deze dieren gaat beleven.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

naeff002

Ondanks dat het heel simpel oogt ziet die pak er toch mooi compleet uit.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

alphamale

Super bakken, die vooral doelmatig zijn. Daar hou ik van. Veel plezier met je nieuwe beessies!

sannie

ja simpel is het zeker maar eerst nog even wat groter worden ^^ in ieder geval heeft 1 popeitje al gegeten vandaag en de andere 2 hebben nog niet zo veel zin maar komt morgen vanzelf wel !
ben ook aan het zoeken naar mini huisjes maar ik denk toch dat het een klein vaasje word want alles is te groot XD



joost.v.wijk

Zo'n klein terra cotta potje die je voor de helft ingraaft, werkt ook prima. Ook een simpel stukje schors wil ook.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

dimitri J

Als je naar gifkikkerwinkels gaat, kom je vaak ook leghuisjes tegen, die doen ook prima dienst als schuilhutje!

Maar zoals joost al zei, een half ingegraven terracottapotje doet prima dienst en ziet er nog leuk uit eh

sannie



ja ik heb er nog een aantal en daar gaan ze morgen heel blij mee zijn :P
moest alleen wel ff zoeken waar ze waren want je kijkt er zo makkelijk overheen  ;D

sannie

kleine update over mijn mini monstertjes ^^
ze eten graag midden in de nacht als het helemaal donker is heb ik door! verder is het verstoppertje spelen overdag maar ze doen het verder prima ^^
zal kijken van de week of ik ze kan meten en een foto kan maken van elk popeitje als ik de bak ga verschonen!
in ieder geval is de donkerste het kleinst en is er duidelijk een veelvraat aanwezig die kop groter is als de kleinste XD

naeff002

De meeste salamanders zijn nacht actief, dus niet zo gek dat ze ook 's nachts willen eten
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

sannie

Vandaag de popei bak maar is verschoond en opnieuw ingericht!
De diertjes ook maar is gemeten en wat foto's gemaakt van ze! Man wat zijn ze vlug!  ;D
De kleinste en tevens donkerste popei krijgt eindelijk een beetje rugstreep en is nu 5 cm!
De middelgrote en met de minste vlekken op de flanken is 5,5 cm en de grootste met meeste vlekken en een naar links lekkende buikvlek(find it op de photoplay veels te vaak gespeeld XD) is nu 6 cm!
hierbij wat leuke foto's ^^
foto 1: de grootste en de liniaal van mijn dochter! handige kleine liniaaltjes namelijk  :P
foto 2: links de grootste en rechts de middelste! die buiktekeningen vind ik supermooi!
foto 3: hele bak(je) zoals ie nu ingericht is! meer land en de terracotta potjes erin!
foto 4: buiktekening van de donkerste en kleinste!

sannie

foto 1: nu kan dit nog op het plantje! straks knapt ie XD
foto 2: de rugstreep van de kleinste (op het raam) word wat meer zichtbaar! nu nog vlekken ^^
foto 3: Chubby het aagje!
foto 4: beware!

Hou er rekening mee dat er door het plastic heen gefotografeerd is dus soms zijn ze her en der wat aan de wazige kant.
Verder heb ik alleen nog de 2 grootste een keer zien eten en is de kleinste niet van plan dit te gaan doen wanneer ik ook maar even stiekem spiek,maar ze zijn allemaal goed doorvoed en dit houd ik goed in de gaten!
Het ziet er ook wel super schattig uit hoe die kleintjes een wormpje naar binnen slokken hoor! Hoofschuddende en naar achteren lopende halsbrekende toeren halen ze uit om het naar binnen te werken!
Ze eten tubifex,rode muggenlarven en ik knip mijn nieuwe lading baby regenwormen in kleine mootjes voor ze!
Het waterpeil is tussen de 2 en de 2,5 cm met flink wat plantjes erin en dit gaat goed tot nu toe. Het is bijna een halve cm hoger nu dan eerst maar met meer plantjes dus even goed in de gaten houden.




alphamale

Fantastische beestjes als je ze zo ziet. Ze kijken je haast verontwaardigd aan, omdat je een foto van ze durft te nemen. En idd hebben ze een mooie tekening op de buik. Super.

joost.v.wijk

Citaat van: sannie op juni 18, 2011, 09:14:50 PM
De diertjes ook maar is gemeten en wat foto's gemaakt van ze! Man wat zijn ze vlug!  ;D

Ik zou ook niet op de foto willen met een barbie-lineaal  >:(  ;D


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis