Kweichowensis kweekpoging

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jari B

Sinds een paar dagen ben ik het waterniveau van mijn aquaterrium aan het verhogen. Het water is nu al over het landgedeelte heen, ik heb daar geen zand gebruikt maar fijn grind. Ze zwemmen al veel rond in het water maar zoeken nog wel het land op. Hier zijn wat foto's.


Jari B

De bak is trouwens afgedekt met een plastic plaat.
Het verwarmingselement erin staat op 20 graden. Zou ik deze nog wat warmer moeten zetten of zou ik hem eruit moeten halen?

Jari B

Gister tijdens het onweer heb ik mijn kweichowensis heel actief gezien, 2 zaten telkens bij elkaar voor een paar uur en ze liepen elkaar telkens achterna. Ik heb niet veel ervan kunnen zien omdat ik ze niet wilde verstoren, vannochtend heb ik iets ontdekt wat lijkt op een zaadpakketje op het stukje waar ze de hele tijd zaten. Nu hopen maar dat de kweek er toch in zit.

joost.v.wijk

De spermatofoor ziet er hetzelfde uit als bij andere salamanders die in het water baltsen. Ben benieuw naar foto's!


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Jari B

Dan neem ik aan dat het er een is, want de dag ervoor heb ik hem niet gezien en nu begint het uiteen te vallen langzaam, waarschijnlijk door de vochtigheid. Gisteren heb ik om 20:00 de lampen uit gedaan op mijn kamer en het raam een stukje open gezet en het plastic plaatje over de bak eraf gehaald. Daardoor kan het zijn dat de drukverschillen en vochtigheids veranderingen de trigger zijn geweest.

joost.v.wijk

Citaat van: Jari B op juni 29, 2011, 02:02:44 PM
nu begint het uiteen te vallen langzaam, waarschijnlijk door de vochtigheid.

Lag het op land dan?


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Jari B

Ja het ligt op het land en daar heb ik ze ook zo gezien. Sommige zaten in het water maar niet voor een heel lange tijd.

joost.v.wijk

Dan ben ik wel benieuwd wat het was. Doorgaans paren kweicho's in het water. Ik heb nog niet anders gehoord (of gezien).


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Jari B

Over minder dan 2 weken dan weten we of er resultaat is dus afwachten maar.

alphamale

Hopelijk is het gelukt. Succes!