Bezoekje bij Harry en Pamela (mini-'ledenbijeenkomst')

DannyS

Een week of 2 geleden alweer ben ik bij Harry langs geweest om onder andere de nieuwe inrichting te bekijken. Ook kwam er bezoek uit Duitsland van Marcus die een aantal larven van N. crocatus meenam.
Daar aangekomen zat Erwin Bakker er ook en even later kwam onze Alex ook langs. Toen Marcus arriveerde waren we compleet. Eerst hadden we een rondleiding gekregen door de nieuwe schuur. De schuur is mooi ingericht met prachtige bakken. Hij heeft flink wat larven zitten van verschillende soorten, wat erg leuk was om te zien.
Ik ben kweektechnisch nog een leek, dus vond ik het allemaal prachtig om te zien.
In totaal zijn we zo'n 4 uur gebleven en hebben we lekker over de hobby kunnen kletsen. Het weer zat ook mee dus lekker in de tuin gezeten.

Van Marcus heb ik 11 N. crocatus larven (Aqrah) overgenomen en van Harry heb ik 6 L. italicus larven meegekregen.

Het was dus een erg leuke en geslaagde dag.

Italicus larve:

Nu zitten ze nog in onderstaand bakje, maar de grotere bak (40*30*30) staat al te draaien, moeten alleen nog planten in. Ze zullen snel gaan morphen, dus het is niets te vroeg.

alphamale

Haha. Als dit zo doorgaat is je bed het enige oppervlakte waar geen salamanders op staan.  ;)

DannyS

Ach, zolang RTL4 geen programma heeft: "help, mijn zoon heeft een hobby" zit ik nog wel goed :D

Ik ben de afgelopen week mijn kamer onder handen genomen en een 2e stalen rek neergezet. Nu ben ik af van die vreselijke curverbakken op de grond en heb ik genoeg ruimte voor de huidige bewoners.

naeff002

goed werk. ik baal dat ik last heb van een schuin dak en daardoor geen stellingen neer kan zetten
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

MartinS

Als je dieren aantallen toenemen ontkom je niet aan het goed organiseren van je bakken.