Wetgeving en kweken

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

A34

Hallo Hans,

Ow dus het is helemaal verwilderd daar. :) Misschien het je nu wel het dubbele aantal.;) ben benieuwd!!!
en vergeet niet wat mooie plaatjes te schieten!!  :)

Salasander

#16
Voor axolotls heb je papieren nodig, je kan dit volledig zelf maken (typen), dat zegt de lokale dierenwinkel toch. Dus nu gaat al mijn nakweek weg met papieren.

Ik heb ook een zwarte zitten, hij is wel niet pikzwart. De nakomelingen zijn steeds grijs met zwarte stippen. Ben ook nog op zoek naar andere kleuren, hoop in september koperen axolotls te kopen op Naturaria Fair, ken iemand die ze kweekt.

Mijn zwarte:



Met flits ziet hij er zo uit:


Mijn koperen en gouden, zijn helaas 9 dagen na de aankoop opgegeten door de kat, ben nu al 3 jaar aan het wachten tot er weer eens te koop zijn.




joost.v.wijk

Citaat van: Sander Bauwens op juni 29, 2011, 05:37:57 PM
Voor axolotls heb je papieren nodig, je kan dit volledig zelf maken (typen), dat zegt de lokale dierenwinkel toch. Dus nu gaat al mijn nakweek weg met papieren.

Voor axo's heb je geen papieren nodig. Als je zelf een overdrachtsverklaring maakt, en die meegeeft aan je kopers moet je zelf weten, kan altijd handig zijn, maar verplicht is het niet, ook al zegt de lokale dierenwinkel van wel. Dierenwinkels staan er om bekend om vanalles uit hun duim te zuigen, helemaal op gebied van salamanders. De enkele die wel weten waar ze het over hebben, zijn in mijn ogen ook geen dierenwinkel, maar een dierenspeciaalzaak. Hier heb ik persoonlijk wel verschil in.

Je zwarte axo is een prachtig dier. Heb je hier ook wel eens nakweek van (zwarte dan)?


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

hansswaak

Jammer van je koperen dieren. Ik heb ze destijds in Zwitserland gekocht waar ze ook niet zo duur waren.
Die zwarte van jouw lijkt me echt geen echte zwarte maar gewoon een wildkleur welke wat donkerder is.
Met vr gr Hans

Salasander

Mijn zwarte kwam uit Devoet (vijvercentra), alle axolotls daar waren zo donker van kleur.
De jongen zijn steeds grijs met zwarte stipjes. Hier een foto van een zoon van hem (is verkocht, was de eerste axolotl die ik heb kunnen opkweken):
Axolotls staan op de cites lijst: http://www.cites.org/eng/resources/species.html
Ik geef dus altijd een aankoopbewijs mee.

@Hans, ben ook zeer benieuwd naar de nieuwe opstelling, ben ook nog op zoek naar ideeën voor beter opstelling, heb nu gewoon 3 plastieken aquariums maar die zijn veel te klein om veel (30-50) axolotls in op te kweken.


joost.v.wijk

Citaat van: Sander Bauwens op juni 30, 2011, 11:11:12 AM
Axolotls staan op de cites lijst: http://www.cites.org/eng/resources/species.html
Ik geef dus altijd een aankoopbewijs mee.

Da's natuurlijk prima, maar je bent het niet verplicht. Dat de axo op de citeslijst staat, komt omdat de originele axo in z'n natuurlijke habitat bedreigt wordt, en daarom beschermd wordt bij de wet. De axo's in de hobby zijn ten eerste al kruizingen met A. tigrinum; zuiver zijn ze dus al niet meer. Ten tweede is het overgrote deel een kleurmutatie, die in het wild al niet voorkomt.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

A34

Hallo Hans,

Ik heb een mooi kweekgroepje te koop : http://www.salamanders.nl/forum/salamanders-en-bijbehorende-aangeboden/axolotl-kweekgroep/msg38201/?topicseen#msg38201

Een mooi starterspakket voor je nieuwe kweekfabriek? ;D Je zou me alleen moeten beloven, wanneer je er mee ophoud ze een nieuw goed onderkomen aan te bieden. :)

joep

voeger,ruim 10jaar gelee,was het aanbod van bonte axo`s etc  groter
wats veranderd????