Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

heel erg veel pech.....

Monique

Buiten de salamanders hebben wij nog een vijver met goudkarpers, goudwindes en koi karpers. De vissen deden het erg goed. De windes waren al zeker 10 jaar oud en groot! 25 tot 30 cm met grote hoge ruggen. Een goudkarper van denk ik 20 jaar en koi's van 10 jaar. Nooit één zieke, geen karperluis, soms een slachtoffer met strenge vorst maar dat was alles. En nu  :( mijn man heeft de luchtpomp uitgedaan.. samen met een lagedruk gebied (onweer) teveel zuurstofplanten (die 's nachts zuurstof aan het water onttrekken)is dit fataal geweest. De een na de andere dode vis konden wij er uit halen. geen beschadigingen, geen parasieten, allemaal met de bek open, gestikt......ik kan wel janken....
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

DannyS

Dat is inderdaad balen! Dieren verliezen is nooit leuk, maar als ze zo oud zijn is het nóg erger.

Monique

Ja klopt Danny, en ze waren kerngezond en springlevend. Het had niet gehoeven.....
Monique

Ambystoma tigrinum 1.3.0
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

joost.v.wijk

Waarom heeft ie de pomp uitgezet dan?

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Monique

We zijn aan het verbouwen, en het stroompunt ging weg. Uiteindelijk zou er een kabel doorgetrokken worden onder de kruipruimte. Maar dit had simpel even opgelost kunnen worden met een tuinverlengsnoer en dat heb ik gisteren  gevraagd en dat is vergeten....
Monique

Ambystoma tigrinum 1.3.0
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

naeff002

Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Monique

Geen dode vissen meer gevonden. Mijn oude trouwe goudkarper is op een paar jonge visjes na de enige die het gered heeft.  :( :(Tot nu toe dan want hij hangt alleen maar in de zuurstofbubbels. Nu binnenkort de enorme waterlelie eruit zien te krijgen want ik mis nog goudwindes en ben bang dat die ergens liggen te rotten. Het vervelende is dat het al langer speelde, eerst mijn pomp draad doorgemaaid door de hr B te L. waardoor drukfilter niet meer werkte en geen UV meer. Dan de zuurstofpomp uit. Dat wordt dan een simpel optelsommetje met slecht weer....
We hebben nu wel nu een groot biologisch/mechanisch filter gekocht met uv, japanse mat, keramische frummels in filters die ronddraaien, actieve kool, en filtermat plus een grote pomp erbij. En provisorisch aangesloten. Alleen de uv kan nog niet aan wat jammer is want deze werkt natuurlijk ook antibacterieel wat nodig is als er nog ergens een vis ligt te rotten. Wel een typisch geval van kalf en put zeg maar.....
Monique

Ambystoma tigrinum 1.3.0
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

alphamale

Hopelijk blijven de tegenslagen nu achterwegen.

Monique

Ik hoop het ook, we hebben nogal wat tegenslagen gehad. Afgelopen jaar was geen goed huisdierenjaar voor ons. Milky onze witte jeweetwel kater kreeg diabetes en we spuiten hem nu 2x daags. De andere kat ontwikkelde een autoimmuunziekte waardoor zijn eigen tandvlees wordt aangevallen. Laten opereren, (2x) nogal kostbaar,  en zelfs de plekken waar geen tanden en kiezen meer zitten raken ontstoken dus die krijgt een onderhoudsdosis antibiotica. (zelfs prednison hielp niet) Twee cavia's verdwenen gillend s'nachts uit de tuin. De derde blijf gespaard, voordat we hem konden vangen hoorden we weer s'nachts gegil en zagen we een lang donker beest wegglippen, een  marter had ze te grazen genomen!  Nummer drie lag in shock te stuiptrekken, onder het bloed en het enige wat we nog voor hem konden doen was een ritje dierenarts. 2 juli  is zsazsa ons 14 jarige helige birmaantje krols de deur uitgeglipt. Ze is nog één keer gezien door buren in het bos en dat was het. Geflyerd, posters opgehangen, amivedi, politie, dierasiels gebeld. Geen spoor, advertentie in de krant, 1 reactie maar dat was haar niet..  Ik ben bang dat ze door een vos is gevangen, ook al pakken die meestal geen andere roofdieren.
Monique

Ambystoma tigrinum 1.3.0
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

MartinS

Wow Monique dat is niet niks. Veel sterkte en hou vol!.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom