visjes die tussen gekocht waterpest zitten

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

bouffonne

He he na 25 pogingen eindelijk een iet wat duidelijke foto van de visjes,(ik neem aan dat het visjes zijn) dat tussen/bij het gekochte waterpest zaten.

alphamale

Dit ook weer zo'n leuke verrassing. Leuk man. Volgens mij zijn het vissen idd.

bouffonne

Ik had ze voor het fotograferen even in een ander bakje geplaatst.
Ook hier ad ik het waterpest gepakt en boven het bakje uitgeklopt, en vielen er zo een paar uit.
In vergelijk met het waterpest op de foto kun je zie hoe klei ze nog zijn.
Daarom was ik in het begin er ook aan het twijfelen wat het nu eigenlijk waren.
In het begin was het 1 smal streepje met 2 zwarte puntjes.
Ik schrok al want ik dacht eerst dat het hydra's waren.
Gelukkig is dat niet het geval.
Zolang het maar geen pirahnas. zijn ;D ;D ;D


Maxim



joost.v.wijk

Citaat van: maxim op juli 04, 2011, 04:44:11 PM
Ik denk dat het dikkopjes zijn  :)


Heb je die wel eens in het echt gezien?

Het zijn gewoon visjes. Wat voor soort moet nog blijken, maar het is vast een eierleggende soort geweest.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Maxim

#6
jaaa heb er zelf 200 en ze lijken er goed op  :D

dan ben ik mis  :)

bouffonne

Nee Maxime dit zijn echt geen koelkopjes/dikkopjes
Die heb ik ook genoeg in de vijver gehad

Ik weet niet waar hier het waterpest vandaan komt.
Er zijn zowel koudwater als tropische vissen die de eieren in waterpest afzetten.
Guppen en molly's zijn levendbarend (deze kunnen alleen er tussen zitten wanneer de moedervis ook in de bak met planten heeft gezeten)
Dus het is nu echt even afwachten wat er uit komt.
Ze zijn in ieder geval in die 10 dagen dat ik ze nu hebt 2x zo groot geworden.
Ik voer ze een soort opfokvoer( heel fijn spul) dat een goede vervanging voor artemia is.

Kenny

Citaat van: maxim op juli 04, 2011, 04:44:11 PM
Ik denk dat het dikkopjes zijn  :)


Dan is het tijd dat je wat meer wortels gaat eten  ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

andrizay


watersalamander

lijken inderdaad veel op guppen ik heb laatst ook jonge gehad, aangezien bij de dierenzaak wel eens guppen bij de plantjes worden gezet, alleen als het uit eitjes komt zijn het geen guppen aangezien guppen hun jongen te wereld schieten, zonder eitjes, pas als er kleur bij het visje komt kun je duidelijker kijken wie of wat het is.

Kenny

Jongens, zo goed als alle pas uitgekomen vis lijkt op elkaar...guppen lijkt me zo goed als onmogelijk daar die levendbarend zijn.

Aangezien ze waterpest het meest uit koudwaterbakken/vijvers halen is de kans op goudvissen nog steeds het grootst  ;). Heb het al genoeg voorgehad...Al m'n salamanderbakken vol kleine frutsels, nu zwemmen ze als flinke rode knapen rond bij de buren.

Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden bij jou.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

alphamale

Lijkt me ideaal voer overigens, of ben ik dan weer een bruut?

DannyS

Bruut is het niet, ik voer volwassen endler guppen (vaak overtollige mannetjes) aan m'n axo's.
In dit geval zou ik het leuk vinden om te kijken wat voor vis het is.

Dat dit guppen zijn lijkt mij heel sterk, die schieten weg als er iets gevaarlijks aankomt.

bouffonne

Toch hou ik het ook op jonge guppen.
Toen die jonge voor mij het waterpest eruit haalde, schepte hij eerst een flinke teug water uit die bak en meteen een volle bos waterpest.
En aangezien de bak pas was bijgevuld met waterplanten (je zag min of meer het bos door de bomen niet meer), zou het dan toch een mogelijk zijn dat er jonge guppen mee zijn gekomen,(wanneer er inderdaad in hebben gezeten)
het ging allemaal zo snel, dat ik nog die opmerking maakt tegen die jonge van 'dat heb je vaker gedaan'.
Maar nu na alle moeite als voer te gebruiken vind ik weer ook zo iets. :-\ :-\ :-\
Ik had laats al jonge goudvissen vanuit de vijver erin gedaan,maar na zo'n kleine Maand begonnen de visjes zo mijn planten te doorwoelen, heb ik ze weer terug in de vijver gezet.
En mijn axo's... die zaten erbij en keken er na. ;D ;D ;D
Die hebben liever diepvries sprotjes en dikke wormen