Stellingen van de Gamma

MartinS

Ik gebruik dezelfde stellingen met bakken van 80 centimeter. Er staat z'n 20 centimeter water in de bakken in dat gaat allemaal prima. Ik heb zelfs al eens een lekke bak gehad, het duurde dagen voor dit aan het licht gekomen is en de platen waar nog niet tot aan de onderkant nat. De platen die er standaard bij zitten zijn dan wel niet dik maar echt wel stevig genoeg. Bij mij voldoen ze al jaren prima en dat ondanks lekkage.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

herman Overmars

Monique
Ik heb 2 van deze stellingen staan, ik heb alleen eerst de planken gebeitst voor dat ik ze in gebruik nam, op de onderste laag staan 2 bakken van 50x35 bij een in de middelste laag ook bij de andere staat een bak van 60x30 en bij allebei een bakvan 80x40 boven, gaat prima zoals je al van de andere vernomen hebt een van de bakken boven is ruim half vol, doordat de planken in een rand liggen hebben zij heel veel draagkracht. bij ons staan ze nu 2 jaar probleemloos

groetjes herman
Tylototriton Shanjing 4,5

DannyS

Even ingaan op de belasting van die planken:
Ik heb op 1 plank een bak van 80*40*40 staan die nagenoeg vol staat met water. Geen probleem met draagkracht.
Daar onder staat een bak van zo'n 60*30*30 vol water.. geeft ook geen probleem.
Ik kan wel aanraden om hem vast te zetten aan de muur, anders kan het rek misschien omvallen.. dat geeft nogal troep en een hoop dierenleed.

joost.v.wijk

Citaat van: Danny Stammers op juli 18, 2011, 08:33:18 AM
Even ingaan op de belasting van die planken:
Ik heb op 1 plank een bak van 80*40*40 staan die nagenoeg vol staat met water. Geen probleem met draagkracht.
Daar onder staat een bak van zo'n 60*30*30 vol water.. geeft ook geen probleem.
Ik kan wel aanraden om hem vast te zetten aan de muur, anders kan het rek misschien omvallen.. dat geeft nogal troep en een hoop dierenleed.

Het is verstandig om, bij verschillende bak-afmetingen, de zwaarste bakken onderaan te zetten.

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

DannyS

Ik ben niet erg tevreden met de bak van 60cm, omdat deze een kap heeft. Ondanks dat ik er gaten in heb gezaagd houdt het toch nog flink warmte vast. Voor salamanders niet aan te raden. Daar gaat dus een grotere bak komen.

Het is inderdaad beter om de zwaarste onderop te zetten, zodat hij niet topzwaar wordt.

andrizay

Ik heb ook een stelling van de Gamma staan ik heb hem verankerd aan de muur want er staan 4 bakken (L84cm X D40cm X H33cm) met schuine voorkant..De waterstand van alle bakken is rond de 15cm..Ik ben er nog over aan het peinzen om nog een bak te laten maken voor de bovenste plank daar staat nu mijn nakweek in plastic bakjes..Bij mij staat de stelling in de woonkamer (na wat strijd met mijn vrouw) ze vind het nu wel wat hebben alleen moet ik de bedrading wat netter weg gaan werken..Al met al ik ben zeer tevreden over de stelling,ik ben van plan om nog een stelling te halen alleen denk ik niet dat die ook in de woonkamer komt te staan :D ..

Kenny

Ook ik heb 4 zulke stellingen. Ondanks dat het dunne plaatjes zijn doen ze wel gewoon hun werk. Tussen plank en bak heb ik een dunne piepschuim plaat.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Monique

oké ik ben overtuigd  ;D. De stelling moet nog vastgezet worden aan de wand en dan verhuis ik na de vakantie de beestjes naar boven. Eerder ga ik toch niet meer redden. En wil er geen haastwerk van maken. De tijgers staan er al. Op een tafel want deze zitten in een 1 meter bak. Een eigen sallie kamer, toch wel luxe  ;D Mijn man vind het wel héél fijn ::) en vult in gedachten al de lege plekken waar de bakken met de sallies staan in.
Dan nadenken over een kweekbak voor de tijgers buiten. Die kan mooi op het balkon!
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

A34

Ik sluit me aan bij de Gamma stelling houders. ;D Ben helaas van een stelling de koppelstukken kwijt geraakt .. 2 stellingen staan hoog een stelling staat laag .. maar die gebruik ik dan ook meer voor de nakweek en opkweek bakken.

naeff002

ik gebruik alleen het onderste gedeelte van de stelling. Dit omdat ik een schuin dak heb

ik heb geen last van gemorst water.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

A34

Vandaag de ene stelling om hoog kunnen zetten dankzij de koppelstukken van Silvia. Ik ben erna naar boerenbond gereden voor nog een de zelfde stelling (voor maar 25 euro.) De stellingen van tegenwoordig zijn anders dan die van een paar jaar terug. De ijzers van nu zijn meer glimmender en ook het hout is behandeld met een glansende laag.

Mijn salamanderkamer is nu compleet. :) De twee linkerstellingen ga ik gebruiken voor alleen 80er bakken. De 2 rechter voor 60ers. Ik heb nog tamelijk veel jong spul dus ik heb de tijd om het rustig aan te doen.

bouffonne

Ziet er goed uit Jeroen ;D ;D ;D
nu heb je zelfs room for more :D

A34

Ja. ;D  Het meeste wordt wel nog gevuld met de dieren in de bakjes rechtsboven.:) Maar ik kan hier en daar wel nog wat uitzonderingen maken inderdaad. ;D  Momenteel houd ik nu in het boventste laatje van het kassie de cynopsen. Deze krijgen echter binnekort hun eigen 80er (evenals de 5 algira's en de tijgers).:)

alphamale

Ziet er netjes uit. Als het lekker overzichtelijk is voel ik me gelijk een stuk prettiger.

dimitri J

Dat heb ik dus ook, Niels. Als het allemaal wat rommelig oogt, heb'k soms zo een moment dat ik het gewoon niet meer zie zitten. Als ik alles dan netjes georganiseerd wegzet, is't weer een stuk beter (en oogt het ook rustiger)

Hobbykamer ziet er goed uit!