Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



weer nieuwe aanwinsten!

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

sannie

helaas zijn deze aanwinsten weer een 'mijn hartje breekt moment' geweest! ik wist dat daar regelmatig axolotls zaten en altijd in goede conditie en verder niks op aan te merken! je gaat nu merken dat de rage een beetje voorbij is omtrent deze dieren geloof ik aangezien hij nog 2 grote had zitten terwijl hij normaal alleen kleine diertjes had! deze zaten in een grote bak met teveel stroming en geen schuilplekken... oftewel ik ging de discussie weer is aan met de verkoper! na een kleine discussie (hij dacht dat hij gelijk had over de verzorging want hij had er wel 500 gehad bla bla) was ik hem een beetje zat en zei dat de dieren er slecht uitzagen en ik dit niet gewend was van hun! ik kwam er wel achter dat hij ze niet meer wilde in de winkel en dat deze er inderdaad al te lang zaten en in de weg! dus ik weer is naar mijn manlief die daar eigenlijk wilde kijken voor een visje.... die zag me alweer aankomen en stemde maar gelijk toe want het is een onbegonnen discussie als het om dieren gaat XD ik heb een deal gesloten en de 2 dieren meegekregen! ik ga ze maar weer oplappen!
het zijn 2 dames! de 1 is 19 cm en de ander rond de 16 cm!
de kleinste ziet er het gezondste uit van de 2 en bij de grootste kan je gewoon zien dat het heel lang de verkeerde/eenzijdige voeding heeft gekregen! alleen maar tubifex en af en toe een wormpje werd er gezegd! nou weet niet welke wormen maar geen regenwormen iig want die worden hard uitgefutterd en de tubifex gaat erin als zoete koek! tja ze moeten even iets eten tot ik weet wat ze verder nog eten!
ik zal straks een foto posten van de 2 dames!

sannie

ze zien er niet al te ondervoed uit van bovenaf maar als je van de zijkant kijkt bij de linker (grootste) mis je wat van de rugvin,heup en rug staat/loopt raar,kieuwen zien er niet al te mooi uit en haar bekkie heeft een keer opengelegen! is wat wild vlees opgegroeid en is niet mooi geheeld! op de 2e foto is dit wat te zien!
we gaan er het beste weer is van maken en verder hebben ze een prachtige tekening!

bouffonne

#2
dat zou ik ook gedaan hebben,

Op die manier ben ik aan mijn Pachytriton labiatus gekomen.
Zaten ook al meer als een jaar in een verkeerde behuizing.
Zouden volgens de benaming op de sticker een koppel Cynops orientalis moeten zijn.
Maar het zijn dus Pachytriton labiatus. en geen koppel maar 2 vrouwen.

Ik hoop dat je het lukt om ze weer in goede conditie te krijgen.
Maar als je ze weer hebt opgelapt, ga je ze dan toch niet meer terug brengen naar die winkel...toch

Veel succes


edit: geslacht met hoofdletter, soort met kleine letter  ;)

sannie

nee ze gaan zeker niet terug!! nee de deal was 2 voor de prijs van 1 dus winst heeft ie er zeker niet op gemaakt denk ik! heb ze allebei voor 15 euro meegenomen en ik heb ze zelf met zo min mogelijk stress uit de bak gehaald! hij wilde ze met een mini netje gaan pakken en zag al doomscenario's in mijn hoofd dus zei al dat ik ze zelf wel pakte met mijn handen! als je er 500 hebt gehad durf je er echt wel 2 te pakken met je handjes dacht ik zo 'kuch'!

misschien met de tijd als een vriendin van mij een huisje heeft en aan alle verzorging kan voldoen dat ze 1 van de 2 mag hebben van me als ze weer op de been zijn! nu eerst maar is kijken of de grootste weer op te lappen valt! de kleinere valt wel mee als ik het zo bekijk! gelukkig geen schimmels voor zover ik heb kunnen vinden!

mijn vermoeden is ook dat er een algen eter bijgezeten heeft die de huid en vinnen kapot gevroten heeft!
de kleinere heeft kleine donkere plekken waar nieuw pigment op lijkt te komen en het zijn allemaal hapjes uit de vinnen! gelukkig is het wel allemaal dicht en heeft het even tijd nodig te herstellen als dit nog lukt! we gaan het meemaken!

Monique

Zo die diertjes hebben tenminste weer een goed tehuis! Wat heb je er toch een oelewappers bij.... grrr. Ik hoop dat ze snel aansterken!
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Salasander

Dierenleed (mishandelde dieren kopen) aanmoedigen doe ik niet aan mee maar dat wist je wel al.

Ze zien er inderdaad beschadigd uit, ben benieuwd of ze er ooit weer goed gaan uitzien.

sannie

ik hoop het wel! de grootste eet iig al regenwormen! ondanks haar scheve bekkie :P
de kleinere heeft wat rode mug op maar een regenworm lijkt ze niet weg te krijgen... het lijkt ook of haar zuigkracht heel zwak is om het wormpje naar binnen te kunnen krijgen!
we gaan merken wat het word met de dames en tja van de 5 axolotls heb ik er ondertussen 4 gered en 1 via een particulier dus leren zal ik het helaas nooit denk ik... ik heb wat met kneusjes...

DannyS

Citaat van: Sander Bauwens op juli 18, 2011, 04:52:44 PM
Dierenleed (mishandelde dieren kopen) aanmoedigen doe ik niet aan mee maar dat wist je wel al.

Ze zien er inderdaad beschadigd uit, ben benieuwd of ze er ooit weer goed gaan uitzien.
Bij axolotls heb ik daar wel vertrouwen in..die verbazen me steeds maar weer.

Het is moeilijk om je in te houden als je dierenleed ziet voor je ogen. Bij dierenwinkels kan je écht beter de politie ofzo inschakelen voor inspectie. Door ze te kopen beloon je de eigenaar.

sannie

ik weet dat het niet goed is om ze dan toch mee te nemen en geloof mij als ik zeg dat ik er alweer tientallen heb laten zitten aan jonge axolotls die er nog slechter bij zaten dan deze....
alleen bij deze kon ik een goedkope deal maken (in mijn ogen dan) en zei hij al dat hij geen axolotls meer in de zaak wilde hebben (eerst zien dan geloven)omdat deze er ook al een ruim half jaar zaten,en heb ik de indruk wel dat ze nog te redden zijn en ik ze een goed huis kan bieden de rest van hun leventje!
als hij meer axolotls wilde voor de verkoop had hij naast deze 2 nog wel meer gehad want daar had ie echt wel de ruimte ook voor!
het gaat er nu om dat de dames veilig zijn en de volgende dieren laat ik allemaal weer aan hun lot over helaas...

A34

De kans bestaat wel dat je ziektes meeneemt naar huis. Al dan nog had ik het niet gedaan, maar succes!

sannie

Citaat van: Jeroen op juli 19, 2011, 03:19:15 PM
De kans bestaat wel dat je ziektes meeneemt naar huis. Al dan nog had ik het niet gedaan, maar succes!

daar is de quarantaine voor.

sannie

helaas is de kleine zieke axolotl ergens deze nacht overleden....
ze had weer wat tubifex gegeten de laatste dagen maar het mocht allemaal niet meer baten...

Sarah_

Wat jammer, ik had je topic stil gevolgd en gehoopt dat ze terug zou opknappen. Je hebt alleszins je best gedaan en de grootste heeft het nu toch beter dan ervoor.

bouffonne

Dat is dan toch heel jammer na al die moeite die je voor haar hebt gedaan. :( :(
Maar je moet maar denken ze heeft dan toch al was het met moeite een aantal weken langer geleefd en die andere heb je tenslotte wel er door gekregen en die heeft het nu goed.
In die winkel hadden beiden het waarschijnlijk al in die week niet meer overleefd.
Beide heb je een kans gegeven en helaas bij een is dat dan toch niet gelukt.
Heb ik ja ook gehad met dat drama van die 8 cynopsjes.
Hier heb ik er ook maar 4 in leven kunnen houden, die anderen waren gewoon al te ziek/zwak om er door te krijgen.
Maar de overige 4 doen het verder uitsteken en zijn al een flink stuk gegroeid.
Ik ben zelf ook altijd iemand als ik een zwak dier in een winkel zie zitten om mee te nemen en proberen nog op te knappen, en het maak dan ook niet uit of het nu om een konijn, vogel, of in dit geval salamanders gaat.
Dat zit nu eenmaal in je en dat blijf je dan doen.
En met de een heb je succes en de andere niet.
Ik zeg dat altijd bij mij zelf, je heb je best gedaan, meer kun je niet doen




Monique

he wat jammer voor je..maar je hebt er alles aan gedaan!
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu