eieren!

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

sannie

wow!!! ik heb zojuist eitjes van mijn donkere axo en mijn golden XD
ze is ze nu aan het leggen en ik ben door het dolle hier XD
hopelijk zijn ze bevrucht!! en wat doen ze het dan snel eigenlijk..... vrouwtje was in november nog zo een 10 cm en de golden in februari nog maar 9 cm... is dit wel goed voor het vrouwtje??
oh oh nu moet ik wel heel snel mijn box klaar maken en veel lezen wat ik allemaal moet doen! gelukkig heb ik nog 3 weken vakantie!!

sannie

de eieren zien eruit als duo penotti XD mooi zwart grijs XD ik zal er strakd een aantal uit gaan halen maar denk niet alles want het is echt teveel gewoon!
als iemand eieren wil moet ie het zeggen en komen halen!
vind t wel spannend allemaal :P

sannie

hier een paar fototjes ^^
op de laatste foto zie je wat misvormde eitjes die ik nog even weg moet halen want ik denk dat ze niet goed zijn! ze kwamen wel met een tak de bak uit dus moet ze even uit de eitjes bak vissen ^^

en moet de man nou even apart van de dames?

DannyS

Ze hoeven niet per se apart te worden gezet.
Als het vrouwtje geen zin meer heeft dan houdt het vanzelf op. Als je buitensporig veel gaat leggen en ze gaat er slecht uitzien, dan kan je het mannetje weghalen..

sannie

oke dan laat ik hem zitten! dank je wel voor je antwoord!
ja kan hem even zo snel nergens in zetten want al mijn bakken zitten nu gewoonweg vol... ben nog op zoek naar een nieuwe quarantaine bak juist voor dit soort dingen maar dacht geen haast te hebben... verkeerd gedacht dus! maar mijn zwarte is een lekkere gevulde dame gelukkig en vanaaf heeft ze wel een worm verdiend!
anders had ze zondag pas weer gevoerd geweest maar ga het risico niet lopen want ze heeft wel heel veel gelegd voor haar eerste keer! en ze is nog bezig!

Flux

Ik zou het wel even blijven aankijken. Mijn Axolotls zijn na de eerste keer eieren leggen niet opgehouden. Ze hebben sindsdien al zeker 7 keer eitjes gelegd. Mijn kamer staat veel te vol voor nog een extra bak. Momenteel is het weer even rustig. Als ze binnen 2 maanden weer eitjes gaan leggen zou ik de mannetjes wel weg halen.

De eitjes zou ik zo snel mogelijk uit de bak halen, je staat versteld hoeveel eitjes ze binnen een paar dagen weer kunnen verschalken. Succes met de kweek! Ik zou zo snel mogelijk een mooie grote fles, een luchtpompje, zeezout en Artemia eitjes aanschaffen. De nauplius larven van Artemia zijn echt het beste voer om larfjes mee groot te brengen.

A34

Citaat van: Lennart van de P. op juli 27, 2011, 04:51:45 PM
Ik zou zo snel mogelijk een mooie grote fles, een luchtpompje, zeezout en Artemia eitjes aanschaffen. De nauplius larven van Artemia zijn echt het beste voer om larfjes mee groot te brengen.

Of de Artemia-kweekschaal!! ;D Top product!! Je zou ook kunnen kiezen voor een watervlooien kweek. Maar persoonlijk kies ik ook voor de Artemia.

sannie

ik heb gelukkig maar 1 mannetje ^^
het merendeel van de eieren heb ik nu al geraapt wat ik uit wil laten komen en eventueel weggeef dus de rest is voor goldie (mannetje)om op te vreten waar hij al mee begonnen is!

en wat de artemia betreft: de hobby kweekschaal heb ik in huis en al is uitgetest dus alleen nog wat extra zakjes halen met eitjes ^^ watervlooien is allemaal wildvang hier en er zitten echt teveel rare vage enge beesten bij dus ik ga voor de artemia met opkweken! zelf een watervlooien kweek opzetten heb ik is gepoogd maar daar moet je wel een grote hoeveelheid als start ploeg hebben en dat is hier even niet te doen nog :P (ruimte gebrek :()

volgens mij is ze nu even klaar want ze zit al ff in haar huisje verscholen en om eerlijk te zijn hoop ik het ook. het is nu wel even genoeg dacht ik zo en ik hou het zeker wel in de gaten dat ze niet te vaak aan de leg gaat!


Salasander

Die kweekschalen zijn echt super en gemakkelijk. Als je dat al hebt kan het geen probleem zijn om de jongen op te voeden. Nu nog 3 weken wachten tot ze uitkomen.

sannie

het kan ook eerder dat ze uitkomen maar dat zien we dan wel weer ^^
zal me niks verbazen aangezien ik ook niet had verwacht dat mijn dieren nu al zouden gaan leggen! had het pas volgend jaar verwacht omdat ze nog zo jong zijn!
ben best trots op ze ^^

sannie

oh wat gaaf ik zie al een bananenvormpje ontwikkelen in de eitjes!
dit vind ik wel supergaaf om te doen! hopelijk gaat het opkweken straks niet al te moeilijk ^^

MartinS

Citaat van: sannie op juli 30, 2011, 10:37:58 AM
oh wat gaaf ik zie al een bananenvormpje ontwikkelen in de eitjes!
dit vind ik wel supergaaf om te doen! hopelijk gaat het opkweken straks niet al te moeilijk ^^


Dat kan ik mij verstellen. Toch een van de mooiste aspecten van onze hobby!
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

alphamale

Gefeliciteerd. Super dat je eieren hebt. Ik kan de kweekschaal echt aanraden. Ze zijn via internet te bestellen.

sannie

ik heb de kweekschaal voor artemia ^^ werkt super ik heb het al uitgeprobeerd XD

Salasander

En het is goedkoop. Een zakje eieren van minder dan 2 euro kan ik jaren mee voort als ik elk jaar ongeveer 30 axolotls zou opkweken.
Ben benieuwd wel kleur ze zullen hebben, maar ik gok op wildkleur.