eieren!

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

sannie

jij snapt m jeroen XD orde in de chaos XD

MartinS

Dat ziet er allemaal goed uit, heel herkenbaar dat tijdens het kweekseizoen het halve huis volstaat met bakjes.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

alphamale

Jammer dat bij ons de larven al weer een stuk groter zijn. Dit is echt een leuke fase van het kweken, hoewel het ook een spannende periode is.

sannie

ik zie allemaal volle buikjes nu ^^
zover ik kon zien eten ze allemaal en ik heb nog geen uitval maar de 1e maanden blijven spannend!
en ik ben zo blij met die schaal!! dat ding is echt imba XD

watersalamander


sannie

tot nu toe leven alle larfjes nog en zitten er nog 3 stuks in hun ei!
ik heb ook een boeltje watervlooien gehaald en heb de artemia zeefjes waarmee je op grootte kunt scheiden!
dus ik kan 2 dingen voeren op het moment! het gaat echt super en ik zie iedere keer volle oranje buikjes!

sannie

het larfje dat gister nog uit zijn ei kwam is helemaal opgezet en lijkt wel een mini walvis nu dus die heb ik even apart gezet want hij leeft nog wel! ik zal er even een foto van pogen te maken in de hoop dat iemand weet wat t is!

sannie

dit is het diertje dan! ik neem aan dat deze het niet haalt dus het gaat de vriezer in... het diertje was vanochtend nog normaal uitziend alleen erg klein dus nu zal ie het ook niet fijn hebben...

Salasander

Dat heb ik ook al gehad die sterven wel. Gooi het maar bij de grote axolotls die weten er misschien wel raad mee. Vriezer lijkt mij nogal onnodig en een pijnlijke dood.

sannie

nou als ik niet zeker weet wat het is en het een vorm van bloat kan zijn krijgen mijn grote dieren helemaal niks denk ik he. dat risico ga ik niet lopen!
en tja zo klein de vriezer in is ook niet aangenaam maar opgevroten worden lijkt me ook niet zachtzinnig gaan als je levend verteerd word hoor dus ik heb voor de vriezer gekozen dit keer!

alphamale

Ik heb ooit van een arts de tip gekregen dat koudbloedige dieren invriezen een "humane" dood zou opleveren. Ik kom echter genoeg artikelen e.d. tegen die wat anders beweren:

http://www.hetslangenforum.nl/archive/index.php/thread-2478.html

Bij zo'n kleine larf zal het echter zo gedaan zijn. Het verschil tussen bevriezen en opgegeten worden zal naar mijn mening nihil zijn.

sannie

hou me ten goede waar ik het gelezen heb,want dat weet ik ff zo snel niet meer,maar ik had is gelezen dat dieren onder de 40 gram best snel invroren en dit niet pijnloos zou zijn maar wel nihil zeg maar....
en de reden dat ie niet naar de ouderdieren ging heb ik ook verteld en mijn ouderdieren gaan voor alles!
een 2e larfje heb ik gister dan wel een tik gegeven want die was ook niet goed en miste een deel van zijn buikje!
de reden dat ik dit niet heb gedaan met het opgeblazen larfje is omdat ik als de dood ben het iets had wat ik kon verspreiden als ik het een tik gaf en splet zei zeg maar....
misschien vergezocht maar ik ben erg voorzichtig als het om ziektes gaat!

alphamale

Je bent gewoon heel bewust bezig en dat is erg goed. Er is zoveel informatie m.b.t. de terrarium- en aquariumhobby, maar er zitten veel tegenstrijdigheden tussen. Uiteindelijk moet je dan toch de beslissing nemen waar je jezelf het beste bij voelt.

sannie

ik doe iig mijn uiterste best om zo bewust mogelijk mijn dieren te houden,verzorgen en op te kweken^^
ik ga mijn overige (ruim 90) larfjes weer even verzorgen XD
heb er nog steeds 2 in hum ei die wel redelijk voormaatje hebben en de enige die echt donker is zit daarin!
kom uit dan!!!

Salasander

Die heeft zeker geen ziekte maar is gewoon misvormd.
Mijn volwassen axolotls eten alle eitjes op die ik er niet uitvis, ook de slechte. Dit geeft geen problemen.
Vind het alleen maar raar dat je zoveel moeite doet om een misvormd diertje van 6-7 mm in te vriezen, ik zou het gewoon wegkappen, bij mijn vissen ofzo, dan hebben die er toch nog iets aan gehad.
Maar ik snap wel dat je zo bezorgd bent, dat was bij mijn eerste legsel ook zo. Toen heb ik 50 eitjes geruild tegen de gouden man die nog steeds in mijn aquarium zit en heb ik uiteindelijk maar 1 jong kunnen opvoeden tot een volwassen man die ik heb verkocht.

Mijn eitjes ontwikkelen zich precies ook zeer snel nu, ben eens benieuwd wanneer ze gaan uitkomen. Ik hoop dat ze nog 10 dagen wachten.