eieren!

0 Leden en 6 gasten bekijken dit topic.

sannie

zo maar even een 2e artemia kweekschaal gehaald vandaag XD
gaat wel goed met de larfjes! vandaag 1 dode weer maar deze had gewoon niks gegeten! dan komt het op 3 nu na een week!


Sarah_

Leuk dat alles zo vlot gaat :)

Ik val je topic maar even binnen met een vraag: vanaf welke leeftijd zie je welk geslacht je axo heeft, en is inteelt (broer x zus) even ongewenst als bij bv zoogdieren? Want bedenk me net dat mijn twee uit hetzelfde 'nest' komen.

sannie

er is niet echt een leeftijd aan te pas maar meer rond de 15 cm dacht ik dat je het geslacht kan zien!
dat was iig wel bij mij zo! heb namelijk heel lang gedacht dat mijn albino een vrouw was en hij had zelfs al 2 keer zwarte tenen gekregen,maar blijkbaar is het toch echt een vent^^
wat broer zus verhouding betreft is wat ik begrepen heb de inteelt niet zo heel zwaar telt bij salamanders als bij zoogdieren!

sannie

gisteren wat tubifex bij de larven gedaan en daar hebben een groot aantal toch lekker van gesmuld!
oftewel nu 3 verschillende dingen die ik kan voeren alhoewel de tubifex als bijvoer gezien word!

sannie

vandaag bij best wel wat larven al wat stokjes gezien die als voorpootjes moeten gaan dienen  ;D ;D ;D
supervet XD!!!

A34

#65
Citaat van: sannie op augustus 15, 2011, 05:16:55 PM
er is niet echt een leeftijd aan te pas maar meer rond de 15 cm dacht ik dat je het geslacht kan zien!
dat was iig wel bij mij zo! heb namelijk heel lang gedacht dat mijn albino een vrouw was en hij had zelfs al 2 keer zwarte tenen gekregen,maar blijkbaar is het toch echt een vent^^
wat broer zus verhouding betreft is wat ik begrepen heb de inteelt niet zo heel zwaar telt bij salamanders als bij zoogdieren!


Ik heb laatst ook een voorspelling gedaan op het forum, bij mijn toen 10 cm golden axolotl jonkies. En het lijkt er steeds meer op dat ik gelijk ga hebben.:) 1 vrouwtje 2 mannetjes.  Het verschil was minimaal.. maar het is te zien.

Ben benieuwd hoeveel je groot gaat krijgen Sannie. Als het je lukt boven de 40 groot te krijgen dopen we je om tot AxoQueen, van de maand. :D

sannie

zijn er in totaal nog maar 4 die het niet gehaald en zit op de 92 larven nog(snelle telling)
vind het gewoon supergaaf om ze op te kweken en ook al zit ik tot volgend jaar met de dieren ik ben met mijn stelling bezig dus ik kan ze straks heus wel kwijt XD
vrienden van mij willen ze ook,dus zo een stuk of 12 ben ik eigenlijk al kwijt maar heb ze wel verteld dat het risico erin zit dat ik niks overhoud van de kweek.
oftewel ik gaat nu bakken verschonen en voeren :P

MartinS

Citaat van: sannie op augustus 20, 2011, 09:41:32 AM
vind het gewoon supergaaf om ze op te kweken en ook al zit ik tot volgend jaar met de dieren ik ben met mijn stelling bezig dus ik kan ze straks heus wel kwijt XD

Het is inderdaad gaaf om larven op te kweken. Dat gaat vast helemaal goed komen als ik jouw enthousiasme hier lees  ;) Begin alvast maar een wormen kweek of voorraad op te bouwen want die hongerige mondjes zullen steeds meer lusten  ;D
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Salasander

#68
Mijn eitjes zijn ook uitgekomen, ik denk 16 augustus ongeveer. Dus op 1 week. Ik denk dat het niet zo zeer de temperatuur is die ze sneller laat uitkomen maar de daglengte. Mijn andere eitjes zijn gelegd in de winter dus die hadden weinig licht en hadden er dus ook 3 weken over gedaan om uit te komen.
Ga dan ook maar eens de artemiaschaal opzetten.

sannie

de wormenkweek staat al een tijdje ^^ ze zijn nog tussen de 16 en 18 mm nu de larven en bij velen gaat tubifex er ook al in!
en ja enthousiast ben ik zeker XD

sannie

hier nog een paar plaatjes van de axolotl babys! het gaat super goed en geen uitval nog gehad na de 4 in de 1e week!
meeste hebben al bijna complete voorpootjes ^^

A34

Dat wordt een mooie massa productie Sannie. Succes met het verkopen! ;D

sannie

er is nog steeds risico he ^^ daar ben ik me ook van bewaust dat ik inene uitval kan krijgen van hier tot jutemus :P maar is niet te hopen ;D
staan 3 bakken en 1 met de grootste erin zeg maar maar 4 dagen later heb je toch het idee dat je het voor jan met de korte achternaam heb gedaan XD
we gaan het meemaken :P

sannie

nu een klein maandje later zijn de larfjes best gegroeid en heb ik ook wat uit moeten dunnen helaas...
er waren best wel wat larfjes die erg veel achter bleven in groei en slecht aten en die heb ik eruit gehaald.
ik heb er een paar verloren aan planaria die de kop opstak in de curvers helaas. ben nog steeds bezig dit weg te krijgen maar heb alleen de ruimte niet om verse bakken in te laten draaien dus het is even naadje...
ik heb nu 1 60 cm bak met 20 larven erin die naar mijn inzien de grootste waren en helemaal intact(alle poten en kieuwen) en deze doen het supergoed!
verder staan de 4 curverbakken nog op de eettafel met de rest van de larven en is er een nieuw aquarium onderweg (60 cm bak ook) om dan weer een groepjes erin te kunnen zetten!
ik schat dat ik er nog rond de 65/70 overheb en nog is dat erg veel en in mijn ogen nog best goed ook ^^
ik schat dat de grootste larven op de 6 cm zitten en de kleinste op de 4 cm nu.

sannie

en hier nog 2 foto's van de larfjes!