Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Dieren op witte achtergrond

0 Leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Jeroen.S


Jeroen.S

Zoals al eerder besproken is, een beetje spelen met het diafragma doet wonderen. En natuurlijk blijven schieten.





ANDRÉ-ARTHUR

@ Jeroen: Het lukt een beetje,maar ja oefening baart kunst ;)  ..
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Patrick dk

@ André  Je moet natuurlijk wel dat chips schaaltje van de Ikea gebruiken hè ? Niet stiekem met een blokker bakje gaan zitten prutsen .  ;)
C orientalis

Jeroen.S

Mooie foto dat staat vast!! :) Dat gaat helemaal goed komen Arthur!! Ik denk een klein beetje meer afstand en een mogelijk kleiner getal in het diaframa en je had een perfecte witbalans.)

ANDRÉ-ARTHUR

@Patrick..Het was geen bakje van de blokker ;D ;D maar het deksel van een botervloot van de Ikea :D..het was dan geen chipsbakje maar het komt in de buurt ;)
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

bouffonne

Citaat van: Jeroen Spobeck op december 29, 2011, 07:53:40 PM
Mooie foto dat staat vast!! :) Dat gaat helemaal goed komen Arthur!! Ik denk een klein beetje meer afstand en een mogelijk kleiner getal in het diaframa en je had een perfecte witbalans.)

Jeroen, ik heb meestal het diafragma op 5.6 staan!.. moet dat dan nog lager?

Jeroen.S

Chips bakje of een uitgeholde pompoen, maakt niet uit! zolang het maar een aantal witte wanden heeft. De doos op pagina 1 werkte ook heel goed!!

Jeroen.S

Citaat van: bouffonne op december 29, 2011, 08:34:04 PM
Citaat van: Jeroen Spobeck op december 29, 2011, 07:53:40 PM
Mooie foto dat staat vast!! :) Dat gaat helemaal goed komen Arthur!! Ik denk een klein beetje meer afstand en een mogelijk kleiner getal in het diaframa en je had een perfecte witbalans.)

Jeroen, ik heb meestal het diafragma op 5.6 staan!.. moet dat dan nog lager?

Zolang het nog steeds niet spierwit afgeeft gewoon blijven verlagen!! Je hebt ook een punt dat je overbelicht schiet. De dieren vallen dan ook wat witter uit. Op dat moment moet je het diafragma weer wat verhogen. 5.6 schat ik nog iets te hoog in, maar kan wel met een juiste hoek met wat geluk. Ik schiet de dieren meestal onder de 5.

bouffonne

Citaat van: Jeroen Spobeck op december 29, 2011, 08:38:45 PM
Citaat van: bouffonne op december 29, 2011, 08:34:04 PM
Citaat van: Jeroen Spobeck op december 29, 2011, 07:53:40 PM
Mooie foto dat staat vast!! :) Dat gaat helemaal goed komen Arthur!! Ik denk een klein beetje meer afstand en een mogelijk kleiner getal in het diaframa en je had een perfecte witbalans.)

Jeroen, ik heb meestal het diafragma op 5.6 staan!.. moet dat dan nog lager?

Zolang het nog steeds niet spierwit afgeeft gewoon blijven verlagen!! Je hebt ook een punt dat je overbelicht schiet. De dieren vallen dan ook wat witter uit. Op dat moment moet je het diafragma weer wat verhogen. 5.6 schat ik nog iets te hoog in, maar kan wel met een juiste hoek met wat geluk. Ik schiet de dieren meestal onder de 5.

Thanks, ga ik de volgende keer meteen uitproberen ;D ;D ;D


TheJippes

Ik ga het morgen eens proberen op mijn Pogona henrylawsoni ;D Prachtige foto's! ;)

TheJippes

Ik heb er wel iets van kunnen maken, zijn staart is alleen nog amper te zien :-[ Maarja, oefening baart kunst toch? ;)

TheJippes

Le Resultaat:



Nu alleen nog een betere camera! ;D

MartinS

Uuhh wat is dat voor salamander?
Jullie zijn goed bezig met die witte achtergronden....  :P
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana