Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Dieren op witte achtergrond

0 Leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Jeroen.S

Wow, prachtige foto en goed gelukt!! Weet je ook de waardes nog waarin je het dier heb geschoten. Ik merkte gister dat het diafragma 5 toch al gauw te veel was. Ik schiet het beste wit rond de 4.

Niels D

Ik had toen ik de humboldti's nog aan het identificeren was wat close-ups gemaakt, terwijl hij in een witte bak zat. Ik gebruikte toen de M-stand in combinatie met de flits. Ik heb nu foto's gemaakt van larven van N.viridescens en S.infraimmaculata, dus ik kon lekker een klein "papschaaltje" gebruiken.


Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

ANDRÉ-ARTHUR

Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

TheJippes

Citaat van: MartinS op december 30, 2011, 01:04:44 PM
Uuhh wat is dat voor salamander?
Jullie zijn goed bezig met die witte achtergronden....  :P

Oke, misschien geen salamander maar het gaat om het idee he ;)

Niels D

Citaat van: ANDRÉ-ARTHUR op december 30, 2011, 01:22:00 PM
Dat zijn mooie foto's ouwe  ;)

Ik speel uiteraard een beetje vals, door lekker de automatische flits te gebruiken. Ik heb niet eens de moeite genomen om met de iso te spelen, want misschien zou ik de achtergrond nog wel wat witter krijgen.

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Kenny

Je kan je flits ook feller zetten...standaard staat die op 0, je kan naar +3 gaan.

@ Niels:

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Niels D

Potverdorie, daar heb ik niet eens aan gedacht! Bedankt Kenny, maar ik zie dat jij de foto gewoon lekker achteraf bewerkt hebt. Dat werkt uiteraard ook perfect! ;D
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Kenny

Citaat van: Niels D op december 30, 2011, 03:10:25 PM
Potverdorie, daar heb ik niet eens aan gedacht! Bedankt Kenny, maar ik zie dat jij de foto gewoon lekker achteraf bewerkt hebt. Dat werkt uiteraard ook perfect! ;D

Jep, beetje met de "curve" geschuifd bij PS :)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

TheJippes

Wat voor camera's gebruiken jullie?? Ik gebruik een Olympus FE-5020, weet niet of dat veel goeds is? :-[

Kenny

Welk type/merk apparaatje je gebruikt is bijzaak :) het voornaamste is dat je het apparaat volledig kent. Zo kan je met toestelletjes als jij bv toch heel leuke plaatjes maken ook als is het geen spiegelreflex. De meeste mensen nemen niet de moeite om de gebruiksaanwijzing door te nemen en missen zo heel wat tips of truckjes.

Er zijn mensen die een dure spiegelreflex hebben en er niet mee overweg kunnen dus een goed klein "digitalleke" (op z'n belgisch) kan echt wel mooie plaatjes kieken. Oefening baart kunst!

Sinds kort gebruik ik een Canon eos 7D met een 4tal objectieven na een goeie 2jaar met een Canon 1000d'tje geschoten te hebben.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

TheJippes

Ik heb het al iets meer onder de knie met de witte achtergrond, ik wil het wel laten zien alleen moet het dan wel weer met een hagedis "helaas" maar dan moet je maar even een salamander indenken :P Dit keer mist er geen staart ;) Nu moet ik wel zeggen dat het grootste deel van de achtergrond met photoshop is gedaan maar ik kon het niet zonder mijn "studiootje" ;D Ik zal ook nog wel een foto van de studio maken, het is namelijk nog aardig gelukt 8)




bouffonne

Mooie foto zeg ;D
Mag ik vragen welke soort hagedis dit is?

Thibaut Vds

Dat is een gekko ik denk een luipaardgekko, gek dat je ze niet kent.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

bouffonne

Citaat van: Thibaut Vds op december 30, 2011, 05:58:57 PM
Dat is een gekko ik denk een luipaardgekko, gek dat je ze niet kent.

dat was ook mijn eerste gedachte.
Maar de meeste gekko's hebben dan toch van die flosse tussen de teentjes.
Of ik heb er waarschijnlijk een verkeerde kijk op :-[

Kenny

Ik zal ff de titel aanpassen naar "dieren op witte achtergrond"  ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.