Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

soort kikker

watersalamander

sorry voor het verkeerd plaatsen, maar wist niet waar dit anders hoorde.

ik heb sinds vandaag een water kikkertje gekocht, maar ik ben weer zo slim om te vragen op hoeveel graden het water moet staan, en ik ben de soort vergeten, de naam hier foto's:

bouffonne

Ik zit misschien verkeerd, maar is dat niet een vuurbuikpadje??

watersalamander

klopt ja, heb ik weer lekkere infotmatie gekregen

Houden in een aquarium,dus niet
ik ga deze week gelijk een terrarium aanschaffen

robkeulers

Da's een vuurbuikpad, bombina orientalis.

Typisch voorbeeld van een impulsaankoop. Uiteindelijk is het dier zelf daar het slachtoffer van.

alphamale

Niet zomaar een terrarium. Ze hebben een groot ondiep watergedeelte nodig. Ik heb dit gerealiseerd door een flinke waterbak met waterpest in het terrarium te plaatsen, maar een land-waterbak is ook een goede optie. Er zijn tig caresheets te vinden op het net. Ondanks dat het een impulsaankoop is, heb je er een leuk huisdier aan. Toch zeker als je er meerdere bij elkaar hebt.

Lekker goed voeren, want gezien de foto is hij naar mijn mening aan de magere kant of nog in de groei. In beide gevallen kan hij het goed gebruiken.  ;)

watersalamander

ben naar iemand geweest die nog een terrarium had staan, hoe diep moet het water gedeelte zijn?

joost.v.wijk

5 cm is voldoende. Verder veel waterplanten.

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

watersalamander

oke, morgen ga ik het terrarium halen, heb de kikker daar achtig gelaten in het terarrium, ik geef toe ik ben dom bezig geweest.

ik kwam daar ik zag daar kikkertjes bij een salamander zitten met een groot water deel, en een stukje drijvend schors, ik denk dat is een leuk diertje om een apparte bak mij te beginnen, heb het een en het ander gevraagd maar een goede vriend van me zijn gelijk dat dit een vuurbuikpad was, en dat deze in een terarrium met waterdeel moesten.

ik ga dus nu even een bakje zoeken, heb het terarrium daar al helemaal ingericht met schuilplaatsjes en achterwand een warmte lamp, (is een warmte lamp trouwens nodig) een bakje van 10cm met een laagje water erin.

en wat krekels.

watersalamander

heb hier een bak van

breed 17 CM
hoog 7,5 CM
lang 24 CM

als ik deze vul met water is dit voldoende?, als ik er waterpest bij doe?

en aangezien er geen filter in kan, hoe vaak per dag moet hij verschoont worden?

joost.v.wijk

Citaat van: jeffreyseves op augustus 03, 2011, 07:15:38 PM
heb hier een bak van

breed 17 CM
hoog 7,5 CM
lang 24 CM

als ik deze vul met water is dit voldoende?, als ik er waterpest bij doe?

en aangezien er geen filter in kan, hoe vaak per dag moet hij verschoont worden?

Is dat een bamibakje? Is wat aan de zeer krappe kant.

H. orientalis
L. laoensis

watersalamander

nee dat is het niet, maar het is momenteel het grootste bakje wat ik heb eventueel een andere mogelijkheid?, het terrarium vullen met water kan niet aangezien er onderaan ventilator openingen zijn

watersalamander

misschien dat ik hem voor een gedeelte kan vullen net 1cm boven die gaatjes, maar dat is denk net 3-4 cm nog niets eens.

joost.v.wijk

Dit bakje is in ieder geval geschikt voor het vervoeren van zo'n beestje.  ;)
Voor het tijdelijk huisvesten voor enkele dagen (tot je het terrarium thuis, en ingericht hebt) is het niet zo'n probleem.

H. orientalis
L. laoensis

watersalamander

Joost, ik bedoelde dat in dat bakje het water kwam, kan ik dat bakje met water in mijn terrarium plaatsen, is dit voldoende?

het beestje zelf komt in een terrarium van 40x40x30, voor zolang, en dan was mijn vraag of dat bakje van 24cm lang, 5cm water gevuld voldoende is, als ik deze als water gedeelte plaats en de rest land gedeelte

joost.v.wijk

3-4 cm moet ook net kunnen.

Dat bakje is te klein met de bedoeling het te gebruiken als waterpartij. Ik zou het hele terrarium gebruiken als watergedeelte, en met wat grind een ophoping maken waar die kan rusten.

H. orientalis
L. laoensis