Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Neurergus strauchii strauchii

0 Leden en 4 gasten bekijken dit topic.

A34

Citaat van: MartinS op augustus 27, 2011, 07:48:47 PM

Nog even geduld en we kunnen we weer schaatsen....  ;)
Schaatsen,, Heerlijk!! ;D 


Ik heb nog een kleine aanpassing gemaakt. Ik vond het nog wat kaal ogen. Maar goed ik ben nog steeds niet helemaal tevreden. (Ik kan wel aan de gang blijven soms. ;D)






MartinS

Citaat van: Jeroen op augustus 27, 2011, 07:57:13 PM

Ik heb nog een kleine aanpassing gemaakt. Ik vond het nog wat kaal ogen. Maar goed ik ben nog steeds niet helemaal tevreden. (Ik kan wel aan de gang blijven soms. ;D)

Dat heb ik vaak ook je blijft bezig met aanpassen. Al moet ik wel zeggen dat ik steeds vaker kies ik voor praktisch, helaas gaat dat dan vaak ten koste van de inrichting. Je bak ziet er echt top uit!
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

A34

Citaat van: MartinS op augustus 27, 2011, 08:12:02 PM

Dat heb ik vaak ook je blijft bezig met aanpassen. Al moet ik wel zeggen dat ik steeds vaker kies ik voor praktisch, helaas gaat dat dan vaak ten koste van de inrichting. Je bak ziet er echt top uit!

thanks Martin.

Practisch daar kies ik ook meestal voor inderdaad. vooral bij mijn landdieren zijn alle bakken voorzien van repti-bark. Ik ben er zeer tevreden mee.  De neurergus bak is dan weer iets meer van mijn creatieve maar nooit tevreden kant. :) Maar ook hierbij zijn de nep plantjes weer een practische oplossing.  ;D (Standaard ikea nep bamboo in pot spul  :)) 

bouffonne

Daar zit ik ook meestal mee, om een mooie bak te maken.
de idee die je in  het hoofd hebt ziet het er altijd perfect en makkelijk uit, maar in de praktijk valt het dan vaak tegen.
Vaak neem ik mij dan ook ruim te tijd er voor om een mooie bak ervan te maken.
En ja veranderen doe ik ook heel vaak, maar zolang de dieren er nog niet in zitten is dat dan verder geen probleem.
Neem ook vaak een kijkje op het internet hoe anderen de bak hebben ingericht, dan krijg je weer eens een ander idee.
Soms combineer een bak van 5-6 andere andere bakken, waar uiteindelijk dan toch een mooie bak naar tevredenheid uitkomt.
Hier heb ik een bak via het internet ontdekt wat ik kan/ga gebruiken voor de nieuwe bombina's die ik op de landdag krijg.
Ik heb nog 2 extra groepjes erbij besteld waarvan ik dan 2x 80cm bakken ga inrichten voor de 2 verzorgings tehuizen waar ik werk.
Omdat ik dan wel aan een budget ben gebonden, kan ik daar natuurlijk niet zo'n uitgebreide mooie bakken gaan maken, maar met een beetje zoeken op internet kan ik dan toch iets leuks maken voor weinig geld, en voor de padjes is het dan toch een juiste inrichting.
Het is voor de bewoners natuurlijk veel leuker om naar een bak te kijken waar beweging inzit.
Nu staan er maar wat nep planten in met wat nep dieren.
Maar daar komt dus nu snel verandering in.

A34


bouffonne

Citaat van: Jeroen op augustus 28, 2011, 09:27:43 AM
Mooie bak Silvia. Heel apart!

En eigenlijk heel simpel

Van piepschuim en pur en rots gemaakt.
Van scherven van een roodstenen bloempot een water val en wat grind en kiezel in de nog natte pur geplakt
Pomp loopt onder de rots door en d.m.v een uitsromer boven over de waterval heen.
Ik weet alleen niet of het Javamos het goed blijft doen, anders ga ik dat vervangen door ficus repens.
In het watergedeelte komt nog waterpest en wat drijfplantjes.
Aangezien van beide bakken alleen de tl unit goed was, komt er op de rest vliegengaas zodat de padjes niet kunnen ontsnappen.
Rots met waterval kost nog geen 5 euro

A34

#21
Ik heb ook wat javamos in mijn neurergus bak geplakt tegen 2 stenen. Ik hoop dat het goed aangaat.
Ik moet eigenlijk een soort hebben die relatief goed zonder veel licht kan. Aangezien ik vaak de rolluikjes dicht tot half open heb.

bouffonne

He he met veel bloed en tranen eindelijk de bak heelhuis op de kast kunnen zetten ;D ;D
Ik had alleen een andere kleur besteld, maar is niet erg.
Ik ga er zo wie zo nog een mooie afwerk rand omheen zetten dan kan ik ook bovenkant met de zelfde kleur afmaken.

Er zouden eigenlijk 2 sterke mannen mij even komen helpen om de bak op de kast te plaatsen, maar helaas was er een ziek geworden.
Heb toen zelf moeten aanpakken, maar................puf, puf het is dat toch gelukt.
Dit wordt dan mijn toekomstige nieuwe axo bak ;D ;D ;D

A34

Machtig. Ik zag gister weer de 121cm Juwel staan bij de hornbach. ;D Het wordt steeds verleidelijker.
Ik ben noch niet uit wat in de woonkamer gaat komen. Ik hoopte op taricha's maar die zijn moeilijk te krijgen dit jaar.

bouffonne

Citaat van: Jeroen op augustus 28, 2011, 10:26:46 AM
Ik heb ook wat javamos in mijn neurergus bak geplakt tegen 2 stenen. Ik hoop dat het goed aangaat.
Ik moet eigenlijk een soort hebben die relatief goed zonder veel licht kan. Aangezien ik vaak de rolluikjes dicht tot half open heb.

de mossoort die het in het donker ook goed doet is de Riccardia chamedryfolia- Mini Pelia ,
Deze kan zowel met veel licht als weinig licht, bij minder licht groeit hij niet zo hard.
Deze soort wordt veel bij aqua-scaping gebruikt, zowel boven in de bak als onder.
De andere soort wat het ook goed doet is het bronmos


bouffonne

Citaat van: Jeroen op augustus 28, 2011, 11:41:12 AM
Machtig. Ik zag gister weer de 121cm Juwel staan bij de hornbach. ;D Het wordt steeds verleidelijker.
Ik ben noch niet uit wat in de woonkamer gaat komen. Ik hoopte op taricha's maar die zijn moeilijk te krijgen dit jaar.
Dit is een ferplast dubai 120

Was nu zelfs een stuk goedkoper als de juwel 300.
Bij de dubai is het voordeel dat de pomp niet vast gekit is zoals bij de juwel dat het geval is.
Bij de t5 unit zit zelfs een ingebouwde timer op.(wil dit later wel vervangen door led strips i.v.m. de warmte)
En een super bluewave pomp die je alle kant op kan laten spuiten, van zacht tot hard.
Deze bak kun je meteen ook als zeewater bak opstarten.
En ik was blij dat ik de bak los kon krijgen wat bij de juwel helaas niet geval is.
ja ben er heel tevreden mee ;D ;D ;D
Ga nu starten met de inrichring ;D ;D ;D


bouffonne

Super mooie opname van de dieren.
Heb je ze al in de nieuwe bak zitten.
Dan hebben ze het toch al heel goed geaccepteerd als ze al zo op het voer reageren ;D ;D ;D

alphamale


A34

Citaat van: bouffonne op september 02, 2011, 04:07:39 PM
Super mooie opname van de dieren.
Heb je ze al in de nieuwe bak zitten.
Dan hebben ze het toch al heel goed geaccepteerd als ze al zo op het voer reageren ;D ;D ;D

Jup, Eergister nadat ik ze in de bak had gezet aten ze direct al wormen. Ze doen het heel goed nu. :) Aan land zijn ze heel schuw. In het water totaal niet.