hoe naar een nieuw huis zoeken?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kellydia19

ik moet 3 axo's weg doen, maar wil wel een zo fijn mogelijk nieuw huis voor ze vinden. Hoe doen jullie dit als je er écht niet vanaf kunt komen? (ik heb de advertentie net pas gezet op dit forum hoor, dus het is niet zo dat ik nu al wanhopig ben) maar stel ik krijg er geen reacties op, wat doen jullie dan, als ook niemand in je omgeving ze wil? Ik ben namelijk een beetje bang dat dat kan gaan gebeuren.

mijn moeder (die er niks vanaf weet) gaf mij de volgende twee opties: De dierenwinkel, en vrijlaten. Beide lijkt mij een slechte optie. Ik heb gehoord dat dierenwinkels slecht voor axolotls zorgen, en als je ze vrijlaat weet je ook niet of ze 't wel overleven..

dus nogmaals, ik weet dat ik misschien wat te voorbarig ben met deze vraag, maar ik zou wel graag willen weten wat ik kan doen, als ik niemand ga vinden die ze wil hebben..

MartinS

Vrijlaten  :o

Vrijlaten is natuurlijk geen optie, buiten het feit dat ze van nature niet voorkomen in Nederland gaan ze het niet overleven. Nooit maar dan ook nooit vrijlaten!!

Naar de dierenwinkel lijkt mij ook een slechte optie. Die weten vaak net hoe je een goudvis weet te verzorgen, al hoewel....

Als je er graag vanaf wil zou ik ze gratis op dit forum aanbieden en dan een klein beetje geduld opbrengen.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

kellydia19

alles wat je zegt klopt en ik ben het met je eens.. heb dus al een ad gezet op dit forum,, dus hopelijk komt iemand ze snel ophalen..

A34

Citaat van: MartinS op augustus 22, 2011, 02:48:58 PM
Vrijlaten  :o

Vrijlaten is natuurlijk geen optie, buiten het feit dat ze van nature niet voorkomen in Nederland gaan ze het niet overleven. Nooit maar dan ook nooit vrijlaten!!


Echter ergens in duitsland schijnt een grote populatie zich stand te houden. Maar dit gaat uiteraard ook ten koste van de inheemse soorten. Geen goede zaak.

alphamale

Dat had ik niet verwacht. Misschien heb je dan wel meer wilde axo's in Duitsland zwemmen dan in Mexico....

A34

Citaat van: Niels D op augustus 22, 2011, 08:31:30 PM
Dat had ik niet verwacht. Misschien heb je dan wel meer wilde axo's in Duitsland zwemmen dan in Mexico....

Het blijven uitgezette dieren. Maar ook in een vijver kunnen ze prima overleven. Een diepe vijver met veel riet moet geen probleem zijn.

MartinS

#6
Citaat van: Jeroen op augustus 22, 2011, 08:28:50 PM
Citaat van: MartinS op augustus 22, 2011, 02:48:58 PM
Vrijlaten  :o

Vrijlaten is natuurlijk geen optie, buiten het feit dat ze van nature niet voorkomen in Nederland gaan ze het niet overleven. Nooit maar dan ook nooit vrijlaten!!


Echter ergens in duitsland schijnt een grote populatie zich stand te houden. Maar dit gaat uiteraard ook ten koste van de inheemse soorten. Geen goede zaak.


Natuurlijk bestaat de kans dat een populatie zich in stand weet te houden. Echter de kans dat een enkel dier het in Nederland goed zal doen is kleiner. Ik had misschien beter in plaat van niet overleven een kleine kans op overleven kunnen gebruiken. Zowel voor het individuele dier als de inheemse dieren geen goede keuze.

F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

A34

Citaat van: MartinS op augustus 23, 2011, 06:57:18 AM
Citaat van: Jeroen op augustus 22, 2011, 08:28:50 PM
Citaat van: MartinS op augustus 22, 2011, 02:48:58 PM
Vrijlaten  :o

Vrijlaten is natuurlijk geen optie, buiten het feit dat ze van nature niet voorkomen in Nederland gaan ze het niet overleven. Nooit maar dan ook nooit vrijlaten!!


Echter ergens in duitsland schijnt een grote populatie zich stand te houden. Maar dit gaat uiteraard ook ten koste van de inheemse soorten. Geen goede zaak.


Natuurlijk bestaat de kans dat een populatie zich in stand weet te houden. Echter de kans dat een enkel dier het in Nederland goed zal doen is kleiner. Ik had misschien beter in plaat van niet overleven een kleine kans op overleven kunnen gebruiken. Zowel voor het individuele dier als de inheemse dieren geen goede keuze.



Mee Eens.

Salasander

In Frankrijk zou er ook een grote populatie zitten, verspreid over 50 km rivier ofzo.