fluoriserende ogen

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

alphamale

Heeft iemand dit al weleens gezien? Het is niet mijn ding, maar ik vind het redelijk bizar:

http://www.caudata.org/forum/f1173-advanced-newt-salamander-topics/f30-species-genus-family-discussions/f44-tiger-salamander-axolotl-ambystoma-tigrinum-mavortium-spp-etc/78379-axolotl-eye-color.html

Anderen hebben er ongetwijfeld al van gehoord, maar voor mij was het compleet nieuw.

MartinS

Had het topic ook al gezien. Er zal vast markt voor zijn, maar ik ben hier geen voorstander van!
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Roy van Grunsven

Eerlijk gezegd geloof ik ook niet dat het dat is.
Waarom is het niet gewoon een groenige reflectie zoals zoveel dieren hebben?

Dat kwallengen wordt soms wel gebruikt maar die dieren komen niet zomaar op de markt, die regelgeving is heel streng.

andrizay

Ze zijn al in Nederland ik heb ze gezien bij een kennis(heeft ze in Hamm gekocht)onder blacklight gloeien ze..


MartinS

F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Roy van Grunsven

Dat je die dieren kunt maken begrijp ik (is zelfs vrij eenvoudig voor een beetje lab).
De regels zijn echter erg steng en je mag als wetenschapper deze dieren ook absoluut niet op de markt brengen.
Het is in Nederland ook niet toegestaan genetisch gemodificeerde huisdieren te bezitten en het hebben van deze dieren is dan ook illegaal.

(ben overigens wel benieuwd naar een foto van de dieren zoals ze in Nederland zijn, met en zonder blacklight)

joost.v.wijk

Citaat van: Roy van Grunsven op augustus 25, 2011, 07:37:55 AM
Dat je die dieren kunt maken begrijp ik (is zelfs vrij eenvoudig voor een beetje lab).
De regels zijn echter erg steng en je mag als wetenschapper deze dieren ook absoluut niet op de markt brengen.
Het is in Nederland ook niet toegestaan genetisch gemodificeerde huisdieren te bezitten en het hebben van deze dieren is dan ook illegaal.

(ben overigens wel benieuwd naar een foto van de dieren zoals ze in Nederland zijn, met en zonder blacklight)

Waarom zouden ze niet zo op de markt komen? In USA worden ze ook gekweekt door hobbyisten. De overbrugging naar Europa is niet heel groot. Ik kijk er ook niet raar van op dat ze hier al zijn. Als er eieren e.d. worden opgestuurd (mag niet, maar dat even terzijde) heb je ze hier zo zitten. Niemand die dat controleert.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

MartinS

Citaat van: joost.v.wijk op augustus 25, 2011, 08:05:27 AM
Citaat van: Roy van Grunsven op augustus 25, 2011, 07:37:55 AM
Dat je die dieren kunt maken begrijp ik (is zelfs vrij eenvoudig voor een beetje lab).
De regels zijn echter erg steng en je mag als wetenschapper deze dieren ook absoluut niet op de markt brengen.
Het is in Nederland ook niet toegestaan genetisch gemodificeerde huisdieren te bezitten en het hebben van deze dieren is dan ook illegaal.

(ben overigens wel benieuwd naar een foto van de dieren zoals ze in Nederland zijn, met en zonder blacklight)

Waarom zouden ze niet zo op de markt komen? In USA worden ze ook gekweekt door hobbyisten. De overbrugging naar Europa is niet heel groot. Ik kijk er ook niet raar van op dat ze hier al zijn. Als er eieren e.d. worden opgestuurd (mag niet, maar dat even terzijde) heb je ze hier zo zitten. Niemand die dat controleert.

Is het niet zo dat hoe strenger de regels zijn, hoe verleidelijker het is om deze dieren op de markt te brengen. En tel daar het aspect geld bij op en het is niet tegen te houden. Met leg machines als Axolotls is de verspreiding vervolgens een kwestie van (korte) tijd.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Monique

los van het feit of het nu mooi is of niet vind ik het echt niet kunnen om genetisch gemodificeerde dieren op de markt te brengen. als daar een verbod op is.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

MartinS

Citaat van: Monique op augustus 25, 2011, 08:18:28 AM
los van het feit of het nu mooi is of niet vind ik het echt niet kunnen om genetisch gemodificeerde dieren op de markt te brengen. als daar een verbod op is.

Ik ben er ook geen voorstander van. Helaas zijn er teveel mensen die daar lak aan hebben. Er zijn er die zelfs de laatste neushoorn nog zouden schieten als ze er een stuiver aan over zouden houden. Zolang er ergens markt voor is zal er aanbod zijn/ontstaan.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

andrizay

Citaat van: Roy van Grunsven op augustus 25, 2011, 07:37:55 AM
.

(ben overigens wel benieuwd naar een foto van de dieren zoals ze in Nederland zijn, met en zonder blacklight)

Ik heb ze gezien zonder blacklight dan lijken ze op normale dieren....Maar onder blacklight is het wel mooi om te zien..ik zal proberen om een foto te posten..

Ik hoorde overigens van een handelaar uit Duitsland dat er ook gemodificeerde P.Waltls (het zou om paarsachtige exemplaren gaan) onderweg zijn uit Amerika..Heeft iemand daar al iets over gehoord ??


A34

Zolang de diertjes er niet onder leiden (En dat lijkt mij het geval. Ze worden ten slotte vanaf ei bewerkt of opgekweekt.) Zie ik geen aanleiding om deze diertjes niet te houden. Al vind ik het wel een overbodige bedoeling.

alphamale

Ons voedsel is ook al genetisch gemodificeerd, dus hier kon je op wachten. Ik heb er zelf ook niet veel op tegen, tenzij het volkomen doelloos is. Ik vind het uiterlijk van je dieren op een dergelijke manier aanpassen vrij doelloos.

Roy van Grunsven

#14
Als ze eenmaal uit het lab zijn zullen dit soort dieren zich snel kunnen verspreiden maar die eerste stap verbaasd me.

Fluorescentie eiwitten zijn voor onderzoek erg handig. Als je een gen wil onderzoeken kun je de expresiefactor van dat gen nemen en aan het fluorescentie gen verbinden en dit weer in het ei inbouwen.
De expressiefactor werkt als en schakelaar. Waar en wanneer dat nodig is zorgt deze dat het gen actief wordt.
Normaal zie je dat natuurlijk niet maar nu wordt ook het fluorescentie gen aangeschakeld. Door te kijken waar en wanneer stukken van je dier op gaan lichten kun je dus zien waar en wanneer het gen waar je in geinteresseerd bent actief is.
Als controlle wordt het gen vaak ook in enkele dieren ingebouwd met een expressiefactor die altijd in alle cellen actief is. Als die het niet doet werkt het bij deze soort dus blijkbaar niet.
De axolotls zijn van dit laatste type volgens mij.

Dit soort experimenten moeten in goedgekeurde labs onder strenge regels uitgevoerd worden waarbij exact bekend is om hoeveel dieren het gaat en wat daar mee gebeurt. Het is dan ook absoluut niet toegestaan een paar dieren mee naar huis te nemen of op marktplaats te zetten. Dit kan je je vergunning kosten.

De "Glofish", een genetisch gemodificeerde zebravis, is al langer bekend en mag in Europa niet gehouden of verkocht worden. Vrom heeft deze weleens in beslag laten nemen.

Persoonlijk vind ik de misvormde goudvissen en de "papegaaicichliden" een serieuzer probleem maar ja dat is ouderwets doorfokken dus dat mag wel.