fluoriserende ogen

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MartinS

Citaat van: Jeroen op augustus 25, 2011, 03:47:33 PM
Zolang de diertjes er niet onder leiden (En dat lijkt mij het geval. Ze worden ten slotte vanaf ei bewerkt of opgekweekt.) Zie ik geen aanleiding om deze diertjes niet te houden. Al vind ik het wel een overbodige bedoeling.

Dat is ook zo, het dierenwelzijn is het belangrijkste. Ik heb gewoon iets tegen kleurtjes en aanpassingen. Sommige dieren zijn best mooi, maar net als bij bijvoorbeeld reptielen zie je dat het soms bijna onmogelijk geworden is zeker te zijn van een zuiver wildkleur dier. Dat vind ik juist jammer omdat ik daar dan wel weer waarde aan kan hechten.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

DannyS

Citaat van: Niels D op augustus 25, 2011, 05:28:16 PM
Ons voedsel is ook al genetisch gemodificeerd, dus hier kon je op wachten. Ik heb er zelf ook niet veel op tegen, tenzij het volkomen doelloos is. Ik vind het uiterlijk van je dieren op een dergelijke manier aanpassen vrij doelloos.

Genetisch gemanipuleerd voedsel is illegaal in nederland. Wat je wel vaak ziet is 'gemodificeerd zetmeel'. Dit is geen genetische manipulatie, maar een fabrieks handeling die de eigenschappen iets aanpast.

Wikipedia:
Citeer
Zetmeel is de voornaamste bron voor koolhydraten in de voeding, aanwezig in vele groentes en fruit, in pasta, brood, tortillas en bonen. De zetmeelindustrie raffineert (natief) zetmeel uit voornamelijk maïs, tapioca, tarwe en aardappelen. Nadien bewerkt de industrie het zetmeel eventueel afhankelijk van de toepassing tot gemodificeerd zetmeel. Enkele typische bewerkingen van zetmeel zijn bijvoorbeeld koudwater oplosbaar maken, katoniseren, oxideren, hydroxypropyleren, carboxymethyleren, dextrineren. Veruit meest toegepaste bewerking/modificatie is zetmeel afbreken tot glucosestropen.

Hoewel de dieren er geen last van zullen hebben heb ik er toch moeite mee. Wat het precies is daar kan ik m'n vinger niet op leggen.

alphamale


Roy van Grunsven

Er worden wel degelijk producten van genetisch gemodificeerde planten in voedsel gebruikt, dit gaat om dingen als sojameel, koolzaadolie, katoenzaadolie, maïsmeel, sojalecithine etc.

Verder wordt er natuurlijk veel gebruik gemaakt van gentech microorganismen voor allerlei dingen.