Necturus maculosus en axo's

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bouffonne

Het is waarschijnlijk een overbodige vraag, maar zouden deze 2 in een grote bak samen kunnen.
Of anders zijn hier ook al nakweek van te krijgen?
Ik zag per toeval dat iemand bij newt and Salamanders ze heeft

A34

Nakweek heb ik nog niet gezien. Maar Silvia je moet toch beter weten onderhand. :)

bouffonne

Daarom zei ik al dat het een overbodige vraag is ;D ;D ;D
Ik vind het wel mooie beesten

A34

Dat zijn het ook!! Maar maculosus kunnen groot worden en zijn erg territoriaal. Het zijn toch een van de dieren die je toch echt niet moet mixen.

bouffonne

Al ergens hier gezien waar ze worden aangeboden?
Of mogen wij ze hier niet houden?

Kenny

Heel zelden worden ze aangeboden...je axo'tje zou al snel een snack worden voor de Nectururs, ze zijn ZEER territoriaal en hebben dus ook een grote bak nodig. Verder hebben deze dieren enorm zuiver en koel water nodig.
Ze zijn in het verleden wel eens nagekweekt door onze gekende fransmannen.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

alphamale

Siren lacertina lijkt erop en is ook erg leuk. Ook geen combinatiemogelijkheden ben ik bang, maar het is wel prachtig dat ze zo groot worden.

bouffonne

Citaat van: Kenny op augustus 29, 2011, 07:17:59 PM
Heel zelden worden ze aangeboden...je axo'tje zou al snel een snack worden voor de Nectururs, ze zijn ZEER territoriaal en hebben dus ook een grote bak nodig. Verder hebben deze dieren enorm zuiver en koel water nodig.
Ze zijn in het verleden wel eens nagekweekt door onze gekende fransmannen.

Ik heb zonet de nodige artikels gelezen over deze beestjes
Inderdaad zeer territoriaal.
Maar ik heb nu eenmaal iets met zo'n aparte dieren.
Maar bij deze laat ik het maar houden bij de foto's en filmpjes op internet ;D ;D

bouffonne

Citaat van: Niels D op augustus 29, 2011, 07:21:59 PM
Siren lacertina lijkt erop en is ook erg leuk. Ook geen combinatiemogelijkheden ben ik bang, maar het is wel prachtig dat ze zo groot worden.

Die zijn zeker mooi ;D ;D ;D

bouffonne

Maar ik ben nu aan het wachten op de nakweek van de Typhlonectes natans. ;D ;D ;D