10-12-2011 Terraristika Hamm

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bouffonne

Mooi dier ;D
Ik ben niet nieuwsgierig, maar wat vroegen ze voor die mangrove plant?
Ik neem verder aan dat het onderste een boek is ;D
-Salamanders and Newts of Europe, North Africa and Western Asia.

Erwin Bakker

De mangrove planten kosten 20 euro voor vijf stuks.

Het is inderdaad een boek. Veel foto's vooral.

Jari B

Ik heb ook wat dieren bijgekocht :) hopen dat ik volgend jaar een goede kweekpoging met deze dieren kan doen.

- 1.1.0 Salamandra algira tingitana
- 1.3.0 Tylototriton kweichowensis cf.
- 0.0.2 Salamandra corsica

bouffonne

Citaat van: Erwin Bakker op december 11, 2011, 08:19:28 PM
De mangrove planten kosten 20 euro voor vijf stuks.

Het is inderdaad een boek. Veel foto's vooral.

Zijn het al planten met blad of wortelscheuten, want ik heb al gezien voor 1 plant van ongeveer 20cm groot vroegen ze al 15 euro per stuk

bouffonne

Citaat van: Jari B op december 11, 2011, 08:19:46 PM
Ik heb ook wat dieren bijgekocht :) hopen dat ik volgend jaar een goede kweekpoging met deze dieren kan doen.

- 1.1.0 Salamandra algira tingitana
- 1.3.0 Tylototriton kweichowensis cf.
- 0.0.2 Salamandra corsica

Mooie keuze Jari en veel succes er mee ;D
wel wat foto's plaatsen he :D

Jari B

Ik zal dadelijk wel even wat foto's maken :D

Erwin Bakker

De planten zijn zo'n 20 tot 30 cm hoog, met wortels en de bladeren zijn aan het ontkiemen.

bouffonne

Citaat van: Erwin Bakker op december 11, 2011, 09:05:54 PM
De planten zijn zo'n 20 tot 30 cm hoog, met wortels en de bladeren zijn aan het ontkiemen.

dat is echt goedkoop, heb je echt geluk mee gehad ;D ;D

bouffonne

Ik had ze online bij liveaquaria.com gezien
Dit is de prijs per stuk    SW - Red Mangrove Propagule - Without leaves
     CN-39001,  $ 16.99
dat is nogal een verschil he ;D

Erwin Bakker

Dat is zeker een verschil.

Voor als je het toch wilt weten; ik heb ze bij mangroveshop.com vandaan.

naeff002

Citaat van: Jari B op december 11, 2011, 08:19:46 PM
Ik heb ook wat dieren bijgekocht :) hopen dat ik volgend jaar een goede kweekpoging met deze dieren kan doen.

- 1.1.0 Salamandra algira tingitana
- 1.3.0 Tylototriton kweichowensis cf.
- 0.0.2 Salamandra corsica

die kweicho's en algira's heb ik ook zien liggen en ook lekker laten liggen. Van tropenparadis koop ik liever geen dieren en van die Duitser waar je die algira's hebt gehaald vertrouw ik ook niet. Volgens mij is dat Achim waar iedereen het over heeft. 
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Niels D

Citaat van: bouffonne op december 11, 2011, 08:35:56 PM
- 1.3.0 Tylototriton kweichowensis cf.

Haha, het zijn inderdaad fantastische dieren. Als ze van TP komen moet je opletten dat ze mondrot kunnen krijgen, want Harry, waarvan ik mijn beesten heb, heeft ze hier ook voor moeten behandelen. Succes!
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

Citaat van: Erwin Bakker op december 11, 2011, 10:02:46 PM
Dat is zeker een verschil.

Voor als je het toch wilt weten; ik heb ze bij mangroveshop.com vandaan.

Thanks ;D
dat zijn tenminste normale prijzen ;D
Ik heb de site al aan favorieten toegevoegd
Ik had ook een adres in Duitsland, maar hier moest je minimaal voor 75 euro bestellen voor bezorgen naar Nederland of Belgie

Erwin Bakker

Hebben ze daar ook andere soorten?

bouffonne

Eigenlijk heeft hij verder geen specifieke mangrove planten alleen dat soort wat jij nu ook hebt
De rest wat hij heeft zijn de gewone aquarium planten die het ook in Brakwater goed doen
0.a anubias cryptocorynes, java mos enz
Maar wat de prijs aangaat ben je weer veel goedkoper wanneer je ze besteld bij aquaplantsonline.nl
maar je moet er wel even rekening mee houden, als je van de slijkspringertjes er een speciaal bak van wilt maken, moet je goed opletten welke natuurlijke habitat is waar ze leven en welke planten er daadwerkelijk groeien
Heb je zoiets van hoef niet kun je gewoon best wel veel gewone aquariumplanten erin gebruiken.
maar natuurlijk is het dan niet
Kwestie van smaak
Wanneer ik de Mangrove bak ga opstarten moet ik volgens de aquariumvereniging normen alleen de planten gebruiken die er in de natuurlijke biotoop ook zijn en dat zijn er niet veel.
Maar dat moet je natuurlijk allemaal zelf weten wat je erin zet