Kikkerdag 8 oktober 2011

joost.v.wijk

Citaat uit ontvangen mail 17-09-11:

Beste gifkikkerliefhebber,

Zoals ieder najaar hebben we ook 08 oktober 2011 weer een fantastische internationale kikkerdag georganiseerd.
Graag nodigen wij u uit voor een inspirerende dag met een volledig aanbod om uw hobby te starten of naar een hoger niveau te brengen.
't Veerhuis Nieuwegein biedt uitstekende faciliteiten voor onze vereniging, naast een grote zaal met goede verlichting is er ook de mogelijkheid de inwendige mens te verzorgen.
Naast verschillende winkeliers zal er weer een ruim aanbod verschillende (gif)kikkers, voedseldieren, planten etc. aanwezig zijn.

Daarnaast is dit natuurlijk weer een uitgelezen kans om verschillende kwekers advies en tips te vragen over het kweken en houden van gifkikkers.

LET OP: dit najaar hebben wij de primeur dat je als aanbieder van kikkers (zowel hobbyisten als standhouders) deze gratis kunt laten controleren op chytrid. Kijk op onze site voor de extra informatie over dit onderzoek. GRATIS controle op chytrid tijdens de kikkerbeurs

Entree:
Leden van Dendrobatidae Nederland hebben gratis toegang (inclusief 1 introducé).
Voor niet leden kost het €5.00 per persoon.
Reserveren van een tafel (1,5 meter) voor verkoop van kikkers en voedseldieren kost €5.00.
Reservering voor 24 september 2011
Op de dag zelf is reservering niet meer mogelijk.
Zaal open voor tafelreservering 11:00 uur.

Regels:
Geen verkoop van soorten dieren anders dan nakweek kikkers en voedseldieren voor kikkers.
Geen verkoop van planten en andere artikelen door particulieren.
Wildvangkikkers zijn niet toegestaan.
1 kikker per bakje.
Bakjes mogen niet geopend worden.
Kikkers dienen van & naar de beurs vervoerd te worden in het donker en beschermd tegen plotselinge temperatuurswisselingen d.m.v. tempexdoos, koelbox, koeltas of vergelijkbaars.

Informatie en reserveringen bij via onze site of: kikkerdag@gifkikkerportaal.nl

Wie gaat hier ook heen?

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

alphamale

Ik had de mail ook ontvangen, maar Kimmy en ik gaan hoogstwaarschijnlijk niet. We hebben beide een late dienst.

joost.v.wijk

Ik ben wel van de partij. Ik sta daar zelf met een tafel (springstaartjes natuurlijk  ;D ). Maar de hoofdreden was dat ik wat kikkertjes overneem voor in m'n kikkerterrarium (Ranitomeya ventrimaculata).

H. orientalis
L. laoensis

joost.v.wijk

45 bakken springstaartjes mee genomen, en dat was weg 50 minuten na opening!!! M'n volle bakken ging als een lopend vuurtje en ze stonden al gauw in de rij voor een of meerdere bakken. Totaal niet verwacht eigenlijk. Volgend jaar maar nog meer kweken opzetten  ;D

Verder ben ik nu ook in bezit van 7 R. ventrimaculata, die al mooi door de bak klimmen en klauteren.

H. orientalis
L. laoensis

joost.v.wijk

:)

H. orientalis
L. laoensis

andrizay

Dat zijn mooie beestjes Joost..

dimitri J

Ben er ook geweest vandaag en je niet herkent, jammer.

Mooie dieren,  voer ze maar goed dat ze lekker dik zitten ;)

groeten
dimitri

Hugo

Joost, Geweldig die kikkers!
Heel veel succes ermee!

joost.v.wijk

Citaat van: dimitri J op oktober 08, 2011, 06:57:27 PM
Ben er ook geweest vandaag en je niet herkent, jammer.

Ik was (ben) die malloot met die wit-blauwe springstaart-kweekbakken... ;D

H. orientalis
L. laoensis

dimitri J

Ik hoorde wel wat waaien over fantastische springstaartkweken waar je snel bij moest zijn, daar zullen ze jou wel mee bedoelt hebben dan :D

Ga je de volgende keer ook? dan kom ik hey zeggen :D

Kenny

Dimi, hoe kan je Joost nou over het hoofd zien...die man is een dubbele meter! ;D net als z'n haar!
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

joost.v.wijk

Het verhaal over fantastische kweken ging idd rond ja, dat vond ik zeker mooi om te horen. Volgend jaar ga ik daar zeker weer staan. Ik had binnen een uur een omzet van 225,- !!! Even daarna ben ik zelf nog wat varentjes, fruitvliegen en voedings-supplement gaan halen, en om 13.30 zat ik al weer in de auto terug naar huis. Het is eigenlijk maar eeen vrij kleine beurs, en na 2 X een rondje te hebben gelopen, heb je alles wel gezien.

De enige persoon van de salamandervereniging die ik heb gezien was Tonnie Woeltjes.

H. orientalis
L. laoensis

dimitri J

Kben rond 12 uur binnengegaan en iets na 4 vertrokke, hehe. Het is idd geen grote beurs, maar vind het wel een heel toffe beurs, waar je veel bekenden tegenkomt

alphamale

Reinder

"De enige persoon van de salamandervereniging die ik heb gezien was Tonnie Woeltjes"

beetje jammer joost niet goed gekeken dus!!