Help mijn axo lijkt te stikken

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyS

Ik ben het er mee eens dat het niet echt vreemd vind.
Axolotls bewegen vaak hun eigen kieuwen om zo een waterstroompje in gang te zetten.
Stikken zal een Axolotl niet snel doen. Naast de kieuwen hebben zo ook longen waarmee ze kunnen ademhalen, hun huid neemt wat zuurstof op en ik geloof ook de mondholte.

Axo's hebben soms van die buien waarin ze even als een idioot gaan rondzwemmen.

Hoe zit het met de temperatuur in de bak?

A34

Ik vermoed toch dat Kevin iets anders bedoeld. Ik verwacht toch dat hij het verschil onderhand wel ziet tussen enthausiasme en paniek .

kevin knuu

Bij deze kom ik nog even terug op het verhaal van gister .mijn axo leeft nog maar is heel erg lustenloos. Of hij is gewoon heel moe van alle stres van gister of hij is nog niet gezond. Maar wat heel duidelijk is is dat hij gister heel erg in paniek was . Daarom laat ik hem vanavond nog even in de bak zitten om uit te rusten en doe ik hem morgen terug in zijn aquarium dan kan ik ook beter zijn kieuwen bekijken. Want het gedrag wat hij gister liet zien was niet normaal. Al het gedrag wat beschreven is in de reacties ken ik wel van mijn axo maar dit niet.wat kun je je op zoon moment machteloos voelen. Heel jammer dat ik het niet heb gefilmd maar dat is me op dat moment niet te binnen geschoten .   Ik houd jullie verder op de hoogte en iedereen nog bedankt voor de reacties. Gr.

joost.v.wijk

Bij welke temperatuur zit de axo? Zit ie alleen, of leven er andere beesten bij?


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

kevin knuu

#19
Het aquarium van mijn axo is 21 graden. Er zitten een aantal garnaaltjes in en 3 grote appelslakken .ik heb net even het aquarium schoon gemaakt en doe de axo er vanavond weer in. Als hij vanavond weer dit gedrag laat zien zal ik het eens filmen .