Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

Heel klein salamandertje

kevin

Nouja heb met de salamanderlanddag niks aangeschaft vanwege ik de  week erna een brilkaaimannetje wilde gaan halen.
Helaas kon dit nog niet ivm. slechte zending dieren waren wat duf dus heb een tijd moeten wachten.
Naja resultaat afgelopen vrijdag eindelijk kunnen ophalen.
Foto volgt: was vraag naar dus laat het iedereen zien.
Er hoeft geen discussie gestart te worden ivm ruimte heb ruimte genoeg voor hem om hem goed te kunnen verzorgen. Het zal nog wel een hele klus worden om er iets voor te bouwen maar dat komt wel goed.

punt 2 kwam vandaag een marmer die ik bij alex vandaan had met 5 poten tegen zal hier nog wel keer foto van maken.

bouffonne

Dat kleine brilkaaimannetje wordt wel 1meter 50 groot
Ik weet ook niet of je er papieren voor moet hebben om ze te houden.
Vindt ze wel mooi...maar toch een beetje te groot ;D ;D ;D

bouffonne

Patrick dk

@ Sylvia    Ik ben niet zo van de de kaaimannen en krokodillen , maar ik zie wel fantastische mogelijkheden voor een mooie ruime salamanderbak  :D :D . Dan mag het glas ook wel wat lager  ;D
C orientalis

Steven DC

Mooi diertje! Heb destijds ook zulke kaaimannen? krokodillen? (weet niet meer juist wat het precies was) zien zitten en ja dat doet toch iets.... Is dit een wel overwogen keuze Kevin of is het een snel gemaakte keuze? Ik wil geen discussie starten, maar vindt het steeds vreemd als mensen zo'n groot dier dat zo oud wordt in huis halen....

bouffonne

Citaat van: Patrick dk op oktober 07, 2011, 04:51:04 PM
@ Sylvia    Ik ben niet zo van de de kaaimannen en krokodillen , maar ik zie wel fantastische mogelijkheden voor een mooie ruime salamanderbak  :D :D . Dan mag het glas ook wel wat lager  ;D

zoals ik al zei, ik vind ze leuk, maar niet om zelf te houden.
Die bak heeft mij ook aan het denken gezet.
Ik had al zoiets om mijn oude voliere om te bouwen voor een buitenverblijf voor salamanders.
Dan zitten ze toch veilig maar vooral ruim en je kunt dan min of meer een stukje natuur nabootsen.
Ik heb die site in ieder geval al vast gezet bij favorieten ;D ;D ;D

MartinS

Mooi dier Kevin. Je schrijft zelf al dat je geen behoefte hebt discussie over de grote van het verblijf, je gaat er bijna vanuit dat die gaat komen  ;). De mensen die ik ken die kaaimannen gehad hebben, hebben zich uiteindelijk allen verkeken op de behoefte van hun verblijf. Deze dieren kunnen niet groot genoeg zitten, ze hebben meer behoefte dan alleen wat stilzitten of in het water hangen als ze volwassen zijn. Ik heb zelf altijd mijn bedenkingen maar ik geef je het voordeel van de twijfel, geniet van dit prachtige dier!!
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

naeff002

Een brilkaaiman (Caiman crocodilus) kan makkelijk 2,5 meter worden. Ze zijn snel en erg sterk. Je had dan beter een Cuviers dwergkaaiman (Paleosuchus palpebrosus) kunnen nemen, die worden zo rond de 1,20. Ik hoop dat je er goed over na hebt gedacht. Ik zou zelf ook graag een dwergkaaiman willen hebben, maar doe het niet omdat ik op het moment geen ruimte heb om ze te huisvesten als ze straks een stuk groter zijn.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Erwin Bakker

Sorry Kevin, maar ik vind het wel een beetje naief om op dit forum te zeggen dat je een "heel klein salamandertje" hebt en dat je dan verwacht dat er geen discussie komt.

Kenny

kaaiman, gifslangen, wurgslangen, zwarte weduwe, salamanders,...jij moet nogal in een kast van een huis wonen om al die dieren te kunnen huisvesten... :o
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

alphamale

Als je de ruimte hebt MOET je juist een flinke grote in huis halen. Niks klein grut, enorme monstruositeiten maken mij blij! Maar dat is uiteraard mijn mening.

Fantastisch dat je een dergelijk dier kan huisvesten. Wie gaat hem erven?  ;)

alibombali

Citaat van: Kevin Immers op oktober 07, 2011, 04:20:36 PM
een marmer die ik bij alex vandaan had met 5 poten

Ja dames en heren!!!...de hele maand oktober en november triturus marmoratus 5 halen 4 betalen!!! ;D :D ;)

Erwin Bakker

alibombali

Citaat van: Erwin Bakker op oktober 08, 2011, 01:45:01 PM
SLUIP-RECLAME!

Reclame, reclame???  IEDEREEN weet toch dat je ALEX de GOEDKOOPSTE Marmers van EUROPA kan kopen... ;D ;D :D ;)

bouffonne

Citaat van: Alex Kenter op oktober 08, 2011, 12:32:02 PM
Citaat van: Kevin Immers op oktober 07, 2011, 04:20:36 PM
een marmer die ik bij alex vandaan had met 5 poten

Ja dames en heren!!!...de hele maand oktober en november triturus marmoratus 5 halen 4 betalen!!! ;D :D ;)

het is jammer dat je voor mij te ver weg woont
Maar het volgend jaar bij de landdag koop ik zeker een groep van deze prachtige salamanders ;D ;D