Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Heel klein salamandertje

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kevin

Nou hier ben ik even weer dan hoop dat ik genoeg uitleg geef en antwoorden.

@bouffonne: Zoals al word gezegt kunnen ze ook al 2,5 M worden. Je heb er wel papieren bij nodig om ze te mogen houden. Deze heb ik ook gewoon liggen. Daarbij laat ik deze thuis opgroeien tot ikzelf van mening ben hij te groot is en dan zal die naar zijn uiteindelijke bestemming gaan. Aangezien je met een grote krokodil in huis gevaar voor je omgeving bent en het is niet goed voor het welzijn van het dier :P.
En bedankt voor meedenken over een goed verblijf ervoor, maar heb al een beetje in gedachte hoe ik het wil gaan hebben.

@Patrick dk: Mestbakken van 1000 L. Zijn ook nog altijd welkom bij me :P. Hoe groter de bak voor de salamanders hoe beter ik de Biotoop draaiende kan houden. Zonder er echt veel voor te moeten doen en de dieren zo min mogelijk last hebben van het rommelen door de bakken. Moet denk ik over een tijd wel voor iets groters gaan kijken voor de Cynops orientalis aangezien er nu een zooi larven rondzwemmen :P

@Steven De Craene: Ja toen ik 17 was, was ik voor het eerst in aanraking gekomen met een dwergkaaiman. En sindsdien ben ik al aan uitzoeken en uitpluizen met hoe of wat voor het houden van deze dieren zonder dat dit problemen zou moeten opleveren voor in de toekomst. Zo heb ik ergens wat plannen het liefst voor nog een stuk meer van deze mooie dieren. Maar eerst eens rustig aankijken hoe het allemaal gaat verlopen
met 1 a 2 van deze dieren. Wil zelf niet dat ik door teveel fouten maak en dieren hieraan verlies natuurlijk want er word al teveel geimporteerd waar je eigenlijk niet heel veel meer van hoort.

joost.v.wijk

Citaat van: Kevin Immers op oktober 11, 2011, 05:54:18 PM
Zoals al word gezegt kunnen ze ook al 2,5 M worden. Je heb er wel papieren bij nodig om ze te mogen houden. Deze heb ik ook gewoon liggen. Daarbij laat ik deze thuis opgroeien tot ikzelf van mening ben hij te groot is en dan zal die naar zijn uiteindelijke bestemming gaan. Aangezien je met een grote krokodil in huis gevaar voor je omgeving bent en het is niet goed voor het welzijn van het dier :P.

Hier lijkt het alsof je zelf al niet meer zeker bent van je zaak, en dat het houden van zulke diersoorten niet aan particulieren is besteed...


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Patrick dk

Hè Kevin , mijn opmerking moet je niet te sérieus nemen hoor  ;) dat was maar om te lachen  ;D  Ik ga er van uit dat je er idd serieus over nagedacht hebt als je een dergelijk dier aanschaft. Maar ben wel benieuwd naar foto's als je een verblijf gaat maken. En als je teveel oriëntalis larven hebt , Joost is nog met een leuk projectje bezig. Iig succes met je nwe aanwinst  ;)
C orientalis

kevin

@ bouffonne: Als je je buitenverblijf goed inricht en dergelijke kan je ook voor kikkers kijken erbij zou leuk zijn.

@MartinS: Ja ik begrijp wat je bedoelt, natuurlijk wil ik er best over discussieren. Zolang het maar op een nette manier gaat zonder vooroordelen. Naja vaak word ook gedacht dat als iemand zoiets neemt ze het klein willen houden. Zelf wil ik zoiezo min. Al iets van 5 x 10 M aanbieden. En al zou er al een dergelijke mogelijkheid zijn om gewoon een waterbassin te kunnen gebruiken zou ik het allermooist vinden. Maargoed zoals ik al zij eerst maar rustig aanpakken en niet te hard van stapel lopen.

@naeff002: Op deze dieren wacht ik nog altijd geduldig. Deze komen ook op zeker vind deze persoonlijk ook mooier. Maar heb al deze dieren altijd al fascinerend gevonden alleen door omstandigheden en de mogelijkheid gekomen is voor Brilkaaimannen dan kun je misschien wel begrijpen dat ik hier ook graag mee bezig ga.

@Erwin Bakker: Discussieren kan altijd maar ik doel op de discussies met vooroordelen. En de titel is meer als geintje tussendoor bedoelt. Dat kan wel op zijn tijd lijkt mij. Altijd zo serieus zijn word je ook niet vrolijker van. Naja hoop dat je de grap van de titel erin kan zien. Bedoelde er zoiezo niks verkeerds mee.


kevin

@ Kenny: Nou (A) Woon gewoon bij me pa in een appartement. Maar heb gewoon goed contact met me baas erover en ziet er eventueel voor in de toekomst ook potentie in. Niet voor het kweken maar een ander doeleind. Hier blijf ik liever stil over eerst maar eens kijken of het wel zover komt ;D

@ Niels D: Haha inderdaad dat vind ik nou ook. Alhoewel ik bij de slangen toch weer meer voorkeur naar de kleinere giftige heb. Heb vandaag ook weer goed gekeken bij de Sirenes. Ik denk dat ik ze vrijdag eruit probeer te vangen want volgens mij zijn ze al behoorlijk wat gegroeit en die voorbij schoot leek al gauw 40-50 CM. En het erven ja laat ik maar eerst een leuke meid vinden :P. Dan pas kan ik daar wel over nadenken haha.

@ Alex Kenter: Hier is ook de beloofde foto bijgevoegd. Er zijn nu trouwens 6 marmers over aan het gaan naar de aquatiele fase. 1 man is zoiezo al erg ver nu hopen dat die zijn kam ook mooi op gaat bouwen. Wil over een tijdje denk wel weer andere salamanders maar nu eerst alles weer beetje op orde houden.

@ joost.v.wijk: Begrijp wat je wilt zeggen maar vat dat deel op voor het in huis houden. Uiteindelijk wil ik ze niet meer thuis houden en ruim voldoende ruimte aanbieden waar ze geen gevaar zullen zijn en het prima naar hun zin zullen hebben.



kevin

@ Patrick dk: Dat begreep ik al wel hoor hahah :P.
Maargoed, zoiezo wil ik al gauw 10 stuks zelf houden hopen op meer vrouwen. Evenals zijn vrouwen altijd welkom. En jah dat kan altijd natuurlijk maar ze zitten hier niet in de weg. Vind het leuk juist om veel dieren bij elkaar te zien. Liefst hou ik van elk legsel 10 dieren haha :P

naeff002

Citaat van: Kevin Immers op oktober 11, 2011, 06:25:38 PM
@ joost.v.wijk: Begrijp wat je wilt zeggen maar vat dat deel op voor het in huis houden. Uiteindelijk wil ik ze niet meer thuis houden en ruim voldoende ruimte aanbieden waar ze geen gevaar zullen zijn en het prima naar hun zin zullen hebben.

Bedoel je hiermee een kas of iets dergelijks.
zoiets als dit
Hydrosaurus
dit is een kas van iemand in Nederland, dit zijn zeilagame (Hydrosaurus) ook een dier waar ik al een tijd naar op zoek ben.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

kevin

Haha die kon ik al maar ik bedoel gewoon een kas waar je planten teelt.
Hydrosaurus heb ik nog gehad aantal jaar terug. Zal er wel even voor je navragen over hoe of wat als ik er ben. Blijven wel schitterende dieren.

bouffonne

Een paar maanden geleden heeft een van onze aquarium vereniging leden een groep nakweek Tribolonotes gracilis op de kop kunnen tikken (met papieren)
Deze zijn nog klein en super snel.
Hebben ook iets weg van een klein kaaimannetje, worden ook vaak krokodilskinkjes genoemd
Echt leuke beestjes ;D ;D ;D
Hier een foto ervan
http://www.reptilica.co.uk

naeff002

ook een dier op mijn verlanglijst (staan inderdaad nog wat op) maar die zijn niet zo heel moeilijk te krijgen
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

kevin

Ook erg leuke diertjes wel erg territoriaal als ik het me nog goed herriner.

naeff002

je kan ze heel goed als koppeltje houden. Zijn wel van nature schuwe dieren die je maar weinig ziet.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Steven DC

Citaat van: pinky op oktober 13, 2011, 02:29:24 PM

hier waar ik woon (bekakt belgië) mogen we slechts onder hele
strenge voorwaarden zulke soort dier in huis houden; leuk dat
jullie de kans krijgen om voor zulke prachtige dieren te zorgen.

Ik heb geen idee hoe onze wetgeving ivm gifslangen scheelt tov de wetgeving in nederland, maar we hebben wel een voordeligere wetgeving wat betreft het houden van inheemse dieren... Je kan niet alles willen hé :)