Cb Ambystoma tigrinum

Thibaut Vds

Mijn tijgers hebben ook geen problemen met wormen. Worm, sprinkhaan, vinger  :-X ze zouden het allemaal eten.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

MartinS

Het gaat mij om tijgers die net metamorfose zijn en nog aquatiel zitten. Het is ook niet dat ze niet eten, maar als larf waren het echt vreetmachines en nu het tegenovergestelde.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

bouffonne

Bij mij ook v.n.l wormen,krekels en rode mug.
Voer nu s'avonds, dan eten ze wat sneller.
De 2 laatste zijn redelijk flink, maar de eerste blijft een dwerg, maar is wel het actiefste ;D

Jeroen.S

Nou mijn mavortiums totaal niet. Ze moesten hier niks van hebben. Ik heb dit ook eens gepost op facebook. Daar werd mij verteld dat dit komt omdat dit ook geen natuurlijk voedsel voor de dieren is.

Goed dat ik dit weet dan kan ik dit misschien wel proberen bij de tigrinums.

Jeroen.S

Citaat van: MartinS op oktober 24, 2011, 06:46:28 PM
Het gaat mij om tijgers die net metamorfose zijn en nog aquatiel zitten. Het is ook niet dat ze niet eten, maar als larf waren het echt vreetmachines en nu het tegenovergestelde.

Dan is dat bij mij het zelfde.

bouffonne

Als ik dat vergelijk het vorig jaar met de 2 tijger dames na de metaemofose, aten ze inderdaad minder als in de larve stadium, maar ze aten.
Nadat ze meer op land waren konden ze weer niet genoeg krijgen, vandaar het nu 2 dikke dames zijn ;D
Tot heden nog steeds geen interesse in water, alleen af en toe een duik in het waterbakje, maar van heel korte duur.

bouffonne

Citaat van: Jeroen S op oktober 24, 2011, 06:25:26 PM
Ik voer ze voornamelijk als hoofdvoer wasmotten juist om te voorkomen dat ze dun blijven. Daarbij geef ik ze af en toe levende rode mug. De 2 morphs zijn nu redelijk gebouwd. Ik voer ze met een pincet. Ik merk wel wanneer er de schrik in zit eten ze niet. Ik probeer dan ook rustig en onopvallend te werk te gaan. Ik houd ze wel nog steeds aquatiel. De larf hapt inderdaad op alles.

Jeroen waar haal jij de wasmotten vandaan?

Jeroen.S

Citaat van: bouffonne op oktober 24, 2011, 07:03:50 PM
Jeroen waar haal jij de wasmotten vandaan?

Stelo.. Maar die staan daar niet op de menu-kaart. ;)

bouffonne

Aha.....
Ik had er al eens voor gekeken.
Moet dus gewoon even er naar vragen bij Stelo :D

Monique

Mijn tijgers eten wormen, gammarus, muggenlarven (bevroren en vers) runderhart, wasmotten. Elke dag wormen en de rest is extra. Ze zitten aquatiel en verbruiken aardig wat energie!
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

bouffonne

Citaat van: Monique op oktober 24, 2011, 09:28:07 PM
Mijn tijgers eten wormen, gammarus, muggenlarven (bevroren en vers) runderhart, wasmotten. Elke dag wormen en de rest is extra. Ze zitten aquatiel en verbruiken aardig wat energie!

Hoe lang heb jij ze aquatiel zitten Monique?

Niels D

Hier staan de tijgers al "koud", dus ze krijgen voorlopig niets meer. Scheelt een hoop voer nu ik ze, net als de S. couchii's, niet meer hoef te voeren. De A.m.m. betreffen 2 vrouwen, maar deze zet ik ook koud, daar ze beiden nog een stuk mogen afvallen.

Je kan ze ook eens wat tebo's geven. Lekker veel eiwitten. Dola's zullen nog wel te groot zijn, maar die werden hier ook erg goed gegeten, nadat ik de kaken had geplet (van de dola's uiteraard). Één van de diaboli's heeft een tijdje wat minder gegeten, maar voor een sprinkhaantje was hij altijd wel te paaien.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Monique

Ik heb ze van Harry en daar zaten ze ook al aquatiel. Weet niet precies hoelang Harry ze had
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Jeroen.S

Goed nieuws. Ik zag zojuist een tijger op het volledige land gedeelte zitten. Ik heb het dier met pincet een wasmot kunnen voeren.

Thibaut Vds

De mijne zit op het land en moet niets van water weten  ;D
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl