Inheemse soorten op marktplaats

0 Leden en 5 gasten bekijken dit topic.

stijnzeger

Inderdaad, ik zag laatst dat programma ( wat leuk is om te zien trouwens ) en toen gingen ze zelf op zoek naar illegale dieren, en heel vaak worden er dieren aangeboden en als je dan komt kijken word er een illegaal dier aangeboden. Heel veel mensen kopen het dan toch als een impulsaankoop. Jammer dat dit gebeurt in nederland.
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

joost.v.wijk

Als het zodanig bekend is, moet er toch ook vrij makkelijk iets aan gedaan kunnen worden? Ik vraag me af hoe dehet beheer van MP hier tegenaan kijkt. Zij staan ook zo niet in een goed daglicht natuurlijk.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

petro pees

Het is natuurlijk wel te begrijpen zo'n reaktie van zo,n aanbieder op hetgeen hij in zijn mail krijgt.
Stel je voor dat je het zelf bent en niet weet wat je nu weet.
Ik zou ook reageren met zoiets als;krijgen jullie even lekker allemaal de pip met jullie opgesloten beesten!!!
De enigste manier dat hier een stop op komt is als de beheerder/eigenaar(in dit geval dus marktplaats) van de desbetreffende site wordt aangepakt.Zodat die geen advertenties meer aanneemt die niet door de beugel kunnen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet kan begrijpen dat dit nog niet is gebeurt,dit soort akkefietjes zijn al jaren aan de gang.
Controles op beurzen en veel gepraat op tv,radio etc... ,maar dat duurt maar voort.
Petro
Tylototriton Shanjing

StijnH

gister zag ik het progamma van vroege vogels waarin ze ook verder ingingen op illegale dierenhandel op marktplaats. Maar verwacht dat het in de toekomst alleen maar erger word inplaats van beter. Ik heb al vaker in strijd met de regels gedrukt maar dat word niet echt actief behandeld volgens mij.
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

DannyS

De AID/dierenpolitie erover inlichten, kan dat niet helpen? Is de dierenpolitie hier niet voor?

joost.v.wijk

Ik heb ook erg de indruk dat MP gewoon laks is om hier wat aan te doen. Betreffende adverteerders aanpakken heeft geen zin, dan blijf je bezig. MP zelf moet idd gewoon hard aangepakt worden, dan wordt er sneller iets bereikt.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

naeff002

http://statisch.marktplaats.nl/html/huisdier/exotische-dieren.html

dit hebben ze nu geplaatst op marktplaats, of in ieder geval zie ik het nu pas
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

kevin v dijk

Ik heb nu via contact opnemen een mail gestuurd naar MP, hopelijk werkt dat een beetje.
Kevin van Dijk, Amersfoort.
_________________________________________

   Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

Gerrit Krips

Handel in illegale dieren is net zo hardnekkig als die vlieg van Joost (kostte me al een paar monitors met proberen om hem dood te slaan). Alleen een gerichte aangifte zal tot resultaat (kunnen) leiden. Dat is een heleboel gedoe en dat willen de meeste particulieren niet. Het aantal opsporingsbevoegden is zo gering dat een actief beleid niet of nauwelijks mogelijk is. Bovendien ontbreekt vaak ook de kennis.

Niels D

Citaat van: Danny Stammers op mei 23, 2012, 05:29:36 PM
De AID/dierenpolitie erover inlichten, kan dat niet helpen? Is de dierenpolitie hier niet voor?

Ik ben bang dat dergelijke zaken op de papierstapel belanden i.v.m. de sterkte. Helaas heerst er bij haast elk overheidsorgaan een gigantisch personeelstekort.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

kevin v dijk

Ik heb nog een mailtje gestuurd met daarin dat het illegaal is om te verkopen en dat ik zelfs naar de politie kan stappen (omdat ik echt pissig werd bij de vorige reacties en wat ik hier las) en ze schreven het volgende:


''Weet je wat zielig is? Die diertjes die jullie hebben in bakken en
aquaria onder lampen en amper de ruimte om zich te bewegen. En al die
andere terraria diertjes en ook die occelots die bij jullie zo in
zijn. Ga toch weg man! Er is onlangs hier iemand van bepaalde zaken
geweest en deze diertjes mogen gewoon elders uitgezet worden zonder
pardon en bovendien is het eigen kweek van ouders op ouders uit een
dichte tuin. Dus als u aangifte doet, dien ik een tegenaangifte in
wegens laster en bedreigende uitspraken. Dus bemoei u er verder niet
mee. Ik help dr zo mensen mee en bovenal de natuur door ze her en der
uit te spreiden, Dat zei die man van zaken ook al. Dus stoppen nou met
die onzin en hou je bezig met je eigen dieren.''
Kevin van Dijk, Amersfoort.
_________________________________________

   Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

StijnH

ze moeten gewoon op hun plaats worden gezet. Er zijn erge gevallen van illegale dierenhandel natuurlijk, maar hij heeft 1 het verkeerde beeld van onze hobby en 2 hij wil niet begrijpen dat wat hij doet illegaal is.
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

kevin v dijk

Ik heb nu ook de wetgeving wat hier op de site staat opgestuurd, daar staat duidelijk in dat je ze niet mag verkopen enz. Ook niet bij eigen kweek.
Kevin van Dijk, Amersfoort.
_________________________________________

   Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

Steven DC

CiteerDe lijnen kunnen korter: voortaan als je zoiets ziet: meteen de link per mail doorsturen aan:
aid-groendeskATminlnv.nl
dan komt het meteen bij de juiste personen terecht die het vervolgens onderzoeken. Ik heb er hier ook bijgezet dat de persoon weliswaar de verkeerde naam gebruikt maar de foto eenduidig alpenwatersalamander betreft. Je kunt natuurlijk ook de persoon zelf bellen, maar dat moet de AID maar doen!

Sergé gaf al eens aan waar je hiervoor moet zijn ;)

StevenZ

Ik keek net even op marktplaats en kwam dit tegen....
http://dieren.marktplaats.nl/reptielen-en-amfibieen-toebehoren/587191262-salamanders-voor-in-de-vijver.html
http://dieren.marktplaats.nl/reptielen-en-amfibieen/585775438-alpenwatersalamanders-en-axolotten.html
Bij de eerste link staat in de beschrijving "Deze heb ik eerder gekocht in een dierenspeciaalzaak."
Tja  :(

Groeten Steven.