Bakje - R.imitator 'Chazuta'

Kenny

Ondertussen is m'n chazuta bakje wat voller geworden, het was het plan om vooral met varensoorten te werken maar omdat die imitators het zo goed doen in de bromelia's ben ik maar de bromeliatoer opgegaan...daar vind ik dan ook larven en eieren.

Ik zal later het hele plantenlijstje er eens bij noteren.
Hier alvast een overzichtje van de bak:

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

joost.v.wijk

Ziet er al goed uit Kenny. Begint je achterwand al groen te worden?

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

bouffonne

Dat zijn mijn favoriete bakken!! ;D ;D
Ziet er perfect uit.
kan maar niet wachten op mijn terra bak volgend weekend.
Heb ook al de nodige materialen in huis gehaald.
genoeg voorbeelden van internet gehaald, alleen nog in de praktijk gaan uitvoeren ;D ;D ;D

Jeroen.S

Mooie bak Kenny. Kweek je het hele jaar door met deze diertjes?

Kenny

Citaat van: joost.v.wijk op oktober 23, 2011, 09:09:57 AM
Ziet er al goed uit Kenny. Begint je achterwand al groen te worden?

Ja, die is helemaal groen. De zijwanden nog niet, die zijn dan ook het minst vochtig en daar laat ik ficus tegen opgroeien.

Het plantenlijstje:

Varens:
- Hemionitis palmata
- Microgramma lycopodioides
- Pyrrosia lanceolata
- Pyrrosia nummulariifolia
- Davallia bullata
- nog eentje waar ik de naam van vergeten ben.

Bromelia-achtigen:
- Neoregelia ampullacea
- Neoregelia lilliputiana
- Neoregelia mephisto
- Vriesea hieroglyphica
- Vriesea racinae

Orchideeën:
- Oerstedella centradenia
- nog 2 waar ik ff niet op kom...begint met een C...verdorie  ::)

dan nog javamos en Begonia schultzei en Ficus quercifolia
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Kenny

Citaat van: Jeroen S op oktober 23, 2011, 10:29:12 AM
Mooie bak Kenny. Kweek je het hele jaar door met deze diertjes?

Da's een goeie vraag...ze zijn nog niet zo heel lang geslachtsrijp dus ook nog niet zo lang aan het paren. Ik schrok me dan ook een ongeluk toen ik wat larven zag zwemmen in de brom's & gisteren weer eitjes vond.

Jeroen.S

Dat is dan de tweede keer dit jaar niet? We willen daar ook wel graag wat fototjes van zien! :)

bouffonne

Ficus colombia is een snelle wand groeier

Jeroen.S

Ik was laatst ook aan het denken om nakweek Leptopelis spiritusnoctis aan te schaffen. Maar ik moet eerst nog wat verdiepen in het maken van dit soort prachtige bakken.

bouffonne

Citaat van: Jeroen S op oktober 23, 2011, 10:42:29 AM
Ik was laatst ook aan het denken om nakweek Leptopelis spiritusnoctis aan te schaffen. Maar ik moet eerst nog wat verdiepen in het maken van dit soort prachtige bakken.

dat zijn zeer zeker mooie dieren met een behoorlijke aantal variaties.
Maar Jeroen, jij als landscaper moet dat toch gaan lukken. ;D ;D
Het is eigenlijk een miniatuur rainforest gebied nabootsen in een terra bak.
Ik heb wel het afgelopen jaar mee gewerkt met het inrichten van een paludarium voor pijlgifkikkertjes (nakweek), en daar leer je toch het een en ander van.
Ik ga het in ieder geval nu voor mij zelf proberen met een bak van 100x50x50 waar een waterniveau van 16cm in kan.
Daar kan je iets heel moois van maken. ;D

Jeroen.S

Dan wacht ik wel even tot dat jij je bak af hebt Silvia. Dan kom ik weer eens een kijkje nemen. :) Ik moet sowieso eventjes op de rem gaan trappen. :-[ ;D

Edit: Kun je niet ook voor op het forum een mooi verlag maken zoals ik ook met mijn Salamandra bak heb gedaan?

bouffonne

Dat wil ik zo wie zo al gaan doen.
Met dit nieuwe foto toestel gaat het mij beter lukken.
het wordt dan een verslag van kale bak t/m ingerichte bak.
Lukt natuurlijk niet in 1 week tijd, i.v.m uitharding van het ondergrond materiaal.
Wil wel gebruik maken van repti-wall, maar dan met een kleine emmer, is voldoende voor deze afmeting.
Ik heb het een beetje liggen uit te tellen met Mr Boat en varenstrooisel, dat wil dan liever voor het groot paludarium, daar is de repti-wall veel te duur voor.Ik heb ook al wat inspiratie bij Dutch rana op gedaan.
Jeroen het is echt de moeite waard om daar een kijkje te gaan nemen.
Daar kijk je echt je ogen uit, er staan tig ingerichte terrra.s, super mooi. ;D ;D

Jeroen.S

Ik ben daar wel eens langs gereden toevalling met de werkbus. Inderdaad een goede winkel om het materiaal ook te halen geloof ik. http://www.dutch-rana.nl/v2/  Thanks voor de tip Silvia!

Kenny

Ik was laatst ook aan het denken om nakweek Leptopelis spiritusnoctis aan te schaffen.

Leptopelis wil je wel niet in je buurt hebben, dat houdt je niet uit als die beginnen te roepen ;D. Vraag dat maar aan David en Sofie, die donderde haast z'n bed uit toen de eerste man begon te roepen. Ze zijn wel VERSCHRIKKELIJK mooi.

Jeroen.S

Citaat van: Kenny op oktober 23, 2011, 11:57:13 AM
Ik was laatst ook aan het denken om nakweek Leptopelis spiritusnoctis aan te schaffen.

Leptopelis wil je wel niet in je buurt hebben, dat houdt je niet uit als die beginnen te roepen ;D. Vraag dat maar aan David en Sofie, die donderde haast z'n bed uit toen de eerste man begon te roepen. Ze zijn wel VERSCHRIKKELIJK mooi.

Das dan een goed teken niet? Misschien slaap ik dan nog beter.;D Maar ik denk deze nakweek diertjes al gauw verkocht zijn. Ik ben in iedergeval wel geinteresseerd in een klimmende soort.