de Golden heeft toch eitjes afgezet!!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niels D

Bij de waltl's heb ik overigens eitjes van hout en stenen geschraapt, waardoor ze ingedrukt en uitgerekt werden. Deze zijn alsnog uitgekomen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

Citaat van: Niels D op oktober 27, 2011, 10:57:47 AM
Bij de waltl's heb ik overigens eitjes van hout en stenen geschraapt, waardoor ze ingedrukt en uitgerekt werden. Deze zijn alsnog uitgekomen.

aha!!  thanks voor de tip.
Ik ben al bang dat ik ze kapot druk/knijp :(
Ik wou, wanneer de klaar is met leggen al een net over het kienhout spannen zodat de anderen er niet aan kunnen komen.

dimitri J


Salasander

Leuk. Ik zie wel Echinodorus species, hoe doe je dat? Axolotls hebben koud water nodig en Echinodorus species hebben warm water nodig.

joep

nu gauw watervlooie/pekelkreefjes vangen/kweken,wie heeft de toverformule??

joost.v.wijk

Citaat van: joep op november 02, 2011, 10:41:16 PM
nu gauw watervlooie/pekelkreefjes vangen/kweken,wie heeft de toverformule??

;D ;D ;D ;D De toverformule voor het kweken/opkweken van axo's??? Ik zou me maar eens gaan verdiepen in de hobby  :D :D :D


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Jeroen.S

En Silvia, Al wat progress in de eitjes. :)

bouffonne

Citaat van: Jeroen S op november 03, 2011, 07:33:13 PM
En Silvia, Al wat progress in de eitjes. :)

helaas, nee :-\
Er is tot eden geen verandering opgetreden.
Ik denk niet dat het nog iets wordt :'( :'(

Jeroen.S

Dat is balen zeg. Heb je ze koud of warm staan?

bouffonne

gewoon onder in de woonkamer.
Maar tot heden nog geen verwarming aan gehad.
Ik denk dat de temperatuur nu 15-18 graden is

Jeroen.S

Misschien zijn ze dan inderdaad toch niet bevrucht. Jammer zeg. Ik heb dit nog nooit gehad bij de axo's. Als je nog wat goldies er bij wilt hebben. Stelo heeft nog 3 prachtige juvenielen. Het geslacht is ook wel al redelijk in te schatten.

bouffonne

Ja die had ik ook al zien zitten toen ik de wasmotten heb gehaald.
Ik heb nog 1 koppel Goldies zitten, zijn nog wat kleiner maar duidelijk een koppel.
Ga naderhand de 4 Goldies samen in een grotere bak zetten, met genoeg groen.
Zou dan inderdaad mooi zijn geweest dat ik als eerste van de Goldies jonkies zou hebben gekregen.
Maar helaas, het is niet anders.
De eitjes in de grote bak zijn ook allemaal opgepeuzeld.
Ik laat de andere eitjes nog 1 week in het bakje zitten, daarna voer ik ze op aan de axo's.
De volgende keer beter :D
Het golden axo vrouwtje is nu wel een stuk slanker geworden.

bouffonne

Citaat van: Sander Bauwens op november 01, 2011, 12:13:43 AM
Leuk. Ik zie wel Echinodorus species, hoe doe je dat? Axolotls hebben koud water nodig en Echinodorus species hebben warm water nodig.


Klopt inderdaad, maar de gemiddelde temp in de bak is rond de 20 graden en met voldoende licht doen ze het goed
de meeste Echinodorus soorten zitten wat de temp betreft tussen de 20-26 graden.
Planten doen het verder uitstekend. heb wel bij elke plant 1 voedings klei-bolltetje toe gevoegd
Het zijn allemaal stevige planten, die de axo's makkelijk kunnen dragen :D
De bak staat nu 2.5 maanden.