Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

mijn sallies (salamanders)

angie

ik wil wel naar de landdag... maar ik ben nog geen lid van de salamandervereniging... en mijn moeder wilt geen guppy's meer.... wel bedankt voor het aanbod ;)

bouffonne

Ok, maar mocht je toch gaan twijfelen, het bod staat nog steeds.
Je heb nu nog 3/4 jaar om er over na te denken ;D

angie

hihi ik zou wel weer guppy's willen maar ja.... het nadeel van mijn moeder

Thibaut Vds

A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

angie

Helpie wat moet ik doen met al die knallen van vuurwerk!! mijn sallies zullen zich rot schikken!!(net als ik vorig jaar toen er ilegaal vuurwerk(ik weet eigenlijk niet of het wel ilegaal was) tegen mijn vaders been werd gegooid) ik en mijn moeder dachten aan kussens tegen de bak... ???

Thibaut Vds

Misschien zet je ze dan even in een plek waar weinig geluid komt zoals een kelder ofzo?
Ik heb eerlijk gezegd nooit last gehad van vuurwerk hier dus zou het niet weten.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

angie

hier worden zelfs vuilnisbakken opgeblazen :o en ze steken NU al keihard vuurwerk af!!! :o dus kelder ofzoeiets lijkt mij een goed idee... ;D

joost.v.wijk

Niet te druk om maken. De bak, en de saslamanders kunnen wel tegen een stootje.

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

angie

de sallies zijn gegroeid :o: hoops = 9cm en jojo = 8,5 cm, daarom denken we dat hoops een vrouwtje is en jojo een mannetje.

joost.v.wijk

Mannetjes zijn doorgaans nog kleiner (meestal rond max. 6 cm.).

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

angie

echt?.... maar het kan toch nogsteeds een mannetje zijn?? (hoeveel cm is een mannetje kleiner dan een vrouwtje??)

angie

kent er hier iemand een reptielenhuis in de buurt van Bussum???? (op artis na...)

Niels D

8.5 cm zou wel uitzonderlijk groot zijn voor een mannetje, maar niet onmogelijk. Ik zou er toch van uit gaan dat je 2 vrouwtjes hebt.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

angie

oke!! maarre er komt eind van de maand waarschijnelijk nog een sallie bij. dan hoop ik dat het een mannetje is!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D