Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

kosten salamanderhobby?

rob

Ik zit met een vraag, hoeveel geef je per week/maand uit aan je salamanderhobby?

Mijn salamanderbestand staat beneden aan dit bericht en dat kost me per week ongeveer 8-10 euro.

Ik besteed 4 euro aan wormen, en rond de 4-5 euro aan wasmotlarven/springstaarten etc.
Ik kweek zelf geen levend voer op het moment, simpelweg omdat dat meestal niet goed gaat bij mij..

Hoeveel dieren hebben jullie, en wat kost je dat?

R

Coen Deurloo

Strikt gezien koop ik alleen wasmotlarven en krekels, maar ik wil ook nog wel eens wat proberen en dat kost ook geld. Alle andere diertjes probeer ik te kweken. Ik koop vrijwel altijd mijn voer online, en ben daar zo'n 50 euro in de maand voor kwijt denk ik.

rob

Ff zonder reclame te maken.. bij welke winkels koop je coen?

alibombali

Ik schat zo'n 30 euro p/week....ik heb een aantal honderden dieren dus word het relatief per dier wat goedkoper, het hangt ook van de periode af, in de lente/zomer rij ik per week 100 km om vlooien te vangen ed.

Coen Deurloo

Ik koop meestal bij de krekelkoerier en rainforest frogs (deze hebben ironisch genoeg kleinere krekeltjes), en waarschijnlijk ook af en toe bij de wormenexpress. Ook heb ik wel eens bij reptilia besteld, maar die hebben voor mij geen meerwaarde t.o.v. de andere webshops.

petro pees

Ik denk dat ik zo,n 20 euro in de maand kwijt ben
aan mijn dieren waarvan het grootste gedeelte
eigenlijk aan mijn padjes.
Laat ik zeggen 8 euro maar dat ligt in de wintermaanden
natuurlijk hoger,omdat ik zomers het maaste uit tuin en
park haal.
Tylototriton Shanjing

rob

welke voedseldieren koop je allemaal petro ?

Jef Janssens

15/18 euro per week,0.5kg rode muggelarven,250gr wormen,1 bakje wasmotlarven, en als er larven zijn 0.5kg tubifex.ik probeer zoveel mogelijk zelf te kweken ,maar door tijdsgebrek draait dit niet altijd goed uit.
tja, het houd je van de straat he ;)

Sergé Bogaerts

Een eigen krekelkweek heb ik al jaren en dat kost natuurlijk electriciteit en voedsel voor de krekels, maar dat is heel weinig. Verder koop ik meelwormen, buffalowormen en af en toe wasmotlarven. Het zal me in totaal zo'n 20 euro per maand kosten. Maar ik heb dan ook over de 50 salamanders.

Coen Deurloo

Een krekelkweek zou bij mij ook al de helft schelen denk ik...het is dat ik momenteel bij mij mijn ouders woon, anders had ik wel wat geprobeerd. Ik heb het bij Harry gezien, het zorgt wel voor veel geluidsoverlast ... Hoe is dat bij jou Sergé?

petro pees

Coen!!!!!!!!!!!Geluidsoverlast???????
Ik heb meer last van de kinderen op straat. :) :D ;D

Rob,tubifex,meelwormen,wasmotlarven,fruitvliegen,mestpieren.
Tylototriton Shanjing

Coen Deurloo

Nou, wat ik bij Harry en Pam hoorde zou ik toch niet in de kamer naast mijn slaapkamer willen horen denk ik...

Ik heb laatst ook een bakje meelwormen besteld voor de afwisseling. Wat voeren jullie de meelwormen om hun voedingswaarde op te krikken?

Qwertu

Ik denk dat ik ook zo rond de 8 euro per week zit.

petro pees

De meelwormen voer ik;droog Havermout of kindermeel
                                nat  Banaan e.d.
De meelwormen voer ik alleen als ze net verveld zijn,dus wit en zacht .
Tylototriton Shanjing

Hugo

Ik haal de 10 euro niet per week!

Ik haal wormen 1x a 3,5 euro per bakje!
Voor 3 euro of 4,5 euro tubifex!
Ik voer ook nog diepvries rode muggelarf, ik heb hier een kilo van gekregen van een vriend, dus dat kost me voorlopig niks :)

Verder voer ik ook nog steurkorrels.....