Nieuw hier op dit mooi forum

gleke

Hallo!

Ik ben gleke, ik ben 19 jaar oud en woon in oost-vlaanderen (oudenaarde - omgeving vlaamse ardennen).
Al vroeg was ik gefascineerd door deze prachtige diertjes.
Vroeger heb ik nog pleurodeles waltl en vuurbuikjes gehad (aparte periode dus zeker ook niet in dezelfde bak). Toen ik niet genoeg tijd meer had om er voor te zorgen (door studies) heb ik ze weggegeven aan iemand anders die er serieus mee bezig was.

Nu, 2 jaar later heb ik 2 grote aquariums en 1 terrarium leegstaan en verlang ik weer naar wat kamergenootjes. (kamer is buiten de kelder koelste plaats in huis, ik hou niet van de warmte dus verwarm ook nooit men kamer, dus blijft lekker fris).

Aangezien onlangs de wetten verandert zijn omtrent het houden van salamanders in België ben ik aan het overwegen om mij enkele (3-5) salamandra salamandra terrestris aan te schaffen.

Groeten, gleke!

Thibaut Vds

A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

ANDRÉ-ARTHUR

Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

DannyS

Welkom!
Aan S.s. terrestris is niet al te moeilijk te komen in belgië denk ik zo.
Succes met de zoektocht.

gleke

Zo gemakkelijk lijkt het niet, ik ben ondertussen al langer dan een week op zoek maar vind in belgië niets :(
Misschien dat jullie wel een linkje of plaats kennen?

http://suche.deine-tierwelt.de/tiere/1070/feuersalamander.html
Dit heb ik gevonden in duitsland, dieren zouden nakweek zijn (lijkt mogelijk).
Ze zouden ook opgestuurt kunnen worden, hoe dat juist in zijn werk gaat weet ik niet (ik ben bang dat de diertjes te lang onderweg zouden zijn en teveel stress te verduren krijgen).
Het zou echter wel veel gemakkelijker zijn moest ik ze in belgië kunnen kopen.

Er is ook erg weinig informatie over te vinden, wellicht omdat in belgië de salamander hobby nog wat kleiner is dan in nederland (en de soort enkel in België gehouden mag worden).

Je vind altijd de basic dingen terug, maar ik wil de omgeving zoveel mogelijk nabootsen als in werkelijkheid.

Kenny

Citaat van: gleke op november 03, 2011, 11:32:30 AM
Zo gemakkelijk lijkt het niet, ik ben ondertussen al langer dan een week op zoek maar vind in belgië niets :(
Misschien dat jullie wel een linkje of plaats kennen?

Er is ook erg weinig informatie over te vinden, wellicht omdat in belgië de salamander hobby nog wat kleiner is dan in nederland (en de soort enkel in België gehouden mag worden).

Een extra mede-Belg! Welkom ;D. Aantal Belgische forumleden begint aardig op te lopen.

Ach ach, in zowat alle omliggende landen mogen ze gehouden worden (los van NL) en in FR enkel kleurmutaties)) en in België zijn ze al gekweekt en aangeboden geweest door particulieren. In shops zul je ze idd niet gauw vinden...en das maar goed ook.
Als je rondkijkt op dit forum zul je snel de Belgische houders vinden en kan je alvast contacten leggen  ;).
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

gleke

Ik zoek ook geen shop, maar inderdaad particulieren die nakweek hebben.
Als ik wat google vind ik echter niets (in belgië), als ik dan in het duits eens zoek, vind je dan wel heel wat weer.
Zijn er hier leden die de SS terrestris hebben?

Ik kan trouwens niet quoten, ik krijg telkens: 'Session verification failed'..

edit:
Meer informatie van boeken tot artikels zijn altijd welkom, je kan ze nooit genoeg kennen!

Kenny

Dat komt omdat wij Belgen iets minder commercieel ingesteld zijn dan bepaalde duitsers ;) Los van het feit dat Duitsland op gebied van salamanderhobby natuurlijk wel gigantisch is.

Maar om zo even uit het hoofd enkele Sst of Sst 'sollingen' houders te noemen:
-Steven DC
-Bart
-Ikzelf
-Joery Tackaert
-Julien

en dan vergeet ik er waarschijnlijk nog wel enkelen.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

gleke

Ik heb volgende week een weekje vakantie en zou ze dan graag hebben (zo kan ik ze goed monitoren en er zeker van zijn dat alles in orde is).

Joery Tackaert

Ik denkt dat je ze in België moeilijk gaat vinden. Op http://www.terraristik.com/tb/list_classifieds.php staan enkele advertenties met sst van betrouwbare verkopers. Ikzelf heb er ook al enkele gekocht via die site.

gleke

Ben je ze zelf gaan ophalen of zijn die naar jou gebracht?

Bedankt, is een goeie website!

Joery Tackaert

Ze werden me gebracht door de post  :)

gleke

Lijkt me raar, hoe lang zijn ze dan onderweg etc?

Hoeveel hou je er trouwens op welke oppervlakte?

Joery Tackaert

ANDRÉ-ARTHUR

@ Joery.T ik blijf het een mooie bak vinden,ik ben serieus van plan om een buitenbak te maken voor mijn A.Tigrinum (dan heb ik binnen weer ruimte voior een andere soort ;))..Ik ga pas volgend jaar aan het project beginnen..
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton