Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

mijn diertjes

Monique

Die witte vind ik geweldig! Heel apart.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

ANDRÉ-ARTHUR

T.carnifex :)
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

ANDRÉ-ARTHUR

En nog wat T.carnifex :)
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

bouffonne

Mooie dieren Arthur ;D
Wit is en blijf een aparte kleur bij deze dieren.
Heb jij bewust gekozen dat je niets op de bodem hebt van grind?
Heb je de planten potjes dab versterkt, bij mij gaan ze drijven.
Maar echt compliment voor je mooie bakken ;D

Maxim M.

Citaat van: ANDRÉ-ARTHUR op november 13, 2011, 11:51:57 AM
het zijn allemaal nepplanten op de foto..

Heb je genoeg zuurstof in het water zonder echte plantjes?
En doe je iets speciaals om je water zo proper te houden? (om de hoeveel tijd ververs je hoeveel ervan?)

Zeer mooie diertjes en bakken.

ANDRÉ-ARTHUR

Ja ik heb bewust gekozen om niks op de bodem te doen..het is makkelijker schoon te maken..De bak waar ik mijn juveniele P.waltls in heb zitten heb ik ook geen bodembedekking..ik moet er wat bakken bij laten maken met een voerstrook ;) dat is helemaal gemakkelijk..Nee ik heb de plantenpotjes niet verzwaard/versterkt bij mij drijven ze nog ,kunnen de wormen niet aan de salamanders ontsnappen door erin te kruipen ;)..

bouffonne

he dat is slim bedacht :D(wormen verstoppen zich niet in de plantjes)
Ik voer nog steeds alle salamanders met de pincet
Dan weet tenminste zeker dat elke salamander wat heeft gegeten.

ANDRÉ-ARTHUR

@ Nymphaea : het water ververs ik 2/3 deel om de twee maanden en mijn filter verschoon ik om de twee weken en ik gebruik niets in het water om het helder te houden.Dat ik een voerstrook in de bak heb helpt ook,al het voedsel wat ze niet eten verwijder ik snel..

ANDRÉ-ARTHUR

@Bouffonne : ik heb ook een pincet voor het voeren maar ik heb deze nog nooit gebruikt..In mijn bakken met meerdere beestjes gooi ik wat voedsel er in en klaar,ik houd de diertjes indivueel wel goed in de gaten dat ze niet vermageren en dergelijke..Het verbaast me soms hoe lang ze niet echt veel eten maar er toch goed door heen komen..

bouffonne

Citaat van: ANDRÉ-ARTHUR op november 22, 2011, 07:56:33 PM
@Bouffonne : ik heb ook een pincet voor het voeren maar ik heb deze nog nooit gebruikt..In mijn bakken met meerdere beestjes gooi ik wat voedsel er in en klaar,ik houd de diertjes indivueel wel goed in de gaten dat ze niet vermageren en dergelijke..Het verbaast me soms hoe lang ze niet echt veel eten maar er toch goed door heen komen..

Ja die ervaring heb ik ook al mee gemaakt, uitgezonderd de axo's...die hebben altijd honger ;D
Nee, in het begin heb ik best wel veel voedselweigering gehad met die 4 kleine cynopsjes en die waren al zo klein en dun
De 2 labiathussen zijn ook niet grote eters, maar kan niet zeggen dat ze echt mager zijn.
En de jonge tijgers wil ook de kleinste niet zo denderend eten, blijft klein maar is super actief
Maar ik heb tot nu toe nog geen uitval gehad

ANDRÉ-ARTHUR

Wat foto's van wat nieuwe aanwinsten :)..T.marmoratus,C.ensicauda popei en T.verrocosus...Van mijn 2.3.0 C.cyanurus en 1.1.0 C.ensicauda popei moet ik nog foto's maken ..

ANDRÉ-ARTHUR

Niels D

Zie er weer goed uit dre!
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

Ja echt mooie diertjes Arthur
Hoeveel van die T.marmoratus heb je er wel niet zitten.
Echt mooie dieren ;D ;D ;D

ANDRÉ-ARTHUR

@Bouffonne : Ik heb 40 van die ukkies zitten op het moment..Waarom zoveel??K vind het gewoon leuk om de diertjes zo goed mogelijk op te kweken..Ik ben er al enige tijd over aan het piekeren..Maar ik ga met bepaalde soorten stoppen in de hobby...Maar nu is de vraag met welke??Mijn P.waltl,T.verrucosus,C.chenggongensis,C.cyanurus,C.e.popei,T.carnifex en T.marmoratus die blijven in ieder geval