Axolotl gaat hard achteruit...

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steven DC

Dit is geen disverhaal Jeroen. Ik zag je meermaals het topic bekijken en er kwam geen antwoord. Vandaar m'n reactie... Ja vergissen kan, maar persoonlijk vind ik vergissingen in "hulp bij zieke dieren" vrij riskant. Het gaat tenslotte steeds over zieke (!) dieren. Als je ergens geen ervaring mee hebt, wacht je beter op de overige forumleden.

Monique

CiteerIk heb zelf nooit axo's gehad, maar misschien dat stukjes runderhart ook zouden kunnen? Iemand daar ervaring mee??
Ja dat kan doe ik ook wel eens. Met een voer pincet geven gaat hier prima. Goed opletten of er niets blijft liggen dat moet er snel uit.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

DannyS

Ik had ook een axo met een raar handje. Dit kwam ook van een bijt ongeval waarbij een deel van de poot weg was.
Ik heb destijds zo rond de 'elleboog' het pootje afgeknipt, omdat de axo het pootje ontzag en er best wel last van had. Nu is het pootje helemaal genezen en heeft hij weer een normaal handje.

De hele poot afknippen is een optie, maar in veel gevallen niet nodig.

@Jeroen: Vergissen is menselijk, dat is geen probleem. Er voor uit komen dat je een fout hebt gemaakt is prachtig.
Het was geen fout advies, maar een verkeerde aanname. Voor het overleven van het dier zal het geen verschil hebben gemaakt.
Laten we het dus niet uit zijn verband gaan rukken en gewoon verder gaan met proberen te helpen.

--------

Op zich zijn wormen ook prima om aan te sterken als je niets anders kan vinden.
Hoe gaat het erder met het dier?

Kimberly

Citaat van: Danny Stammers op november 16, 2011, 12:02:22 PM
Ik had ook een axo met een raar handje. Dit kwam ook van een bijt ongeval waarbij een deel van de poot weg was.
Ik heb destijds zo rond de 'elleboog' het pootje afgeknipt, omdat de axo het pootje ontzag en er best wel last van had. Nu is het pootje helemaal genezen en heeft hij weer een normaal handje.

De hele poot afknippen is een optie, maar in veel gevallen niet nodig.

@Jeroen: Vergissen is menselijk, dat is geen probleem. Er voor uit komen dat je een fout hebt gemaakt is prachtig.
Het was geen fout advies, maar een verkeerde aanname. Voor het overleven van het dier zal het geen verschil hebben gemaakt.
Laten we het dus niet uit zijn verband gaan rukken en gewoon verder gaan met proberen te helpen.

--------

Op zich zijn wormen ook prima om aan te sterken als je niets anders kan vinden.
Hoe gaat het erder met het dier?

Hij eet wormen!
Het is me nog nooit echt gelukt (spuugde ze alleen maar uit), maar ze blijven er nu in en anders eet hij het even later op.
Ik heb er dus al wat meer vertrouwen in.
Vanmiddag ga ik naar de dierenwinkel, misschien dat ik wasmotten mee neem en anders kleine krekeltjes?
Zou dat gaan?
Zijn buik lijkt al wat minder ingevallen en ik vind dagelijks ontlasting.

joost.v.wijk

Wormen zijn prima voer, je kan natuurlijk afwisselen, maar wasmotten en krekels is al niet echt natuurlijk voor een axo. Ik denk dat je het alleen met wormen prima kan redden.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Kimberly

Gaat echt prima met wormen!
Appa heeft in zijn hele leven nog nooit wormen willen eten... en nu gaat het super.
Als ik een hele grote vind knip ik em in stukjes en even later is de bodem leeg geslurpt.
Heb goede moed!