Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Taricha granulosa

0 Leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Jeroen.S

De eitjes worden verdeeld over dagen afgezet. Een grote variatie in ontwikkeling. Ik moet dus veel artemia gaan kweken op deze manier. ;D

bouffonne

Ik heb die artemia kweekschaal, dat gaat uitstekend ;D

Jeroen.S

Ondanks dat ik boterhammenzakjes gebruik, heeft het vrouwtje toch sterk de voorkeur aan de waterpest ;D Met name de dicht bebladerde takjes. Vergeleken met de eerste pogingen plakken de eitjes nu wel goed.



Jeroen.S

Citaat van: bouffonne op maart 09, 2012, 08:25:01 PM
Ik heb die artemia kweekschaal, dat gaat uitstekend ;D

Jup, heb ik ook. Ik zag gister toevallig bij de Hornbach zakjes met artemia eitjes van Sera. Daar heb ik meteen maar 7 van gepakt. :)

bouffonne


bouffonne

Citaat van: Jeroen Spobeck op maart 09, 2012, 08:43:31 PM
Citaat van: bouffonne op maart 09, 2012, 08:25:01 PM
Ik heb die artemia kweekschaal, dat gaat uitstekend ;D

Jup, heb ik ook. Ik zag gister toevallig bij de Hornbach zakjes met artemia eitjes van Sera. Daar heb ik meteen maar 7 van gepakt. :)

ja, daar had ik een aantal weken geleden voor gevraagd, toen hadden ze niets ;D
Ik had inmiddels een nieuwe pot artimix besteld, dat is een kant en klaar mengel van eitjes en zout

Jeroen.S

Citaat van: bouffonne op maart 09, 2012, 08:49:13 PM
Citaat van: Jeroen Spobeck op maart 09, 2012, 08:43:31 PM
Citaat van: bouffonne op maart 09, 2012, 08:25:01 PM
Ik heb die artemia kweekschaal, dat gaat uitstekend ;D

Jup, heb ik ook. Ik zag gister toevallig bij de Hornbach zakjes met artemia eitjes van Sera. Daar heb ik meteen maar 7 van gepakt. :)

ja, daar had ik een aantal weken geleden voor gevraagd, toen hadden ze niets ;D
Ik had inmiddels een nieuwe pot artimix besteld, dat is een kant en klaar mengel van eitjes en zout

Ik geloof dat ze de doos ook niet zo lang na gister hadden neergezet, Hij zat nog helemaal vol! ;D Dit zijn inderdaad ook mixjes. Er staat bij de beschrijving voor 1 dag maar ik verwacht toch uit een zakje 2,3 dagen te kunnen oogsten. In verhouding is de dichtheid eitjes en zout wel ongeveer het zelfde als de Hobby-mix.

bouffonne

Bij de artemix heb ik de eerste dag weinig artemia dan 3 dagen achterelkaar veel artemia en de 5de dag weer minder dan maak ik weer nieuwe aan

Jeroen.S

De kweek mag beginnen!!!!! ;D







In principe het zelfde principe als marmoratus kweek 2011.
marmoratus kweek 2011

bouffonne

dat ziet er goed uit Jeroen
En nu maar hopen dat je heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeel tacharichatjes er door krijgt ;D ;D ;D

Niels D

Lekker bezig Spobeck. Dat je om mag komen in de jonge Taricha's!
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Jeroen.S


Jeroen.S


bouffonne

beginnen al te ontwikkelen he ;D ;D ;D

Jeroen.S

#149
Even alle fases op een rijtje, tot nu toe.