Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

Taricha granulosa

Jeroen.S

Ik wacht juist met het verhuizen naar een grote bak omdat ze nog niet goed tubifex aan konden, maar de tip van jou bied misschien wel eens een goede uitkomst! Ik heb nu ook 2 grote bakken warm lopen die staan te springen om larfjes. Ik heb toevallig ook vandaag de larfjes bevroren mug proberen te voeren, ze reageren wel al op de reuk. Ik heb alleen niet gewacht of ze het ook daadwerkelijk eten omdat het nogal vervuilde.

Jeroen.S

Joost ik heb je methode vanmorgen geprobeerd en het hakken ging goed. Ik heb een pizzaroller hiervoor gebruikt. :) Alleen de larven zijn er nog niet zo van gescharmeerd, misschien omdat ze de avond ervoor veel artemia hebben gegeten. Ik ga nu vanavond tot zondag naar Den Haag. Ik probeer het zondag nog eens!! Goeie tip!

Jeroen.S

Joost, Je methode werkt uitstekend! Na 2,3 dagen geen voer (kleine risico) hebben alle larven het goed doorstaan en gesneden tubifex gaat er in als koek! Ik heb zojuist al zo'n 12 larven overgeplaatst naar de grote bak. De rest zou ik ook al kunnen overplaatsen maar ik wacht nog even af.

Jeroen.S

Een echte overlever tussen de reuzen. :)

kevin v dijk

Mooi beestje  :), hoe groot is hij nu ong.?
Kevin van Dijk, Amersfoort.

Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

bouffonne

Super Jeroen ;D ;D ;D
Is deze groter als wat jij apart bent aan het opkweken?
Moet dan toch iets van voer hebben gehad, anders zag deze er niet zo goed uit ;D ;D ;D

Jeroen.S

Dit diertje is zo'n 2,5 cm.. De bak zit vol met klein voedsel. Ik denk dat dit larfje wel even groot is als mijn grootste larven, maar de kleur is anders. Nog steeds 32 mooie larfjes groter dan 2 cm in de race.

bouffonne

Mooi zo,
laat je hem zitten in de bak?
Hij heeft het immers tot nu toe gered :D :D :D

Jeroen.S

Juist daarom. Dit larfje zal deze bak nooit verlaten. ;D

Niels D

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

ANDRÉ-ARTHUR

Citaat van: Jeroen Spobeck op juni 03, 2012, 01:48:43 PM
Juist daarom. Dit larfje zal deze bak nooit verlaten. ;D

Maar Jeroen wat als het een leucistje blijkt te zijn  ;).Dat zou wel apart zijn :) in dat geval zou ik het wel overwegen om het diertje "veiliger" te huisvesten!
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Jeroen.S

Dat denk ik niet Arthur. De kleur verschilt wat met de rest maar niet denderend veel. Het zal denk ik vast wel aan het voedsel liggen. Ik weet ook niet of dit voorkomt bij taricha, ik heb er nog nooit iets over gezien.

ANDRÉ-ARTHUR

Ik heb op Facebook een foto gezien van een leucistiche T.granulosa. Het diertje was echt spierwit vergeleken met de andere dieren in het zelfde aquarium.
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Jeroen.S

Kun je de link nog achterhalen arthur. Hier ben ik erg be-newt naar!

Jeroen.S

Nog maar eens een kleine Taricha update. :)