Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

aangenaam :-)

Patrick-1972

Citaat van: bouffonne op november 15, 2011, 07:01:16 PM
Welkom op het forum ;D

Ik maak gebruik van de epoxy hars van Mr Boat.
Was na 2x helemaal waterdicht.
Na 1 week uitharden kon ik de bak meteen gebruiken.
Als je een aquaterarium wilt gaan maken is mr Boat een ideaal spul.
Voor het land gedeelte kun je op de nog natte epoxy hars varenwortel substraat strooien waarop planten goed tegenaan gaan groeien
Het water gedeelte kun je b.v met fijn grind behandelen, dan krijg je een natuurlijk effect.
Maar je bent natuurlijk helemaal vrij hoe je de bak wil gaan inrichten.
Heb je nog vragen kun je altijd hier voor op dit forum terecht ;D ;D

Hey bedankt voor de tip ik wist niet dat je de tweede laag epoxy kan behandelen met varenwortel en met grind :-)
Ik heb hier ook veel rond gekeken en gelezen voor dat ik met mijn salamanders begon :-) heb er veel aangehad en veel van geleerd

bouffonne

Citaat van: Patrick-1972 op november 15, 2011, 07:23:07 PM
Citaat van: bouffonne op november 15, 2011, 07:01:16 PM
Welkom op het forum ;D

Ik maak gebruik van de epoxy hars van Mr Boat.
Was na 2x helemaal waterdicht.
Na 1 week uitharden kon ik de bak meteen gebruiken.
Als je een aquaterarium wilt gaan maken is mr Boat een ideaal spul.
Voor het land gedeelte kun je op de nog natte epoxy hars varenwortel substraat strooien waarop planten goed tegenaan gaan groeien
Het water gedeelte kun je b.v met fijn grind behandelen, dan krijg je een natuurlijk effect.
Maar je bent natuurlijk helemaal vrij hoe je de bak wil gaan inrichten.
Heb je nog vragen kun je altijd hier voor op dit forum terecht ;D ;D

Hey bedankt voor de tip ik wist niet dat je de tweede laag epoxy kan behandelen met varenwortel en met grind :-)
Ik heb hier ook veel rond gekeken en gelezen voor dat ik met mijn salamanders begon :-) heb er veel aangehad en veel van geleerd

De eerste laag is voor het sealen van de ondergrond,(kan/mag ook 2 lagen voor de zekerheid)
Bij een aquaterraium wordt een deel als landdeel ingericht, met varen wortel substraat in de nog vochtige epoxy hars krijg je na het drogen een natuurlijk uiterlijk.
varen wortel heeft als eigenschap goed vocht vast te houden waar planten zich aan kunnen hechten.
Ook mossen