Hulp gezocht, graag met spoed!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

TheJippes

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Zoals sommige misschien al weten heb ik zondag van de beurs in Houten een Tylototriton kweichowensis aangeschaft. Mijn probleem is echter dat hij nog niks heeft gegeten en naar mijn idee word hij veel te snel mager. De kweekster zij dat het nakweek was maar ik begin nu te twijfelen. Het kan natuurlijk ook een andere reden zijn waarom hij niet eet maar alle hulp en tips zijn uiteraard zeer welkom!

Met vriendelijke groeten,

Jurre


Kenny

Tja, nakweek... ::). Volgens mij ben je een beetje bedot geweest en heb je gewoon een kweicho van het tropenparadies verkregen via een omweggetje. Wie was die vrouw? Duits? Nederlands?

Verder kan je enkel zorgen dat je setup in orde is, het dier zo weinig mogelijk storen en geduld uitoefenen wat voer betreft.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

TheJippes

Een Duitse vrouw idd :-\ Ze had ook Neurergus kaiseri's staan. Ik heb nu een bakje met gesneden pieren staan dus hij kan altijd eten als hij wil. Ik zal hem dan nu vooral met rust laten, bedankt. Ik houd jullie op de hoogte!

TheJippes

Hij heeft nu ook een sfeertje op zijn kop, ik weet niet of dit nog goed kan komen :'(

bouffonne

Citaat van: TheJippes op december 17, 2011, 08:11:53 PM
Hij heeft nu ook een sfeertje op zijn kop, ik weet niet of dit nog goed kan komen :'(

je bedoelt een zweertje?
of hij ze soms aan het vervellen?

TheJippes

Citaat van: bouffonne op december 17, 2011, 08:20:03 PM
Citaat van: TheJippes op december 17, 2011, 08:11:53 PM
Hij heeft nu ook een sfeertje op zijn kop, ik weet niet of dit nog goed kan komen :'(

je bedoelt een zweertje?
of hij ze soms aan het vervellen?

Sorry, typfaal. Nee er zit echt een plekje, het lijkt een zweertje of wondje ofzo. Het zit er echt opeens ??? Ik dacht ook nog aan een schimmelinfectie. Ik zal morgen gelijk een foto maken, hij ligt nu te slapen. :-\

bouffonne

Ja foto zal meer duidelijkheid geven
Nog niet de moed opgeven
Je bak is goed, daar ligt het niet aan.
Succes

TheJippes


naeff002

je moet de bak op een koele plek zetten en probeer hem hele wormen te geven en niet stukjes. Misschien dat je nog wormen in de tuin kan vinden. Zo koud is het nog niet. Misschien dat hij dat wat meer waardeert.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

joost.v.wijk

..daar begint het meestal bij, met wildvangspul. Mager en z'n eerste zweertje... :-\ :-\ :-\


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

TheJippes

Hij was eerst niet mager, maar het gaat allemaal ineens zo snel :( Ik voel me flink genaaid maar ht was ook niet slim om niet gewoon via de salamanderverenigig te kopen zeg ik eerlijk :-[

bouffonne

Laten we toch het beste hopen......,maar dan..liever je eventuele volgende aankoop via het forum doen.
Ik heb ook eerst gekocht via de handel
Per toeval geluk gehad omdat het 2 sterke tijgerslamanders waren.
De rest komt allemaal via dit forum en leden van dit forum, dus alleen maar nakweek
Elk najaar wordt er hier een landdag gehouden.
Was dit jaar ook voor mij de eerste keer, maar was heel indrukwekkend en heb er een groot aantal nakweek dieren gekocht.
Tot heden geen enkele uitval gehad met geen enkel dier.
Het volgend jaar ga ik zeker weer, en er zullen gegarandeerd een aantal dieren die op mijn verlanglijstje staan  mee naar huis nemen ;D ;D ;D

TheJippes

Hier een foto van Triton:



Je ziet een wit plekje op zijn kop. Ik heb ook het idee dat er vocht uitkomt.. :-\

Jeroen.S

CiteerDe afgelopen 3 jaar is er door Andrew Baker elk jaar gekweekt met deze soort. De ouderdieren waren afkomstig van import. Zoals bij vele importen vertoonden een aantal dieren dehydratatie verschijnselen en hadden ze enkele zweertjes. Andrew wist na een korte behandeling met collistine de dieren vrij snel gezond te krijgen (soms is ook ontwormen met panacur nodig)

http://www.salamanders.nl/soorten-a-caresheets/caresheets/68-tylototriton-kweichowensis.html