Lekkage juvenielen bakken

Monique

Eindelijk had ik na 3 maanden (zou drie weken zijn)  mijn bakken. Volgens de winkel gebouwd door een super aquarium bouwer (levert aan grote dierenwinkels, groothandels voor vissen) is het gewoon flut! Ongelijkmatig gekitte bakken, verkeerd gekitte bakken zoals een ruimte voor luchtslangen boven de voerstrook.(is verholpen door de winkelier) Glas is zo dik dat je er volgens mij een krokodil in kunt houden. Leuk hoor voor een 2 meter bak maar niet voor een 50 cm bakje.
En dan nu tot overmaat van ramp lekkage! Mooie bakjes gemaakt voor de kleine ribjes en de tylo's, gelukkig weinig water erin. Dikke plas op de houten vloer, nu even kijken wat de schade is! Ik heb al contact gehad met de winkel maar zit er aan te denken om ook een klacht in te dienen bij de groothandel zelf. Die zich waarschijnlijk geen moer aantrekt van een particulier.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

sannie

jeetje... als het tegen zit zit het ook wel goed tegen he...
succes meis en hoop dat allemaal gefikst wordt voor je!!

joost.v.wijk

Ik had die allang terug gebracht (sterker nog: had 'm dan waarschijnlijk niet eens mee genomen, met de kitafwerking zoals je beschrijft).

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

naeff002

Drama, je betaald natuurlijk ook nog eens de hoofdprijs voor zo'n bak omdat die uit een winkel komt
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

petro pees

Niks geen groothandel,in dit geval is de winkel waar je de bakken hebt gekocht de verantwoordelijke.
Terugbrengen en alsnog verwachten dat je goede spullen geleverd krijgt en anders geld terug!
Dit is wettelijk zo vastgelegd, wacht niet te lang en aarzel niet.
Als je ergens voor betaalt,mag je op zijn minst iets goed verwachten!
Petro
Tylototriton Shanjing

Monique

Ja echt balen. De bakken stonden in een grote hal en was niet goed te zien. Daarna heb ik alle drie de stlelingen tig keer in de beits gezet en laten uitwasemen in de garage. Dus ik had er verder niet goed naar gekeken, wel laten verhelpen dat de gaten weer op de goede plek zaten.  Nu gaan alle bakken terug. Je verwacht het gewoon niet, aan de referenties op de site te zien. Het lijkt wel of iemand met een slok op die bakken heeft gekit. Jee ben ik blij dat ik  niet alle 7 bakken gelijk gevuld heb. (omdat mijn stelling nog niet aan de muur vaststaat) Als je ziet wat een water er al uit een klein bakje komt....
Monique

Ambystoma tigrinum 1.3.0
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Monique

Pedro: ja ik weet het, ik kan de bakken ook terug brengen, dat doe ik dus ook. Maar heb sowieso een mail naar de groothandel gestuurd want het is waardeloze zooi en dat wil ik ze wel laten weten. Maar twijfel dan of ik ergens anders nieuwe zal laten maken of dat zij het goed kunnen krijgen. Moet in ieder geval wel snel! Heb serieus bakken tekort nu.
Monique

Ambystoma tigrinum 1.3.0
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

MartinS

Citaat van: joost.v.wijk op januari 05, 2012, 01:47:35 PM
Ik had die allang terug gebracht (sterker nog: had 'm dan waarschijnlijk niet eens mee genomen, met de kitafwerking zoals je beschrijft).

Balen hoor!  Inderdaad en tijdens het terugbrengen duidelijk maken dat er met salamanderhobbyisten niet te sollen valt  >:(  Ik zou mijn geld terug willen en een stapel met cadeau bonnen. Vervolgens ergens anders een bak kopen, want ik vertrouwde ze dat niet meer toe.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

bouffonne

dat is inderdaad echt balen.
Is mij ook gebeurd met een 600 liter bak.
De bak zelf was voorheen perfect, geen problemen.
Maar er was toen destijds hier een aardbeving.
Heb toen meteen naar de bak gekeken, die stond aardig te schudden en was best wel veel eruit geslingerd door het trillen/schudden.
Ik dacht nog eerst van, dat is nog goed gegaan.
maar begon toen met en met toch te merken dat er ergens water wegliep.
Kon alleen niet ontdekken waar????
Totdat de laminaat omhoog begon te staan.
heb toen de bak helemaal leeg gehaald en zag tot mijn schrik dat het bodemglas over de hele lengte was gescheurd.
Ik heb het toen opgegeven aan de verzekering, en heb zowel de bak als de laminaat vergoed gekregen.

Als ze verder bij jou moeilijk gaan doen, probeer het dan ook via je verzekering dan krijg je tenminste nog wat vergoed.

Ik weet niet bij wie de bakken zijn besteld en of je de naam vrij wild geven.
Ik wil nl in de toekomst ook bakken op maat laten maken met een schuine kant
Ik zie er verschillende op internet staan, maar heb dan toch mijn twijfels of het inderdaad dan stevige en goed gekitte bak zijn/worden

Monique

Citeer

dat is inderdaad echt balen.
Is mij ook gebeurd met een 600 liter bak.
De bak zelf was voorheen perfect, geen problemen.
Maar er was toen destijds hier een aardbeving.
Heb toen meteen naar de bak gekeken, die stond aardig te schudden en was best wel veel eruit geslingerd door het trillen/schudden.
Ik dacht nog eerst van, dat is nog goed gegaan.
maar begon toen met en met toch te merken dat er ergens water wegliep.
Kon alleen niet ontdekken waar?
Totdat de laminaat omhoog begon te staan.
heb toen de bak helemaal leeg gehaald en zag tot mijn schrik dat het bodemglas over de hele lengte was gescheurd.
Ik heb het toen opgegeven aan de verzekering, en heb zowel de bak als de laminaat vergoed gekregen.

Als ze verder bij jou moeilijk gaan doen, probeer het dan ook via je verzekering dan krijg je tenminste nog wat vergoed.

Ik weet niet bij wie de bakken zijn besteld en of je de naam vrij wild geven.
Ik wil nl in de toekomst ook bakken op maat laten maken met een schuine kant
Ik zie er verschillende op internet staan, maar heb dan toch mijn twijfels of het inderdaad dan stevige en goed gekitte bak zijn/worden

Jeee 600 liter!
Het is een groothandel hier in Lelystad. Ze willen de bak die lek is wel repareren. Maar wijzen verder naar de winkelier. Op het ongelijkmatige kitwerk geen antwoord gekregen. De bakken zelf vind ik niet zo duur.  Volgens mij ben ik het geld al kwijt aan eigen risico voor de kapotte bak.  Het zijn kale bakken zonder lichtkap. Ik heb nog geen lekkage plek gezien op het plafond gelukkig. Even kijken hoe het hout zich gaat houden.  En verder heb ik er ook weinig verstand van. Koop altijd zo'n kant en klaar bakje uit de winkel. Daar zie je amper de kit. Maar wilde voor juvi's mooie kleine 50 cm bakjes en voerstroken en glasrand. 3 x 50 bakken en 3x 60 bakken. Sjonge ik ben wel blij dat ik ruim piepschuim onder de bakken had want anders was mijn stelling plank ook nog naar zijn grootje geweest. Ik moet er toch niet aan denken dat zo'n bak door een plank naar beneden komt zetten. Arme dieren.
Dus tips voor goede bakken bouwers zijn welkom!!!
Monique

Ambystoma tigrinum 1.3.0
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Monique

En wat ook nog niet meezit, ik ben gewoon ziek, heb koorts en dus moet zo met een zeer pijnlijk hoofd richting winkel. Nou ik ben mij toch sjago....
Monique

Ambystoma tigrinum 1.3.0
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

sannie

ik begin al een tikje meelij met de winkelier te krijgen als ik t zo hoor...
laat je m leven want hij moet je geld nog teruggeven he??!!

Monique

Hij heeft de volle laag al door de telefoon gehad toen ik erachter kwam dat de bak lek was.   :-[ Ik kan mij eigenlijk niet veroorloven om nu nog andere bakken ergens te laten maken dus ik ga voor revisie.  Ik heb bakken nodig en snel!
Monique

Ambystoma tigrinum 1.3.0
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Patrick dk

[/quote]
Dus tips voor goede bakken bouwers zijn welkom!!!
[/quote]

Mocht je nog van gedachten veranderen Monique , er zit iemand in NH die ook bakken op maat maakt , het is geloof ik een kennis van Harry Dresens , en Andre-Artur heeft er ook bakken laten maken en die zien er echt helemaal top uit. Ik denk dat als je een van deze twee een pb stuurt , dat ze je wel verder kunnen helpen .
C orientalis

ANDRÉ-ARTHUR

@ Monique:Ik heb wel een telefoonnummer van iemand die bij mij alle bakken op maat heeft gemaakt voor op mijn Gamma-stelling..Ik heb in ieder geval niks te klagen..
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton