Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



eitjes

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pammie

Loop ik zo juist langs mijn bak, zie ik tot mijn grote verbazing dat er allemaal eitjes op de planten zitten...hahaha weet niet of ze bevrucht zijn , maar ben helemaal happy lol, nu maar kijken of ik ze op kan kweken...hoeraaaaaaa i love my axo's

Patrick dk

He leuk om te horen Pam , 1e keer eieren is altijd gaaf !! Wel af en toe fotootje posten he ?
C orientalis

Pammie

Hey Patrick, ga ik zeker doen  ;D

MartinS

De eerste keer eieren is altijd een bijzonder moment! Veel succes ermee Pam!!
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Pammie

dank je wel en idd ...super bijzonder, ben net een klein kind  ;D ;D

Niels D

Gefeliciteerd. Ga je er een aantal opkweken?
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Pammie

ja ga ik zeker proberen, heb een groot aantal uit het aquarium gehaald, denk niet dat ze al klaar is met leggen, maar ik ga zeker mijn best doen

Niels D

Succes dan! Sannie is inmiddels een expert, dus mocht je vragen hebben.  ;D
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Pammie

yup dat had ik gezien, en gelukkig is er heel veel informatie hier en op andere sites...dus we zullen zien ;D

Pammie

De eitjes beginnen mooi van vorm te veranderen, zal later vandaag even proberen om wat foto's te plaatsen

bouffonne

Leuk voor jou Pam ;D

Ik ben momenteel bezig met de axo-larven op te kweken die rond de kerst het aquarium met bolletjes hadden versiert.
Moet zeggen ik had diverse kleuren eitjes, maar de larfjes beginnen dan nu toch allemaal op een paar na vrij donker te worden.
Ook niet alle eitjes zijn uitgekomen.
Dat had ik ook toen mijn golden-axo eitjes had gelegd, daar is niets van geworden, waarschijnlijk dan ook niet bevrucht geweest.
maar het is en blijf inderdaad spannend om te zien hoe de eitjes, later larfjes zich gaan ontwikkelen.
Voor jou dan veel succes met het opkweken ervan ;D

Pammie

Hey Bouffonne,

Ja vind her erg leuk, had het nog niet verwacht en hoop zeker dat er een paar zo goed gaan dat ik ze op kan kweken, jij ook heel veel succes met je axo-larven

bouffonne

Hoi Pam,

Ik kwam vandaag ook tot de ontdekking dat de nakweek axo's van Jeroen van het vorig jaar ook  een rammel eitjes aan de planten had gelegd.(eerste keer van hun)
Ook hier weer een aantal apart in een bak geplaatst..... dus nog meer artemia gaan kweken ;D

bouffonne

hier wat foto's van de eitjes
Zo te zien zitten de eitjes dan al langer.
De larfjes beginnen zich al te ontwikkelen ;D

en nog wat update van de oudere axo-larven

Pammie

mooie foto's en heel duidelijk....  ziet er allemaal top uit ;D