Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

eitjes

Pammie

eerste foto

bouffonne

hey....
Dan zijn die van mij ook ongeveer 4 dagen oud
Zien er vrijwel hetzelfde uit.
heb even geteld het zijn ongeveer een 30-tal eitjes
moeder is een leucist kleur, vader wildkleur en/of leucist
Zijn lichtkleurige larfjes, maar wil niet zeggen dat ze ook licht blijven.
Had ik bij de vorige ook, maar het lijkt er op dat ze dan toch allemaal wildkleur gaan worden :D

Pammie

ik kan echt niet spreken van 30, zit over de 100...heb er een aantal uitgehaald de rest zit gewoon in de bak.
Moeder hier is een Golden, vader een witte leucist...zie wel hoe ver ik kom

bouffonne

Bij mij zitten ook veel meer in de bak
Ik heb er dan ook maar een flinke tros uit gehaald, zo'n 30 stuks
Dan heb jij meer kans dat je lichte er tussen houd
Bij mij waren er telkens wildkleur vrouwtjes of wildkleur mannen erbij betrokken.
1keer maar van het golden koppel eitjes gehad, maar die waren allemaal onbevrucht achteraf.
maar hoe dan ook elke larfje egaal welke kleur is van harte welkom ;D

Pammie

Ik had op school van mijn zoon beloofd, als ze bevrucht waren een paar in de klas te zetten.
Mijn zoon (bijna 8 jaar) heeft laatst een spreekbeurt gehouden over de Axolotls.
Was een groot succes, dur morgen maar even voorbereidingen treffen om een paar in de klas te zetten ;D

bouffonne

Van de al grotere axo-larven gaat ook een deel naar 2 basis scholen.
Maar dan moeten ze wel al aan de rode mug zitten.
In beide basis scholen staat een aquarium die door senior leden van de aquarium vereniging onderhouden worden.
Dus een paar axo's, natuurlijk in hun eigen aquarium zal kwa verzorging dan verder geen probleem zijn.
Axo-bakken op mijn werk (verzorging tehuizen) is vanwege de constante hoge temperatuur niet mogelijk.
Maar daar staan wel Aquariums die door ons verder verzorgd worden.
Ik hou alleen aparte kleuren voor mijzelf
Ik inmiddels zelf 18 volwassen axo's die hier blijven (wel verdeeld in diverse bakken)
Er staan nog 2 kleuren op mijn verlanglijstje, koper en harlekin ;D

Pammie

wow gaaf 18..ik heb er 2, vorig jaar gekocht...will er graag nog een wildkleur bij...en ja de koper is super mooi.Ben opzoek naar een grotere bak...dus wie weet ;D

Pammie

Zag vandaag dat een hele  hoop larven in mijn aquarium al oogjes hadden en regelmatig bewogen.Heb daarom de keuze gemaakt om eitjes die ik nog had weg te doen(niet wetende of ze uit zouden komen,maar denk van niet) en alle bewegende larfjes uit mijn aquarium te vissen.

Niels D

Haha. Zet je artemiakweek maar in werking, want je gaat een hele hoop hongerige buikjes krijgen!
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Pammie

ben ik al mee begonnen  hahahahaha

Harry

Veel succes ermee! en inderdaad super voor educatieve doeleinden. Bij mij op school staan ze ook. De nakweek van afgelopen april. Die zijn al 14cm. Thuis bij lage temperaturen wilden ze geen steurkorrels. Maar op school bij hoge temperaturen eten ze nu niets anders meer (vanaf 6-8cm) Volgens mij wordt dood voer beter aangenomen bij hogere temperaturen. Maar dat is puur ervaring en kan ik verder niet onderbouwen. Ofwel als ik jou was, zou ik ze snel aan dood voer wennen als ze op school komen. Voorheen sleepte ik me rot met wormen naar school.
Dat hoeft gelukkig niet meer.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Pammie

Dank je wel Harry, dat ga ik zeker overwegen.De reacties zowel van de kinderen als van de ouders is geweldig.Nu eerst maar zien of de larfjes het gaan redden.Ik vind het gewoon geweldig dat je dit kan delen met anderen (op school) want heel veel mensen hebben nog van een Axolotl gehoort of eventueel gezien.

bouffonne

Dat is ook de rede waarom een deel van mijn larfjes naar 2 basis scholen gaan.
In beide scholen staat al een bak met een 3-tal axo's.
En ook hier zijn/waren veel ouders die nog nooit van een axolotls had gehoord laat staan gezien.
En ook al snel werd gevraagd of ze zelf ook 1 of 2 mochten hebben.
Ze zien op school hoe ze verzorgd moeten worden, dus dat zit dan wel goed.
Heb wel gezegd als ze geen interesse er meer in hadden, dat ze dan terug naar mij moeten komen.
En niet dat ze ergens in een vijver terecht komen.

En Harry ik had de kids van de klas waar de axo's staan de opdracht gegeven om voldoende wormen te zoeken voor de dieren.
Dan leren ze meteen van dieren hebben is niet alleen kijken er na, maar ook verzorgen.
En de opdracht werd met plezier uitgevoerd.
beide scholen staan nu grote emmers met grond en bladeren met heel veel wormen ;D ;D ;D

Pammie

Bouffonne, Ik dacht eerst dat jullie zouden denken dat ik gek was om eitjes op school te zetten  ;D ;D ;D, heb ze trouwens vandaag wel weer mee naar huis genomen, om het in de gaten te houden, maar zet ze maandag weer terug !!En inderdaad goed idee om te zeggen dat ze terug moeten als ze ze niet meer willen!!Ook voor het wormen zoeken is iets te zeggen, zal alles goed overwegen, maar zover ben ik nu nog niet!!In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

bouffonne

haha zover is het bij mij ook nog niet.
er zijn al wat larfjes die 1 kop(je) groter zijn.
Maar ook deze keer zijn de wildkleur toch weer de sterkere.
de licht gekleurde larfjes blijven dan toch wat achter
Ik heb inderdaad op beide scholen in het begin wat eitjes gezet, zodat ze de ontwikkeling van eitje tot larve konden volgen.
De kinderen hebben er ook een aantal lessen aan besteed.(zoiets vind je niet in de schoolboeken)

Maar eenmaal larfje heb ik ze weer naar huis genomen.
School is in het weekend gesloten, en het was zo wie zo net rond de kerstvakantie.
Als de larfjes de rode mug accepteren, kan ik ze weer een paar dagen in de klas zetten.
Maar persoonlijk wil in ze pas rond de 6-8cm grote aan de kids meegeven.