water graad vuurbuikpad

watersalamander

Ik heb al een aantal dagenproblemen met een van mijn paddeb hij eet niet meer nu denk ik zelf dat dit gewoon komt doordat het winter is, maar wat is het beste aantal graden om te hebben om een vuurbuikpad te laten kweken en eten?

Niels D

De mijne zitten tussen de 10 en de 15 graden en eten wat minder enthousiast. Als het straks wat warmer stijgt de eetlust weer en leggen ze hopelijk eieren.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

watersalamander

Ah kijk aan, dan is dat dus niet het probleem, heb vandaag namelijk 3 nieuwe padden gekocht om te kweken de pad die ik al sinds augustes had was eindelijk dik maar eet even een tijdje al niet meer, de padden die er vandaag bij gekomen zijn zijn allemaalhartstikke mager dus wou ik die even bijvoeren die eten - jagen i.i.g nog wel.

MartinS

Citaat van: jeffreyseves op januari 13, 2012, 03:30:09 PM
Ah kijk aan, dan is dat dus niet het probleem, heb vandaag namelijk 3 nieuwe padden gekocht om te kweken de pad die ik al sinds augustes had was eindelijk dik maar eet even een tijdje al niet meer, de padden die er vandaag bij gekomen zijn zijn allemaalhartstikke mager dus wou ik die even bijvoeren die eten - jagen i.i.g nog wel.

We koopt er nu weer magere padden en dan ook nog gelijk zonder quarantaine direct bij je andere pad zetten   ???

Ik zou de dieren apart zetten! Vervolgens warmer (minimaal 21 graden) zetten om de magere padden aan te laten sterken. Magere dieren gaan anders de winter niet doorkomen.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom