Onbekend probleem

bouffonne

TheJippes

Zeker, ik wacht dus nog even met garnaaltjes en kijk of het over een paar weken of maanden wel kan.

bouffonne

Hier gaan de axolotls ook naar toe, maar de garnaaltjes zijn dan toch veel sneller.
Toen ik de nakweek garnaaltjes van iemand had gekregen had ik ze zo'n 30min op het water gelegd.
Had dan wel de lampen uitgelaten i.v.m de warmte.
Heb daarna langzaam water van het aquarium in het zakje met de garnalen laten stromen (ongeveer 5 min)
En toen los gelaten.
Alleen met voeren zie ik het ze het meest, voor de rest blijven ze goed verstopt,...soms te goed ;D
Ze zijn gek op komkommer en spaghetti ;D

TheJippes

Heb ik ook gedaan met het zakje... ??? Om het kwartier wat aquariumwater er bij.. Maar ik zal eens kijken of het na een tijdje wel lukt. Ik ben nu sowieso van plan er een paar appelslaken in te doen, zorgt dat voor problemen?? Lijkt mij namelijk niet maar ik vraag het maar voor de zekerheid ;)

bouffonne

Appelslakken doen het prima hier.
Hebben hier al met regelmaat eieren afgezet.
Neem dan wel en maat die niet door de bek van de salie gaat
Meestal krijg je 5 mooie grote al voor 10 euro's ;D

TheJippes

Ze proberen ze dus wel te eten?? :P Dan zal ik daar op letten, bedankt ;)

Jeroen.S

Heb je ook de water waardes getest nadat je garnalen gestroven zijn.

TheJippes

Ja en het was normaal, ik heb het water daarna toch maar voor de zekerheid ververst, maar dat is alweer een lange tijd geleden.. De verkoopster (die ze voor de lol kweekt) zij dat het kon komen door de plotselinge verandering in waterwaardes.

joost.v.wijk

Ik denk eerder aan ploteselinge verandering van temperatuur. Je moet ze wel eerst langzaam laten wennen.

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

TheJippes

Heb ik ook gedaan, om het kwartier een beetje water in het zakje ???