Doe het zelven...

Jeroen.H

Dat heb je weer eens mooi geflikt.  ;D

bouffonne

hahaha ;D ;D ;D ;D
Nee, dat meen ik er ook uit te halen ;D
heb per toeval een piepschuim teddybeer hier staan en dacht nog van..opspuiten met pur en je hebt een ideale waterval ;D ;D ;D

bouffonne

Deze bedoel ik

Niels D

Citaat van: bouffonne op april 20, 2012, 04:25:40 PM

Heb je hier ook weer schoolbordenverf gebruikt.??

Nee, nog niet. Ik begin nu te twijfelen. Als het nu mooi opdroogt ga ik misschien geen schoolbordverf meer gebruiken en laat ik het zo. Hmmmmm..

Ik zie er overigens ook een teddybeer in. Hij knuffelt alleen niet zo lekker.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

fa341009

Haha, gezelschapsdier voor de salamanders! deze rots noemen we huggelz!
Ik vind hem er wel heel goed uitzien! Zelfs zonder verf heeft hij inderdaad een mooie kleuring en reliƫf. Nice going.. Ben echt benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden!

Niels D

Citaat van: Jeroen.H op april 20, 2012, 05:00:00 PM
geflikt.  ;D

;D Ik lees hem nu pas.....

Huggelz klinkt overigens goed voor de naam van een waterval.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

kevin v dijk

Het ziet er wel erg mooi uit. ;D
Kevin van Dijk, Amersfoort.

Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

MartinS

Netjes Niels! Ik zou er ook bij goed opdrogen niks meer aan doen, mooi genoeg zo  ;)
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

joost.v.wijk

Citaat van: bouffonne op april 20, 2012, 05:01:49 PM
hahaha ;D ;D ;D ;D
heb per toeval een piepschuim teddybeer hier staan en dacht nog van..opspuiten met pur en je hebt een ideale waterval ;D ;D ;D

Als je foto's van internet haalt, altijd even de bron vermelden waar je het vandaan hebt. Tenzij het je eigen foto is, maar da's nu niet aan de orde.

http://www.pompoenzaden-decoshop.nl/styropor-piepschuim-isimomerk-oasis/1676504-styropor-beer-25-cm-staand.html

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Niels D

Drie lagen (schoolbord- + meng-) verf:

bouffonne

Citaat van: joost.v.wijk op april 21, 2012, 08:22:24 AM
Citaat van: bouffonne op april 20, 2012, 05:01:49 PM
hahaha ;D ;D ;D ;D

Als je foto's van internet haalt, altijd even de bron vermelden waar je het vandaan hebt. Tenzij het je eigen foto is, maar da's nu niet aan de orde.

http://www.pompoenzaden-decoshop.nl/styropor-piepschuim-isimomerk-oasis/1676504-styropor-beer-25-cm-staand.html

Sorry effe vergeten
klopt daar heb ik de foto ook vandaan, waar ik hem ook daadwerkelijk had gekocht :D

Niels D

Heb eindelijk weer wat tijd gehad om aan de bak te werken. Ik heb de waterval in de wand verwerkt m.b.v. pur. Deze ga ik uiteraard nog bijsnijden. Ik heb op de bodem afscheidingen gemaakt, zodat ik in de hoeken vaste planten kan zetten. Tegen deze "wandjes" stapel ik turf. Tevens ga ik werken met de hydrokorrelmethode. Het kitwerk is beroerd, maar dat maakt me niet uit. Helemaal in het midden komt dus wat water.

bouffonne

Bij mij zijn het nog steeds van 2 lege bakken en een hoop losse stukke piepschuim in de hoop iets moois te maken.
Telkens als ik van plan was om er mee verder te gaan komt er weer wat tussen of ik moet invallen op mijn werk.
heb wel inmiddels alles in huis om er mee te kunnen beginnen.
De Axo-biotoop bak moet op 30Juni klaar zijn om mee te doen met de keuring.
Met mijn op het moment lange werkdagen en weinig vrije tijd, zal dit wel nachtwerk worden ;D ;D ;D

Niels D

Ik heb momenteel diverse tentamens en ik heb er al de nodige gehad. Ook ik heb dus weinig tijd, daar de dagelijkse verzorging van de dieren ook nodig blijft. Zucht...

bouffonne

Ja bij mij gaat de verzorging van de dieren voor.
En het zijn bij mij niet alleen salies en axo"s ;D ;D ;D