Doe het zelven...

Niels D

De Reptiwall zit erop. Ik ben benieuwd hoe het gaat drogen. De schuiven zitten dicht, zodat hij niet te rap droogt. Het is wel heel goed in vorm te brengen, hoewel het aanbrengen even wennen is. De flits komt de "waterval" niet ten goede, maar het idee is goed te zien op de foto's.

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Thibaut Vds

Hoop dat het bij jouw wel goed droogt.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Niels D

Dat hoop ik ook, want ik heb diverse slechte ervaringen (waaronder die van jou) gelezen. Ik probeer het gewoon heel langzaam te laten drogen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

reptiwall heeft zo'n kleine 3 weken nodig om te drogen en uit te harden.
Moet inderdaad niet te snel gaan, wel warm, maar niet in de zon en af en toe benevelen om scheuren te voorkomen.
gebeurd dat toch, dan weer even bijwerken.
Dus altijd een beetje overlaten van de reptiwall voor de eventuele nabehandeling

bouffonne

Niels: jij maak gebruik van een intern pompje dacht ik
waar ga jij met de stroomkabel naar toe.(via de achterwand?)
Ik wil zo min mogelijk gaten maken voor slangen en stroomkabels.

Niels D

Kijk even terug, dan zie je dat ik een stofzuigerslang in de achtergrond heb verwerkt voor dat soort zaken.  ;)

Niels D

Ik zit nu te dubben wat voor verlichting ik in de lichtkap ga verwerken. Zouden 2 PL's van 36 Watt i.c.m. een warmtespotje voldoende zijn? Ik heb een dubbele 12V ventilator die ik op de ventilatiestrip kan plaatsen.

bouffonne

Deze hebben ze mij aangeraden
http://www.terramania.nl/webwinkel/shop/027996982608ab03a/027b8c989f13d7826/index.html
maar ik ga gebruik maken van led strips, waterbestendig dan wel.

Niels D

Heb gisteren de nieuwe bak voor de H.orientalis gevuld met een groot deel van hun oude onderkomen. Vond gelijk nog wat larven. Ik heb nog geen inspiratie m.b.t. de attributen die ik erbij wil plaatsen, zoals een houtstronk of iets dergelijks, maar dat komt te zijner tijd. Ik heb gemakshalve de voerstrook niet helemaal doorgetrokken, maar enkel in de rechterhoek geplaatst.

Jeroen.H

Er schiet me net iets te binnen bij het lezen van je berichtje!
Ik mag geen beesten meer bijnemen.
Maar als er nu iemand mij wat larven kan bezorgen mijn ouders zien echt het verschil met die andere niet
En dan kan ik die in men reserve bak houden :D

Mooie bak trouwens!

ps: als er iemand naar de meeting komt en nog larven heeft van een salamandersoort die voornamelijk in water te houden zijn let me know! :P

Joey Immers

dat is een mooi bakkie niels! :D
Joey immers.

hypselotriton orientalis

TheJippes

Mooie achterwand Niels! :)

bouffonne

Mooie bak Niels en idd een mooie achterwand ;D
ik zie dat jij de bak met 2/3 water hebt gevuld.
Ik zelf heb in mijn bak 1/3 water en de rest verhoogt met stenen en hout.
Ik kan nu echt niet zeggen of ze nu veel op het droge zitten of in het water.
Ik voer ze rode mug en tubifex, maar ook kleine wormen en kleine wasmotlarven.
Zo te zien heb ik 1 man en 3 vrouwtjes.
Of het nu wildvang of nakweek is weet ik nog steeds niet, ik heb ze ja het vorig jaar van een 4-jarig kind afgepakt die er mee in de gloeiende zon aan het spelen was.
Heb destijds foto's van de dieren geplaatst :)

Niels D

Vier hadden we al en hier hebben we mee gekweekt. Kimmy kon het een half jaar geleden niet laten om uitgemergelde beestjes in huis te halen, die uiteindelijk helemaal zijn bijgekomen. Ze zitten nu al een tijdje bij elkaar en dat gaat goed. Wat decoratie betreft zit ik aan wat hout en stenen te denken.

joost.v.wijk

Je kan i.p.v.  echt hout ook van die nepstukken gebruiken wat in aquaria-zaken wordt verkocht. Dit verkleurt/beïnvloedt het water niet.

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis