Doe het zelven...

bouffonne

Citaat van: Thibaut Vds op april 17, 2012, 06:14:07 PM
@ Bouffonne

Is repti-bark niet iets te droog, oftwel heb ik het over iets anders Gebruik hier ook overal coco-peat, maar wil iets anders. het mos is na 1 dag bruin van de coco-peat en net zoals bij jou waterbak een modderpoel na een uur.

Nee het wordt met regelmaat beneveld
Niet te nat maar ook niet te droog.
de nieuwe moet/wordt ook beneveld omdat ik de achterwand in dit geval ga behandelen met reptiwall en de nep-wortel stomp wordt behandeld met epoxy en varenwortel.
Dus er moet dan met regelmaat besproeid worden.

Niels D

Citaat van: Jeroen.H op april 17, 2012, 06:15:50 PM

DAT wil ik ook wel kunnen.
Als ik later zelf eens een achterwand wil maken is dit een mooi streefdoel.
Prachtig gedaan, ziet er super uit!

Zoek het op youtube. Het is echt goed te doen. Hoe mooier je de tempex/purschuim basis maakt, hoe beter het eindresultaat. Hier was de basis echt heel simpel en toch mag het er wezen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

naeff002

Pur-schuim is toch giftig. Dus het is verstandig om het buiten te doen lijkt me. Is pur-schuimen makkelijk te bewerken nadat het is aangebracht. Ik wil het ook een keer proberen maar bij een bak van een meter van betonplex.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

stijnzeger

Kan je purschuim ook onder water hebben?
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

Niels D

Bij het aanbrengen en het uitharden komen inderdaad giftige stoffen vrij, die ook nog eens brandbaar zijn. Als het uitgehard is zijn al deze stoffen uit het materiaal. Wel even spoelen uiteraard, tenzij je er direct elastopur, tegellijm of epoxyhars opdoet.

Purschuim kan onderwater, maar het heeft wel een behoorlijk drijvend vermogen. Dit geldt ook voor tempex. Bij de wand die ik maak komt er nog een laag epoxyhars over, dus uiteindelijk komt het schuim niet in contact met het water. Sowieso zit er nog een laag waterdichte schoolbordverf over.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Niels D

Daar ik vanavond pas hoef te werken heb ik nog een paar kleine dingen kunnen doen. Zo ben ik begonnen met de waterval. Gewoon wat purschuim op een stukje tempex geplakt met het buisje voor de pomp ertussen. Ik heb met een satéprikker het uiteinde van het buisje gefixeerd, zodat deze niet in het purschuim verdwijnt. Verder heb ik nog wat extra purschuim op de hoeken van de achterwand gespoten en een stuk druivenhout, wat ik van het grote stuk heb af moeten zagen, erin geplant.

De purschuim is overigens nog niet volledig uitgezet.

DannyS

fa341009

Oh man, die Ristorante pizza is zo lekker!

Gaan je salamanders ook wel leuk vinden denk ik :)

Nice going!

Niels D

Voor diepvriespizza's zijn ze idd goed te doen, maar Kimmy is de echte liefhebster. Ik ga eerder voor een grote lap vlees of vis.  ;D

MartinS

Citaat van: Niels D op april 18, 2012, 09:52:23 PM
Voor diepvriespizza's zijn ze idd goed te doen, maar Kimmy is de echte liefhebster. Ik ga eerder voor een grote lap vlees of vis.  ;D

Het zijn uitstekende pizza's voor later op de avond, nadat je de hele avond druk geweest bent met de beestjes. 
Althans ik krijg altijd honger van het verschonen van bakken  ;)
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

stijnzeger

Haha ik heb savonds altijd jonger maakt niet uit wat ik doe ^^

oke dan ga ik dat ook is proberen denk ik.
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

Niels D

... en de doos kun je dus altijd nog hergebruiken! Als ontbijt zijn ze ook geschikt overigens.

Niels D

Twee stapjes verder met de waterval. Enigszins geïnspireerd door enkele grotstructuren ben ik aan de slag gegaan. Eerst heb ik de purschuim met een aardappelschiller bewerkt. Ik had nog een stukje nodig voor boven het slangetje, dus ik heb een afgesneden deel er simpelweg opgekit.

Vervolgens ben ik met tegellijm aan de slag gegaan. Ik heb het geheel een beetje ingesmeerd. Vervolgens heb ik het geheel rechtop gezet, waarbij ik dikke klodders op de drie ronde delen heb laten vallen. Nadat ik het geheel een aantal keren met de onderzijde op het werkblad had terecht laten komen vond ik de vorm goed. Hierna heb ik wat zand ertegen aan gegooid. Dit zorgt voor net iets meer reliëf, zodat de verf straks beter uitkomt. Hopen dat het mooi opdroogt.

bouffonne

Dat ziet er heel professioneel uit ;D ;D ;D
Heb je hier ook weer schoolbordenverf gebruikt.??

Maxim M.

Ik vroeg me ook af welke verf je juist gebruikt hebt. Het ziet er heel goed uit.
En ben ik de enige die er een teddybeer inziet? :p