Algemene Ledenvergadering bij Niels Deijkers

0 Leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Niels D

Ik heb overigens een overschot aan bonenkevers, dus mochten er mensen interesse hebben dan kunnen ze een bakje meenemen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Harry

van hoelaat tot hoelaat is de bijeenkomst?
Ik kan het even nergens meer vinden
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

MartinS

Citaat van: Harry Dresens op maart 11, 2012, 10:45:19 AM
van hoelaat tot hoelaat is de bijeenkomst?
Ik kan het even nergens meer vinden

In de agenda staat dat het op 13:00u begint. Er staat alleen niet bij tot hoe laat het duurt. Niels kennende zal dat zijn tot het bier op is..........  ;)
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Niels D

Als het bier op is, heb ik nog wel wat wijn. Daarna kunnen we op wat sterkers overstappen.... hik.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Niels D

#49
Citaat van: Niels D op maart 05, 2012, 06:12:31 PM
Tot nu toe komen:

- Joost
- Danny
- Martin S
- Raymond
- Kevin N
- Rob
- Gerrit
- Sergé
- André
- Stijn
- Derk
- Jari B
- Harry
- Willem
- Jan (nieuw lid vereniging)

Mogelijk komen:

- Kevin I
- Alex
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

MartinS

Haal de opmerking "Bijna zeker" maar weg, ik kom op zeker  ;)
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Niels D

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Gerrit Krips

En ik neem ook nog een lid mee: Leo Brand.

Niels D

#53
Dat worden dan toch klapstoeltjes!  ;D

Citaat van: Niels D op maart 12, 2012, 07:39:10 PM

Tot nu toe komen:

- Joost
- Danny
- Martin S
- Raymond
- Kevin N
- Rob
- Gerrit
- Sergé
- André
- Stijn
- Derk
- Jari B
- Harry
- Willem
- Jan (nieuw lid vereniging)
- Leo
- Nico
- Cees

Mogelijk komen:

- Kevin I
- Alex
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

kevin

Ik kom ook op zeker mee.
Had even problemen met een gebroken bodemplaat van de marmerbak.
Intussen tijd waren ze weer naar landfase gegaan. Liet dit gebeuren aangezien ze het land in voorkeur namen dan het water en wou onnodig stress voorkomen.
In de tussentijd begonnen met een terrarium in te richten voor ze die sinds vandaag helemaal af is.
Vind het een prachtplaatje geworden al zeg ik het zelf zal zaterdag de foto`s wel laten zien.
Zo heb ik de bak ook ingericht dat hoevol die ook lijkt, hij vrij simpel te controleren en onderhouden is.
Via het ventilatierooster laat ik smeltend water erin stromen voor verkoeling en stimulans tot voortplanting.
En om de eerste man in 3-4 dagen van landfase. Alweer vol te zien baltsen alsnog in Waterfase geeft het me toch weer opnieuw hoop.

Mocht iemand toevallig nog literatuur hebben over de Siren lacertina kan diegene dit dan eventueel voor me meenemen zodat ik het even kan doornemen. Of iets wat er al maar een klein beetje meer info over hun biotoop vertellen. Want ja ze zijn misschien niet op volwassen lengte. Maar eventueel toch geslachtsrijp.
Al krijg ik onbevruchte eitjes geeft me toch een goed gevoel over dat ik ze toch op de juiste manier leer begrijpen. En er een caresheet ooit een keer over kan schrijven met mijn bevindingen. Want het is echt een soort waar je uren naar kan blijven kijken. Voor het rare aparte gedrag wat ik ze heb zien vertonen. Zoiezo voor de luie mensen die hekel hebben aan om de bodem te spoelen. Ze kunnen je bodem schitterend schoon omwoelen zonder je water of te vervuilen. ;D

kevin

Heb de laatste tijd ook veel tijd over en vind erg interessant om naar gedrag van een dier te kijken,
en proberen te zien hoe ze zich beter op hun gemak gaan voelen naarmate ik bepaalde aanpassingen maak aan de huisvesting.
Vooral bij de salamanders die in het water leven evenals vissen zelf.
Aangezien de waterkwaliteit denk zoveel meer meespeelt dan we op moment eigenlijk zouden verwachten.
En vind dit toch wel erg interessant.

Ga hier in de buurt ook aquaria en reptielenzaken af. Door daar met bepaalde soorten al meer over ze te leren. Omdat het anders wel heel veel kost om ieder diersoort te moeten kopen alleen om de huisvesting ervan te verbeteren. Hiervoor terug help ik ook even in de winkel voor iets terug te doen als dank voor deze mogelijkheid.
Hoop dat het idee in de smaak zou vallen.
Ben ook wel benieuwd hoe anderen naar dit idee aankijken.
Al kraak je het helemaal af, zou ik graag willen weten waarom dan.
Als het ook duidelijk word weergeven dat het onzin zou zijn. Stop ik me tijd liever in nieuwe ideeen.

Niels D



Citaat van: Niels D op maart 12, 2012, 07:39:10 PM

Tot nu toe komen:

- Joost
- Danny
- Martin S
- Raymond
- Kevin N
- Rob
- Gerrit
- Sergé
- André
- Stijn
- Derk
- Jari B
- Harry
- Willem
- Jan (nieuw lid vereniging)
- Leo
- Nico
- Cees
- Kevin I

Mogelijk komen:

- Alex

[/quote]
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

joost.v.wijk

Het huis is te klein!  :P Nu maar hopen op mooi weer in het zuiden van 't land. Dan kunnen we buiten zitten.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Alex Kenter

Okay....kom ik ook en neem Herman mee...20 en 21

Joey Immers

Joey immers.

hypselotriton orientalis