vivarium 2012

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

kevin v dijk

hallo,
24 & 25 maart is het vivarium in nieuwegein. ik wou vragen of daar ook veel salamanders zullen zijn.
en is het groot?
Kevin van Dijk, Amersfoort.
_________________________________________

   Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

bouffonne

ik was er het vorig jaar voor het eerst
Er waren wel een paar die salamanders hadden maar echt niet veel.
Wel veel gifkikkertjes en natuurlijk veel vissen.
Hier is een lijst van de standhouders.

http://www.vivariumbeurs.nl/index.php?option=com_fabrik&view=table&tableid=32&calculations=0&resetfilters=0&Itemid=200&lang=nl
ga dit jaar ook, maar alleen voor spullen te kopen voor bouw aqua/ terrarium.
je heb dan beurskorting en zo
Er zijn ook workshops van een terrarium opzetten met piepschuim pur en achtergrond materiaal.
Altijd handig om zoiets te bekijken.

ANDRÉ-ARTHUR

Ik was er vorig jaar naar toe gegaan en met Alex en Petro daar afgesproken.Alex heeft daar toen zijn diaboli's gekocht..Er gingen geruchten dat er Paramesotriton hongkongensis en Notophthalmus viridescens te koop waren..Maar aangezien we op de 2e dag daar naar toe waren gegaan waren die al weg..Later heb ik bij mij in de buurt wel een P.hongkongensis opgehaald die in Nieuwegein op de beurs in een impuls was gekocht(was een mooi en gezond beestje)..maar ik kan die beurs aanraden je kan er goed inspiratie opdoen voor het inrichten van terrarium,aquarium en vivarium..Ik heb er in ieder geval een topdag gehad..Oh ja ik heb er ook luchtfilters,mos,kurkschors en schepnetjes etc. voor weinig geld gekocht..Voor degene die op zoek zijn naar aquaria is het de place to be mooie scherpe prijzen!!
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

bouffonne

Wie gaan er allemaal naar de Vivariumbeurs
Ik ga in ieder geval de eerste dag Zaterdag 24 Maart ;D ;D ;D
Heb al de nodige dingen opgeschreven waar ik naar ga kijken en e.v.t. kopen ;D

bouffonne

Deze staan ook weer op de beurs.
Ga deze keer ook wat van die diertjes kopen ;D
http://www.waterwezens.nl/node/21

Niels D

Ik ben er ook zaterdag en wel om 10.15 uur. Ik neem niet al teveel geld mee, want uit eigen ervaring weet ik dat alles opgaat. Het scheelt overigens dat Kimmy niet meegaat.  :P
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

Ik zal er tussen de klok van 11.30 zijn.
Moet helaas op het laatste moment dan toch nog met de trein. >:(
Echt balen, met de auto gaat het veel sneller.
En omdat ik ook nog veel van te voren hebt besteld, moet ik met het boodschappen karretje komen.
Zal er ook Sebas en Arthur tegenkomen ;D
Sebas neemt voor mij de A T Florida mee
Misschien zie ik je dan wel Niels ;D

kevin v dijk

Ik moet morgen gaan mijn ouders willen vandaag niet, oneerlijk.  :(
Kevin van Dijk, Amersfoort.
_________________________________________

   Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

kevin v dijk

Ik hoor neet dat we helemaal niet meer gaan, en de trein is best duur.
Kevin van Dijk, Amersfoort.
_________________________________________

   Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

bouffonne

he he eindelijk weer thuis.
Als ik het zo grof uittel ben ik 6.00 uur onderweg geweest voor 1.5 uur beursbezoek.
had van te voren een aantal dingen besteld bij diverse standhouders.
dat was allemaal prima geregeld.
maar ik had ook wat vissen en renslakken besteld, en omdat het toch best warm was, wou ik dan toch weer zo snel mogelijk naar huis.

Alles heeft het goed overleefd en zwemmen al vrolijk in de bak. ;D

met de trein vanuit het zuiden (heerlen) heeft mij de gehele trip zo'n kleine 60 euro's gekost.
was ook helemaal niet de bedoeling om met de trein te gaan, maar de gene met wie ik met de auto mee zou gaan blaasde gisteren op het laatste moment af >:( >:( >:(
had ook nog net 1 dag van de voren een goedkoop treinticket van kruidvat aan iemand anders gegeven, omdat ik dacht dat ik het niet meer nodig had. >:(
behoorlijk balen dus, wanneer dan toch nog de volle mep moet gaan betalen. >:(
Maar hoe dan ook ik heb mijn vissen en de rest van de bestellingen ;D
ben ook nog Niels, Arthur en Sebas tegengekomen ;D ;D ;D

ANDRÉ-ARTHUR

Het viel een beetje tegen op de vivariumbeurs..ik heb wel wat salamanders gezien maar niks spectaculair..De volgende soorten heb ik gezien H.orientalis,P.walt,P.labiatus,A.maculatum en P.ruber(deze waren wel mooi hoor ik was er bijna mee naar huis vertrokken)..Ik was op de beurs samen met Sebastiaan en Niels..We kwamen Jari B,Patrick de K en Silvia tegen..Ik heb wat penningskruid,waternavel en azijnaaltjes gescoord..Het was een leuk uitje maar ik kan jullie vertellen jullie hebben niks gemist..vorig jaar was het ook drukker op de tweede verdieping hoorde ik van een van de standhouders dat niet alle standhouders er stonden..
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

naeff002

kon helaas vandaag niet komen. Had examen voor Exterieur en bewegingsleer, wel geslaagd.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

StevenZ

ik ga straks. is er nog wat te zien en te koop op zondagmiddag, of had ik beter op zaterdag kunnen gaan?

Niels D

Die kikker, die je bij Dré zijn post op de foto ziet, hupt nu bij ons thuis rond. We hadden een 2.1 groep, maar dit is niet zo gunstig. Met een vrouw erbij kunnen de mannen de aandacht verdelen.

Ze hadden wel een hoop decoratief materiaal voor een redelijke prijs. Alle technische onderdelen vond ik nog steeds aan de prijs. Wat durven ze overigens veel voor Javamos te vragen zeg...
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

Ik had eerder twijfels over het "javamos".
Het leek mij eerder bronmos.
En ja. duur vond ik het ook.
Ik heb ook alleen zoals Arthur een bakje penningkruid gekocht
En nog een bakje met die mega grote posthoornslakken (ze zijn groter als een 2 eurostuk)
Heb ze buiten in een bak met flink waterpest gezet om wat nakweek te krijgen.
Ze zijn hier al zo moeilijk te krijgen
Ik vond het ook een stuk minder druk als het vorig jaar, maar wat ik wilde hebben, heb ik dan ook kunnen kopen.
Misschien volgend jaar beter, maar dan echt niet meer met de trein ;D