vivarium 2012

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

joost.v.wijk

De sloten zitten hier vol met die grote posthoornslakken  :D Dit is niet dezelfde soort als die bruine en rode kleintjes die vaak in aquaria te vinden zijn.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

bouffonne

Klopt in het aquarium heb ik de kleinere formaat.(rood en grijs)
Deze zijn inderdaad voor de vijver en het buitengebeuren geschikt.
Ik durf zelf hier niet uit de sloten te vissen, als je ziet wat er allemaal in ligt.
ben altijd bang dat ik de een of andere ziekte of parasiet in de bakken krijg, dan betaal ik er liever wat voor ;D

naeff002

hier heb ik de slakken al een paar jaar buiten in een bak zitten en ze dun het er erg goed in moet ik zeggen.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Niels D

Die posthoornslakken heb ik niet gezien, anders had ik die ook meegenomen. Verdikkeme!
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

Misschien heb ik rond de landdag al nakweek, dan neem ik wel wat mee ;D ;D ;D

joep

twas een leuke beurs,maar weinig aanbod voor onze hobby,ja 45 euries voor een chicago,sorry heb ik niet

Niels D

Citaat van: bouffonne op maart 25, 2012, 08:13:24 PM
Misschien heb ik rond de landdag al nakweek, dan neem ik wel wat mee ;D ;D ;D

Jee!!  ;)

Besef nu ook dat ik die Catappa bladeren voor 5 Euro ben vergeten te kopen. Was een mooi prijsje. De nieuwe Gastrotheca eet verdraaid goed. Ze komen uiteindelijk hier vandaan:

http://english.wikiri.com.ec/quienesomos.html
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Patrick dk

Citaat van: joep op maart 25, 2012, 11:15:42 PM
twas een leuke beurs,maar weinig aanbod voor onze hobby,ja 45 euries voor een chicago,sorry heb ik niet
Ja ik heb er wel eentje meegenomen , nadat ik m'n tijgers over heb gedaan aan Niels en Kimmy heb ik ze toch altijd een beetje gemist die " monsters " Dus nu bezit ik weer een mini godzilla  ;D
C orientalis

ANDRÉ-ARTHUR

@ Patrick heb je de beestjes van Hobbyzoo Anura gekocht??
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Patrick dk

C orientalis

Niels D

Groot gelijk! Het zijn toch wel echt toffe beesten. Volgens mij miste jouw vrouw de tijgers meer dan jij.  ;)
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

Ik heb op het moment 6 AT chicago waarvan 3 nog steeds aquatiel en 3 zitten op het land, en sinds vivarium 2012 ook nog 2 koppels AT florida, die ik van Sebas heb overgenomen.
De 6 Chicago's komen in het aqua-terrarium  en de 4 Florida's zitten voorlopig in een landbak van 100x50x50 met een grote waterschaal
Hier ga ik later ook een aquarterrarium van maken
Nu ik eindelijk het   background materiaal heb, kan ik beginnen met de biotoop axo-bak en het aqua-terrrarium
wat een beetje bos-terrarium moet gaat worden ;D ;D ;D