Mijn axo en enkele vragen

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Next

Hi,

Ik ben Yannick ben ongeveer al 2 jaar bezig met men axo.

Ik heb enkele vraagjes

1. Op mijn water ligt precies zo een vettige laag (Zie foto)
2. Heb mijn axo al 2 jaar ongeveer maar is nog altijd klein
3. Het is nu al zeker 3 weken als ik hem voer hij het gewoon terug uit speekt
4. Heb er al 2 nieuwe gekocht elke keer dood hij ze
5. Is mijn aquarium goed zo? (Ik ga valse planten kopen want echte doet hij elke keer kapot die planten zijn al een dure rekening geweest)
6. Ben aan denken om toch nog een nieuwe te kopen een wild kleurige ga nog 1 keer proberen maar ik wil eerst dat hij terug eet.





kevin v dijk

Probeer eens waterpest en hoevaak maak jij schoon?
Kevin van Dijk, Amersfoort.
_________________________________________

   Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

Next

Ongeveer 1 keer om de 2 a 3 maanden.

Ja ik zal dit eens gaan halen morgen.
Hopelijk eet hij dat wel vind hem redelijk mager.

Het water is al eens onderzocht geweest en er was niets mis mee.
Maar na enkele weken, maanden komt het gewoon terug.


Niels D

Waterpest gaat hij niet eten, maar het is een waterplant. Die kun je gewoon los in de bak laten drijven. Waterplanten halen schadelijke stoffen uit het water en ik zou deze er dus zeker in doen. Je zult het water iets vaker moeten verversen. Haal er 1/3 uit en vul dit aan met vers water. Die vette laag is hoogstwaarschijnlijk een laagje wat ontstaat door afval/bacteriƫn en kan geen kwaad, buiten het feit dat het er niet zo mooi uitziet.

Je axolotl kan een genetische afwijking hebben, maar het kan ook aan slechte condities liggen dat hij klein blijft. Als je er een andere axolotl bijzet moet je er iig voor zorgen dat ze niet veel wat formaat betreft verschillen. Toch zou ik er eerst voor zorgen dat je huidige axolotl opknapt, voordat je een andere axolotl aan eventueel slechte condities blootstelt.

De foto's zijn voor mij niet zo duidelijk, dus ik weet niet wat voor bak je hebt. Wat zijn de maten? Wat voer je doorgaans? Wat zijn de temperaturen? Het mag echt niet veel warmer worden dan 20C.

Kijk voor informatie zeker op: www.axolotlgroepnederland.nl en www.axolotl.org
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Next

Ok zal het morgen al terug verversen.

Ik heb hem altijd al pieren gegeven en dat at hij goed.
En ik zal ook eerst wachten tot hij terug in top vorm is.
Het is ongeveer 19C.
De maten van de bak zijn 60X30X25.

Mvg

Jeroen.S

Te lang uitstellen met het verschonen van bakken betekent gewoon uitstel van executie. Voor deze maat bak met een dier van 19 cm moet je wil je het goed doen 20 tot 30 % iedere week a 2 max verversen. Ik zou hier gewoon mee beginnen, misschien knapt je dier hier weer van op.

Next

Ben vandaag wat gaan shoppen voor men axo!

Heb enkele foto's getrokken zeg maar wat jullie er van vinden!








Jeroen.S

Kijk eens aan. Zo zien we het graag!! ;D . Netjes

Niels D

#8
Goed bezig! Mooie temperatuur ook en je axo ziet er op de foto gewoon goed uit. Hoe lang is hij?

Je kan de waterpest overigens ook laten drijven, dan groeit hij door heel je bak heen. Dit kun je ook doen met o.a. Javamos, Christmasmos, Hydrocolyt en Cabomba aquatica. Planten die ook veel rotzooi filteren zijn drijfplanten zoals mosselplantjes en kroosvaren. Met echte planten heb je een natuurlijke filter en het scheelt echt m.b.t. de waterkwaliteit.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

Ik gebruik het watervorkje als drijfplant.

Het groeit letterlijk de bak uit ;D
Ik vind ook dat het goed het felle licht dempt

Next

Hij is ongeveer 10 cm. Heb daarstraks nog eens geprobeerd te voeieren ma nog steeds niet.
Ik zal morgen nog eens proberen misschien moet hij even wennen.
Waarschijnlijk als da waterpest groeit zal het wel rondrijven :)!

Merci voor de toffe reacties!
Ik hoop dat hij terug gaat eten!

Maxim M.

Mischien wat verstopplaatsen bieden ook.
Vooral als je meerdere dieren samen wilt houden.
Als ze zich kunnen verstoppen/afzonderen zullen ze elkaar minder rap lastig vallen.

Next

Ja ik zal straks nog eens even stoppen om te zien of ik nog iets kan kopen waar hij zich kan verstoppen.  ;D

Igneel Bob Foley

Ik heb voor mijn axo dmv rost stukken wat verschuilplaatsjes gemaakt, hij maakt hier niet bijzonder veel gebruik van maar heb ook wat wc rollen om me licht balk hangen om wat midner fel licht te veroorzaken!
10cm voor een 2jaar oude axo is volgens mij wel erg klein nog(maar heb zelf ook nog maar 2 maanden een axo).

je kan ook wat andere voedings soorten proberen! afwisseling werkt meestal wel goed!

Salasander

Ziet er een deftige bak uit, ik zou wel die bellenblazer er uit doen, dat zorgt enkel voor stress.